یادداشت جی پلاس؛

چرا استقلالی ها برنده بازی با العین بودند؟!

با وجود تساوی استقلال و العین در ورزشگاه آزادی اما استقلالی ها پیروزی بزرگی را به فوتبال ایران هدیه دادند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ فرهاد بهارفر: دیدار استقلال و العین از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و شاگردان وینفرد شفر در آزادی به تساوی یک بر یک برابر رقیب اماراتی خود رضایت داد.

فارغ از هر نتیجه ای، حدود 80، 90 هزار هوادار استقلال در ورزشگاه حضور داشتند و عده زیادی هم پشت درهای ورزشگاه ماندند تا فوتبال ایران از مهم ترین پتانسیل خود در برابر تیم های آسیایی بهره ببرد.

در طول بازی، فشار هواداران استقلال به حدی بود که دروازه بان العین به جای به جریان انداختن بازی، سعی در مختل کردن آن داشت تا تیمش از قدرت چند برابر شده استقلال به واسطه تشویق های طرفدارانش خارج شود.

شاید تا پیش از شروع بازی مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال از بابت پرتاب نارنجک دست ساز و مواد آتش زا ترس داشتند اما هواداران استقلال نشان دادند وضعیت فعلی فوتبال بین المللی ایران در آسیا را درک کرده و فهمیده اند پرتاب نارنجک و انداختن لیزر جزء ضرر محرومیت برای خودشان و تیم شان، هیچ فایده دیگری ندارد.

پرتاب نارنجک و مواد قابل اشتعال به سمت زمین اتفاقی بود که فقط در جریان مسابقات داخل ایران رخ می داد و هیچ کدام از کشورهای آسیایی شرقی و خاور میانه دست به این کار نمی زدند. استفاده از این مواد مختص به بازی های باشگاهی هم نبود و تیم ملی به خاطر همین موارد در مرحله سوم انتخابی جام جهانی حدود یک میلیارد تومان جریمه شد.

حتی مهدی تاج پیش از این بازی به نارنجک های پرتاب شده در دربی پایتخت از سوی هواداران استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت که اینفانتینو به محض پرتاب نارنجک های دست ساز، از جای خود پرید و وحشت کرده بود.

هواداران استقلال در این بازی به سبک ورزشگاه های اروپایی از طرح های موزاییکی، پرچم های کوچک و یک پرچم بزرگ 200 متری بهره بردند و در تمام دقایقی بازی از تیمشان حمایت کردند.

10

این بار استقلالی ها در یک بازی آسیایی نشان دادند فوتبال ایران همواره به داشتن هواداران پر تعداد افتخار کرده و می تواند بیش از گذشته از این سرمایه بزرگ برای گرفتن امتیازهای بیشتر استفاده کند.

اگر چه استقلال پیروز میدان نبرد با العین نشد اما بی هیچ تعارف و شعاری، تماشاگرانش با وجود تراکم جمعیتی بالا در سکوها و درست یک شب قبل از چهارشنبه سوری، با رفتارشان پیروزی شیرین مقابل حاشیه سازان اماراتی داشتند! اکنون اما انتظار می رود، کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال و بخش مشابه آن در باشگاه ها، از تداوم برنامه های متنوع و تمهیداتی برای حفظ و توسعه همین رویه فرهنگی استاندارد در فضای استادیوم ها، غافل نشوند که بی شک می تواند زمینه ساز حضور خانواده ها در ورزشگاه هم بشود.

3

دیدگاه تان را بنویسید