مخالفت اتحادیه جهانی با میزبانی ایران از جام جهانی کشتی در فروردین

نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی در پاسخ به نامه نایب رییس فدراسیون کشتی ایران که بنا به درخواست داورزنی و شهنازی برای اعلام آمادگی مجدد فدراسیون کشتی جهت برگزاری مسابقات جام جهانی فرنگی، بدلیل عدم پذیرش استعفای رسول خادم توسط مجمع به اتحادیه جهانی کشتی ارسال شد؛ اعلام کرد؛ باید جلسه‌ای در سوییس برگزار شود و درک شفافی از شرایط داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم درستی اتخاذ کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، متن نامه ارسالی ننادلالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی به شرح زیر است:

نایب رییس محترم
وصول نامه مورخ 23 اسفند شما را اعلام می کنم و با توجه به تمامی مکاتبات قبلی موارد زیر را به اطلاع شما می رسانم.
ما از سوی کمیته المپیک ایران مطلع شدیم که مجمع عمومی فدراسیون کشتی ایران در تاریخ 21 اسفند برگزار شده است که این مجمع استعفای آقای خادم را نپذیرفته است. این موضوع در نامه ارسالی شما در تاریخ 23 اسفند نیز تایید شده است.

با توجه به این موضوع، سوالات زیادی بی پاسخ باقی مانده است: آیا آقای خادم پذیرفته است که همچنان رییس فدراسیون باقی بماند؟ اگر مجمع عمومی و کمیته ملی المپیک شما، ایشان را به عنوان رییس در نظر دارند، چرا این نامه توسط ایشان امضا نشده است؟ وضعیت شورای فنی آزاد و فرنگی که استعفا داده‌اند، چگونه است؟ آیا آنها دوباره ابقا شده‌اند؟ حضور تیم کشتی آزاد شما در مسابقات جام جهانی آیوا (آمریکا) چه می‌شود؟
باید به شما یادآوری کنم که بعد از دریافت پاسخ نامه مورخ ۱۸ اسفندماه از طرف شما (پاسخ آقای بنی تمیم به سوالات اتحادیه، مبنی بر تایید استعفا رییس فدراسیون و وضعیت مبهم اسپانسر، بدلیل آماده نکردن سالن مسابقات توسط اداره کل ورزش خوزستان)؛ اتحادیه جهانی کشتی به کلیه کشورهای مربوطه در خصوص لغو شدن مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی اطلاع داده است. براین اساس این فدراسیون‌ها اقدام فوری در اصلاح برنامه و کنسل نمودن پرواز خود کردند. بدین ترتیب برنامه ریزی دوباره؛ هزینه اضافی و غیرمنتظره را موجب می شود. همانطور که متوجه هستید؛ برای ما بررسی دوباره این تصمیم بسیار دیر است. با این حال همانطور که به کمیته ملی المپیک شما اعلام شد، فدراسیون شما تعلیق و متوقف نشده است و جام جهانی می‌تواند در اواخر سال در ایران برگزار شود.


با این حال؛ به نظر من نیاز است که این وضعیت با مذاکره طی جلسه‌ای که در سوییس برنامه‌ریزی خواهد شد؛ بررسی شود. قبل از برگزاری چنین رویدادی یعنی جام جهانی در ایران؛ لازم است که درک شفافی از وضعیت داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم درستی اتخاذ کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید