در گفت و گو با جی پلاس؛

سازمان لیگ آب پاکی را روی دست استقلال ریخت/ فتاحی: هفته 26 لیگ لغو نمی شود/ زمان نداریم و تیم ها راهکار بدهند

هفته 26 لیگ برتر تحت الشعاع بازی تیم ملی با الجزایر و حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و احتمال لغو این مسابقات وجود داشت اما کمیته مسابقات سازمان لیگ تصمیم خود را گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فرهاد بهارفر: طبق برنامه ریزی سازمان لیگ در ابتدای فصل 96 – 97، هفته 26 تا 30 لیگ برتر در سال 97 برگزار می شود و تیم ها در خلال اردوی تیم ملی و بازی های لیگ قهرمانان آسیا، به رقابت در مسابقات باشگاهی می پردازند.

از سویی اردوی تیم ملی از 24 اسفند در تهران شروع شده و تا 7 فروردین 97 در اتریش ادامه خواهد داشت و کاروان تیم ملی به دلیل شروع لیگ برتر از نهم فروردین به سرعت راهی تهران می شوند تا تیم های پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و تراکتورسازی به دلیل فشردگی برنامه های خود زودتر از سایر تیم ها و در روزهای نهم و دهم فروردین به میدان بروند.

از طرفی این چهار تیم بلافاصله باید آماده هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا شوند و در روزهای 13 و 14 فروردین به میدان بروند.

به دلیل فاصله کم دو روزه از بازی تدارکاتی تیم ملی در هفتم فروردین در اتریش تا شروع لیگ برتر در نهم فروردین، این چهار تیم آسیایی احتمالا با مسئله خستگی بازیکنان خود مواجه خواهند شد به خصوص که استقلال و ذوب آهن در کورس کسب سهمیه آسیا هم هستند و همه نتایج لیگ برتر برای این دو تیم اهمیت دارد.

با توجه به این برنامه ریزی، احتمال لغو بازی این تیم ها در نوروز 97 وجود دارد هرچند سعید فتاحی - مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ نظر دیگری دارد و می گوید هیچ زمان دیگری برای برگزاری مسابقات این چهار تیم وجود ندارد و حتما باید در نهم و دهم فروردین به میدان بروند.

سعید فتاحی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره فاصله کوتاه از بازی ایران و الجزایر تا برگزاری هفته 26 لیگ برتر و مشکل این چهار تیم آسیایی به خاطر خستگی بازیکنان شان می گوید: چه کار می توانیم کنیم؟ زمان دیگری وجود ندارد. این چهار تیم باید در مسابقات شرکت کنند. اگر مسابقات را برگزار نکنیم، تاریخ دیگری وجود دارد؟ اگر وجود دارد، خودشان پیشنهاد بدهند.

او درباره حضور تعداد زیادی از بازیکنان استقلال و پرسپولیس در اردوی تیم ملی و خستگی احتمالی این بازیکنان در بازگشت به تهران گفت: فکر نمی کنم پرسپولیس در نهم فروردین با بازیکنان اصلی اش بازی کند. استقلال هم می تواند با یک برنامه ریزی خوب در مسابقه خود به میدان برود.

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر در واکنش به اینکه شاید نتایج این هفته ها برای پرسپولیس و تراکتورسازی مهم نباشد اما استقلال و ذوب آهن در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند و از طرفی باید در لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان بروند، تاکید کرد: تاریخ دیگری وجود ندارد. همانطور که گفتم احتمال لغو مسابقات کم است چون تمام برنامه ریزی ها بهم می ریزد. یک راه وجود دارد که آن هم برگزاری جلسه با مسئولان این تیم ها است تا خودشان به ما راهکار بدهند.

فتاحی همچنین درباره اهمیت دیدار هفته 26 برای پرسپولیس به جهت مسجل شدن قهرمانی و برای سایپا به خاطر حضور در کورس کسب سهمیه آسیا می گوید: باید جلسه برگزار شود تا آخرین تصمیم درباره این مسابقات اتخاذ شود. فعلا که مسابقات لغو نشده و برنامه ها به قوت خود باقی است.

به گزارش جی پلاس؛ برنامه مسابقات چهار نماینده آسیایی ایران در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را در ادامه می بینید:

هفتم فروردین

دیدار دوستانه: ایران – الجزایر؛ ساعت 21:30 (اتریش)

نهم فروردین

لیگ برتر: نفت تهران – استقلال، ساعت 16

لیگ برتر: پرسپولیس – سایپا: ساعت 18:45

دهم فروردین

لیگ برتر: ذوب آهن – تراکتورسازی؛ ساعت 17:45

سیزدهم فروردین

لیگ قهرمانان آسیا: نسف قارشی ازبکستان – پرسپولیس؛ ساعت 19

لیگ قهرمانان آسیا: استقلال – الریان قطر؛ ساعت 20

چهاردهم فروردین

لیگ قهرمانان آسیا: الاهلی عربستان – تراکتورسازی؛ ساعت 20:50

لیگ قهرمانان آسیا: ذوب آهن – الدحیل قطر؛ ساعت 18:45

دیدگاه تان را بنویسید