گزارش جی پلاس/ آغاز بسکتبال غرب آسیا از فردا در یک تورنمنت خلوت!

پترو در پی پایانی خوش برای 96/ داورپناه: برای انتقام به لبنان آمده ایم

رقابت های بسکتبال باشگاه های غرب آسیا در حالی از فردا آغاز می شود که نماینده ایران برای گرفتن انتقام از الریاضی لبنان و جبران ناکامی دوره گذشته در بیروت به میدان می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ آخرین رویداد بسکتبالی سال 96، در همین یک هفته پایانی برگزار می شود. رویداد جمع و جوری که در غرب آسیا و در قالب مسابقات باشگاهی برگزار می شود و نماینده ایران به همراه سه تیم دیگر، برای عنوان قهرمانی این رقابت ها و البته کسب سهمیه رقابت های جام باشگاه های آسیا با یکدیگر می جنگند. سهمیه ای که البته همین حالا پیش از آغاز رقابت ها هم تقریبا برای نماینده ایران قطعی است و تنها در صورتی به جام باشگاه ها صعود نمی کنند که در جایگاه چهارم این رقابت های چهار تیمی قرار بگیرند!

پتروشیمی که در لیگ بسکتبال اخیر به مقام سومی بسنده کرد، به لطف قهرمانی دوره گذشته اش در لیگ برتر، به رقابت های غرب آسیا رفت. آن ها در دوره گذشته هم نماینده ایران بودند که در نهایت بازی قهرمانی را در فینال به الریاضی باختند و با دومی به جام باشگاه ها صعود کردند.

  • شیوه جدید و جمع و جور!

رقابت های باشگاهی در قاره آسیا شکل و شمایل جدیدی گرفته. پیش از این کشور ها در جام باشگاه های آسیا می توانستند تنها یک سهمیه داشته باشند اما حالا این قانون به رقابت های منطقه ای و انتخابی هم سرایت کرده است. به طور مثال حالا در غرب آسیا هم کشورها تنها می توانند یک تیم را اعزام کنند. به همین دلیل هم سه و دو نماینده ایران در ادوار گذشته، به یکی تبدیل شده و بازی ها هم با 4 تیم برگزار می شود.

در دوره گذشته هفت تیم در این رقابت ها شرکت کرده بودند. در این دوره به غیر از پتروشیمی و رقیب اصلی اش یعنی الریاضی لبنان، دو تیم الجیش سوریه و رام ا... فلسطین هم شرکت دارند. پیش از این قرار بود این رقابت ها در عراق برگزار شود! تصمیم عجیبی که در نهایت هم تغییر پیدا کرد و به همین دلیل، نماینده عراق در اعتراض به گرفتن میزبانی، از حضور در آن انصراف داد و حالا لبنانی ها میزبان هستند.

  • سعید داور پناه: آمده ایم بهترین نتیجه را در غرب آسیا بگیریم

سعید داورپناه که پس از حضور در تیم ملی، به اردوهای پتروشیمی آمد و حالا هم به لبنان رفته، درباره رقابت های غرب آسیا و شرایط تیمش، به خبرنگار جی پلاس اینطور توضیح می دهد: « بعد از بازی های تیم ملی، اردوهایمان از دهم اسفند آغاز شد و تمرینات خوبی داشتیم. حامد حدادی و یک خارجی دیگر هم به تیم اضافه شدند و با آمادگی خوبی به این رقابت ها آمده ایم.»

او به رقابت اصلی با الریاضی هم اشاره می کند: « قدرت الریاضی نیازی به گفتن من ندارد. آن ها در دوره گذشته قهرمان شدند و به فینال باشگاه های آسیا هم صعود کرده اند. پتروشیمی سال گذشته دوبار به این تیم باخته و حالا به دنبال گرفتن انتقام و قهرمانی غرب آسیا در خاک لبنان است.»

داور پناه در ادامه درباره عنوان سومی پتروشیمی مدعی در لیگ برتر و سرنوشت نه چندان ایده آلش به جی پلاس می گوید: «اگر بخواهم در یک جمله شرایط پتروشیمی را توضیح بدهم، باید بگویم "96، سال پتروشیمی نبود". ما واقعا از همان ابتدا که کارمان را در جام باشگاه های آسیا آغاز کردیم بدشناسی آوردیم و تا همین نیمه نهایی لیگ که بازی را به مهرام باختیم. در جام باشگاه های آسیا آرون گرامی پور نتوانست بازی کند و خارجی هایمان مصدوم شدند و هر بدشانسی که می شد برایمان اتفاق افتاد تا به فینال نرسیم.»

او ادامه می دهد:« در لیگ هم همه فکر می کردند قهرمان می شویم و خودمان هم آنقدر خوب تمرین کرده بودیم و صبح و عصر عرق ریخته بودیم که با این بازیکنان بسیار خوب، به چیزی جز قهرمانی فکر نمی کردیم. با این حال در نیمه نهایی هم اتفاق های عجیبی مثل شکستگی دست بهنام یخچالی افتاد که باعث شد به سومی بسنده کنیم.»

ملی پوش تیم پتروشیمی درباره پیش بینی اش از رقابت های غرب آسیا نیز به جی پلاس می گوید: « پیش بینی که نمی شود کرد. ما آمده ایم بهترین نتیجه را بگیریم و حداقل سال 96 را به خوبی به پایان ببریم.»

رقابت های بسکتبال باشگاه های غرب آسیا از فردا (پنج شنبه - 24 اسفند) در بیروت آغاز می شود و پتروشیمی نیز در اولین مسابقه به مصاف رام ا... فلسطین خواهد رفت.

 

** برنامه کامل رقابت ها:

پنجشنبه 24 اسفند

پتروشیمی بندرامام - سرایت رام الله فلسطین

الریاضی لبنان - الجیش سوریه

جمعه 25 اسفند

الجیش سوریه - پتروشیمی بندرامام

الرایضی لبنان - رایت رام الله فلسطین

شنبه 26 اسفندماه

الجیش سوریه - سرایت رام الله فلسطین

الریاضی لبنان - پتروشیمی بندرامام

دیدگاه تان را بنویسید