گزارش جی پلاس؛

دستاورد بازی با تیم تعطیل شده "سیرالئون" چیست؟!/ هزینه 200 میلیونی + پاداش

فدراسیون فوتبال ایران برای دیدار شاگردان کی روش مقابل سیرالئون، تمام هزینه های سفر و اقامت این تیم به تهران را تقبل کرد و بعد از پیروزی احتمالی تیم ملی به بازیکنان پاداش موفقیت هم می دهد اما این بازی چه دستاوردی برای تیم ایران دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران فردا (شنبه) از ساعت 15:30 با تیم ملی سیرالئون یا بهتر است بگوییم منتخب فوتبالیست های سیرالئون دیدار می کند!

شاید نام سیرالئون به گوش خیلی ها نخورده باشد و افراد اندکی هم چندین بار به طور اتفاقی نام این کشور را شنیده باشند اما این کشور آفریقایی به دلیل اوضاع نا به سامان اقتصادی و اجتماعی جزء کشورهای فقیر دنیا محسوب می شود و از نظر ورزشی به خصوص فوتبال شرایط خوبی ندارد.

بعد از لغو دیدار تدارکاتی ایران و لیبی به دلیل انصراف این کشور آفریقایی از برگزاری بازی، فدراسیون ایران دست به کار شد تا هر طور شده یک بازی تدارکاتی جایگزین را هماهنگ کند اما به دلیل زمان کوتاه تا برگزاری بازی و اینکه تاریخ آن هم در فیفادی نبود، پیدا کردن یک رقیب تدارکاتی خوب بسیار دشوار شد.

حتی در ابتدا خبرها حاکی از منتفی شدن بازی تدارکاتی قبل از بازی سوم فروردین با تونس هم بود اما مهدی تاج اعلام کرد که ایران با سیرالئون دیدار کرده و سپس راهی بازی با تونس می شود. او تاکید کرد به دلیل نبود زمان کافی، سیرالئون را انتخاب کرده اند اما چندین و چند سوال درباره این بازی به وجود می آید.

 

آشنایی با تیم ملی سیرالئون

اول اینکه در واقع نباید عنوان تیم ملی را روی سیرالئون گذاشت چرا که این کشور کوچک، فوتبالیست چندان زیادی ندارد و در واقع منتخبی از تمام بازیکنان موجود که تابعیت سیرالئون را دارند در این تیم بازی می کنند و همگی هم در تیم های درجه چندم خارج از سیرالئون هستند.

از سال 2013 مسابقات باشگاهی این کشور تعطیل شد و چند فوتبالیست باقی مانده هم راهی کشورهای مختلف شدند و عملا بازیکنان زیادی وجود ندارد.

تعطیلی لیگ سیرالئون به خاطر شیوع ویروس مهلک ابولا بود که مبتلایان به این بیماری بعد از مدت زمانی جان خود را از دست می دادند.

دستاورد بازی با سیرالئون چیست؟

بازی با سیرالئون می تواند لقب ضعیف ترین دیدار تدارکاتی را در تاریخ حضور کی روش برای تیم ملی ایران به دنبال داشته باشد. درست است که سیرالئون در رنکینگ فیفا بالاتر از لیبی است اما این تیم مگر چند بازی رسمی و تدارکاتی در سال 2017 برگزار کرده است؟

حتی تیم ملی این کشور در مسابقات قهرمانی آفریقا که لیبی در آن سوم شد هم حضور نداشت و طبیعتا امتیاز مثبت و منفی هم نگرفت و از لغزش تیم هایی مانند لیبی توانست در رده بندی فیفا صعود کند.

از سوی دیگر دیدار با سیرالئون در شرایطی برگزار می شود که تیم ملی فقط از بازیکنان باشگاهی استفاده می کند و همه بازیکنان خود را در اختیار ندارد.

سوال مهم اینجاست که وقتی حتی سطح بازیکنان شاغل در فوتبال باشگاهی ایران هم چندین برابر بازیکنان سیرالئون است، بازی با چنین تیمی، چقدر می تواند موجب تقویت فنی تیم ملی شود؟!

 

پرداخت هزینه سفر و اقامت با ایران است

همانطور که گفته شد تیم این کشور به دلیل مشکلات اقتصادی، در ماه های اخیر حتی یک دیدار تدارکاتی هم نداشته و شاید ایران تنها کشوری است که حاضر به پرداخت هزینه های سیرالئون برای سفر خارج از کشورش شده است! و سال دیگر اینجاست که اگر این هزینه 200 ، 300 صرف امور فنی دیگری می شد بهتر نبود؟ نکته جالب تر این است که بعد از پیروزی برابر سیرالئون، به بازیکنان و مربیان تیم ملی پاداش برد هم پرداخت خواهد شد!

به گزارش جی پلاس؛ شکی نیست کارلوس کی روش که خود بهتر می داند چه برنامه ای آماده سازی برای تیم ملی مناسب تر است، در فصل فوتبالی منتهی به جام جهانی 2018 خواهان برگزاری هرچه بیشتر اردوها و بازی های تدارکاتی ملی پوشان بوده و در این بین این فدراسیون فوتبال است که می طلبد سیاست و قاطعیت بیشتری را در پیشبرد و اجرای برنامه ها داشته باشد تا ضمن هدر رفت از سرمایه های ریالی فوتبال ملی کشور، وضعیت آماده سازی بهتری را هم برای ملی پوشان فراهم کند.

دیدگاه تان را بنویسید