تور «چهارشنبه‌سوری» قدغن نشده

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: برگزاری تور با عنوان «چهارشنبه‌سوی» و «جشن آخر سال» قدغن نیست و هیچ بخشنامه‌ی مکتوبی درباره ممنوعیت این تورها ابلاغ نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ولی تیموری گفت: برگزاری تورهای «چهارشنبه‌سوری» و «جشن آخر سال» اگر در چهارچوب ضوابط و مقررات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با در نظر گرفتن شئونات اسلامی باشد، ممنوع نیست و دفاتر خدمات مسافرتی محدودیت و ممنوعیتی برای اجرای این تورها ندارند.

او اضافه کرد:‌ البته در روزهای گذشته به یکی دو آژانس به خاطر نوع تبلیغاتی که خارج از ضوابط و شئونات اسلامی داشتند، تذکر شفاهی داده شد تا اصلاحات لازم را اعمال کنند. غیر از این برخورد دیگری صورت نگرفته و بخشنامه‌ای برای ممنوعیت تورهای چهارشنبه‌سوری و یا جشن پایان سال ابلاغ نشده است.

تیموری درباره اجرای تورهای آزاد که بدون مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و توسط افراد حقیقی و به صورت شخصی اجرا می‌شوند نیز گفت: از نظر ما این تورها کاملا غیرمجاز است، چون مجوزهای لازم را ندارند و اگر شکایتی از آن‌ها دریافت شود به نیروی انتظامی انتقال داده می‌شود تا برخورد قانونی صورت گیرد.

در روزهای گذشته همزمان با فرا رسیدن جشن آیینی چهارشنبه‌سوری، تبلیغاتی برای برگزاری تورهای مناسبتی و یا با عنوان جشن آخر سال، بیشتر در فضای مجازی منتشر شده که به خاطر استفاده از عنوان‌هایی چون «شادِ شادِ شاد همراه با نوشیدنی»، حساسیت‌هایی را برانگیخته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید