نوسازی30 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سال جدید

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور گفت: برای سال آینده نوسازی 30 هزار دستگاه تاکسی فرسوده با رویکرد پایین آوردن نرخ سود بانکی را در نظر گرفته‌ایم و همچنین نوسازی ناوگان ون و استفاده از منابع ماده 12 که تا کنون نیز تحقق نیافته بود را در دستور کار قرار دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرتضی ضامنی در سی و سومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه اتحادیه تاکسیرانی در سال‌های گذشته مجری طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری کشور بوده، اظهار کرد:  این اتحادیه موفق شده است که 71 هزار دستگاه تاکسی فرسوده را از رده خارج کند و 61 یک هزار تاکسی جایگزین کند.

وی ادامه داد:‌ از ابتدای شکل‌گیری سامانه تاکسیرانی شهری در کشور فقط حدود 70 هزار و 500 تاکسی نوسازی شده بود اما با اقداماتی که در حوزه تاکسیرانی انجام شده بود در این بخش جلو افتادیم و موفق‌ترین طرح دولت را در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به مرحله اجرا گذاشتیم.

 

وی اظهار کرد: در بحث خودروهای هیبریدی و برقی بر اساس برآوردها، طی ده سال اگر یک خودروی برقی جایگزین یک خودروی بنزینی شود حدود 93 میلیون تومان صرفه جویی بنزین خواهد شد و اگر یک خودروی هیبریدی جایگزین شود 68 میلیون تومان کاهش مصرف سوخت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین به سیستم‌های برخط و تاکسی‌های اینترنی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی کردیم تا کلیه سازمان‌های تاکسیرانی به سامانه برخط تجهیز شوند و به ارائه خدمات بپردازند . این اقدام باعث می‌شود تا از فعالیت‌ شرکت‌های غیر مجاز جلوگیری شد.

 راه‌اندازی سامانه جامع آماری تاکسیرانی از ابتدای سال آینده

ضامنی درادامه اظهار کرد:تا کنون سامانه جامع آماری نداشتیم و نمی‌دانستم چه تعداد تاکسی داریم. بنابراین در شش ماه گذشته این اقدام را در دستور کار قرار دادیم و تقریبا 90 درصد کارهای این سامانه انجام شده و از ابتدای سال آینده بر روی موبایل مدیران قرار خواهد گرفت تا آنها بتوانند هر تحلیل از حوزه تاکسیرانی می‌خواهند به هنگام داشته باشند.

وی در ادامه گفت: طرح‌هایی در راستای توانمندسازی سازمان تاکسیرانی و کمک به رانندگان در حوزهای بیمه و قطعات یدکی ارزان قیمت را در دستور کار قرار داریم . همچنین در بحث سرویس مدراس وحمل و نقل دانش آموزی که به اتحادیه تاکسیرانی تکلیف شده دستورالعمل‌ها را اصلاح و به وزارت کشور فرستادیم.

ضامنی ادامه داد:‌ سامانه سپند که کلیه فرایند سرویس مدارس در قالب این سامانه انجام خواهد شد کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش است که این امر را در دستور کار داریم. همچنین برای سال آینده نیز قصد استفاده از ظرفیت سامانه تاکسیرانی برای انجام کارهای امدادی و برگزاری دوره‌های آموزشی را در دستور کار داریم.

وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اینکه وظیفه دیگری برای سال آینده بر عهده اتحادیه تاکسیرانی‌گذاشته است نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده است؛ زیرا یک موتور سیکلت فرسوده معادل هشت خودرو آلودگی تولید می‌کند. بنابراین این کار را در دستور کار قرار دادیم. همچنین حدود 11 میلیون موتور سیکلت داریم که حدود 3.5 میلیون آن در تهران است و برقی شدن این موتورها می‌تواند کمک بزرگی در این زمینه شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید