گزارش جی پلاس از کارنامه عجیب بن یعقوب؛

چرا استقلال پیش از بازی به انتخاب AFC اعتراض نکرد؟/ داور مالزیایی برای آبی ها خوش یمن بود!

استقلالی ها با استناد به تجربه بسیار خوبی که از بن یعقوب داشتند، از مشکلات او از جمله بی تجربگی و مشکلات فنی چشم پوشی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ عملکرد بد داور اهل مالزی در دیدار استقلال و العین و اتخاذ تصمیمات اشتباه به سود العین در نهایت مانع از شکست تیم اماراتی شد اما استقلال توانست هر طور که شده یک امتیاز از این بازی کسب کند.

اشتباهات این داور در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا با واکنش کارشناسان داوری همراه شده و عده ای او را بی تجربه می نامند و عده ای هم مانند محمد فنایی - پیشکسوت داوری می گویند از اینکه داور هستند، خجالت می کشد.

استقلالی ها هم بعد از بازی، اعتراضشان را به دبیرکل مالزیایی AFC اعلام کردند اما این اعتراض برای استقلال تبدیل به امتیاز نمی شود و نهایتا داور مالزیایی را جریمه کنند.

مسئولان استقلال می بایست پیش از بازی این کار را انجام دهند و هر گونه شک و شبهه درباره عملکرد این داور را از بین ببرند. البته احتمال اینکه AFC با اعتراض یک تیم، داور مسابقه ای را تغییر دهد کم است اما بعضا داوران به دلیل اعتراض از سوی تیمی، حواس شان را برای اجتناب از هر گونه اشتباه جمع می کنند.

در سال 2013 و بعد از اخراج کارلوس کی روش در انتخابی جام جهانی 2014 در بازی با کره جنوبی توسط عبدالمالک عبدالبشیر سنگاپوری، AFC این داور را بار دیگر برای بازی با قطر در نوروز 92 انتخاب کرد تا داد کی روش به هوا رود  و AFC را به دشمنی با ایران متهم کند. با این حال AFC داور مسابقه را عوض نکرد اما عبدالبشیر در بازی با قطر هیچ اشتباه مهلکی علیه ایران نداشت و تیم ملی برنده این بازی شد!

با نگاهی به عملکرد این داور مالزیایی می توان فهمید که عملکرد او در سال های گذشته به حدی ضعیف بوده که نمی توانسته دیدار حساسی مانند استقلال و العین را قضاوت کند ولی استقلالی ها هیچ اعتراضی به انتخاب او نداشتند!

جای خالی بن یعقوب در لیگ قهرمانان 2017

نکته جالب درباره داور مالزیایی این است که و در طول فصل 2017 هیچ قضاوتی در لیگ قهرمانان آسیا نداشته است. البته بن یعقوب در سال های 2014 تا 2016 حدود 16 بازی را قضاوت کرده است.

دو بازی متوالی برای العین در فصل 2018

این داور جوان و 31 ساله در فصل جاری یک بار در مرحله پلی آف و یک بار در دور گروهی قضاوت کرده که هر دو بار یک سمت میدان العین بوده و حاصل داوری او یک برد و یک مساوی برای اماراتی ها بوده است.

خاطره خوش آبی ها از بن یعقوب در آزادی

بن یعقوب در سال 2014، بازی استقلال و الریان را در ورزشگاه آزادی سوت زده که آبی پوشان تهرانی آن بازی را با برد 3 بر یک پشت سر گذاشتند و ذهنیت خوبی از این داور دارند.

75 درصد از پنالتی های داور مالزیایی در بازی های استقلال

این داور در طول چند سال گذشته که در لیگ قهرمانان آسیا سوت زده، چهار بار اعلام پنالتی کرده است که از این بین دو پنالتی مربوط به بازی استقلال و العین و بر علیه آبی پوشان تهران بوده و یک پنالتی هم به نفع استقلال بوده که برهانی این پنالتی را در بازی با الریان از دست داد.

خاطره تلخ فولاد و نفت از بن یعقوب

بن یعقوب یک بار برای فولاد و یک بار هم برای نفت تهران سوت زده که در هر دو بار نمایندگان ایران شکست خوردند.

به گزارش جی پلاس؛ استقلالی ها با استناد به خاطره خوبی که از بن یعقوب داشتند هیچ اعتراضی به سن و سال کم او نداشتند اما بعد از بازی و اشتباهات مرگبار بن یعقوب اقدام به اعتراض کردند که به نظر نمی رسد نتیجه ای برای ایران به دنبال داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید