گزارش جی پلاس/ فیفا برای ایران نامه نوشت

لغو بازی تیم ملی با سیرالئون بخاطر خانم رئیس؟!

دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و سیرالئون بخاطر نامه فیفا به فدراسیون ظاهرا لغو شده؛ هر چند فدراسیون ایران مدعی آخرین تلاش‌ها باری جلوگیری از این اتفاق است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در حالی که مقدمات دیدار دوستانه ایران و سیرالئون انجام شده و قرار بود این دو تیم فردا (شنبه) ساعت 15:30 در ورزشگاه ازادی به میدان بروند، ظاهرا این بازی لغو شده است.

بعد از لغو دیدار دوستانه ایران و لیبی، فدراسیون فوتبال، بازی با سیرالئون را با وجود انتقادات بسیار زیاد هماهنگ کرد و این تیم از روز پنج شنبه با هزینه ایران به تهران آمده و نخستین تمرین خود را هم دیروز برگزار کرد ولی اختلافات داخلی در فدراسیون فوتبال سیرالئون منجر به ورود فیفا شده؛ به طوری که این نهاد بین المللی اعلام کرده گروه مدیریتی جدید که توسط دولت سیرالئون برای اداره فدراسیون فوتبال این کشور انتخاب شده را به رسمیت نمی‌شناسد.

از چند وقت پیش، دولت سیرالئون خانم بیرما جوهانسون، رییس فدراسیون فوتبال این کشور را برکنار کرد و گروه جدیدی را برای اداره این فدراسیون گماشت اما مکاتبه جوهانسون با فیفا مبنی بر دخالت دولت در امور فوتبال، منجر به این شده که فیفا گروه فعلی را به رسمیت نمی شناسد و خواستار تجدید نظر در اتفاقات اخیر فوتبال این کشور شده است.

کار تا جایی پیش رفته که فیفا به فدراسیون فوتبال ایران نامه زده که دیدار دوستانه دو تیم به دلیل اتفاقات داخلی سیرالئون نباید برگزار شود اما فدراسیون فوتبال ایران برای برگزار این بازی هزینه های زیادی انجام داد و برگزار نشدن آن یک ضرر مالی بزرگ برای ایران خواهد بود. مسئولان فدراسیون توافق خود برای برگزاری این بازی را با دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال سیرالئون انجام داده بودند که از سوی دولت انتخاب شده بود و فیفا او را به رسمیت نمی‌شناسد!

تلاش جوهانسون برای لغو این بازی و نشان دادن قدرتش به مقامات دولتی سیرالئون بالاخره نتیجه داد و باعث ضرر مادی وغیرمادی فوتبال ملی ایران که ناشی از بی تدبیری های مدیریتی و اجرایی بود نیز شد.  فدراسیون فوتبال ایران تا به حال هزینه سفر و اقامت این تیم به تهران را انجام داده و حتی باید هزینه بلیت برگشت این تیم به کشورش را هم پرداخت کند.

به گزارش جی پلاس؛ مسئولان فدراسیون ایران هم تمامی اتفاقات فوتبالی این کشور را تایید می‌کنند. لغو این بازی برای ایران هم می تواند تبعات بدی داشته باشد چرا که آن ها با علم بر اختلافات در فدراسیون فوتبال این کشور، تمام هزینه های این بازی را با تیمی که هیچ نام و نشانی در فوتبال دنیا ندارد، بر عهده گرفته اند!

از این رو فدراسیون فوتبال ایران مدعی است که تا‌ آخرین لحظه تلاش خود را از طریق مکاتبه با  فیفا برای برگزاری بازی انجام می‌دهد.

گزارش از فرهاد بهافر

دیدگاه تان را بنویسید