چگونه شاد باشیم؟

یک روانپزشک گفت: شاد بودن باعث می شود بهتر بتوانیم چالش های زندگی را مدیریت کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر «علی مهدی‌زاده» با تأکید بر این‌که اگر شاد باشیم بهتر می‌توانیم تمرکز، فکر، برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم ادامه داد: منکر نبود مشکلات و مسائل نیستم اما این موضوعات نباید منجر شود که از ادامه زندگی باز بمانیم و باید تا حد امکان و توان از موقعیت‌ها و داشته‌های خودمان استفاده کنیم.

 مهدی‌زاده با بیان این‌که تنها به فکر این نباشیم که دیگران را شاد کنیم بلکه باید از خودمان هم غافل نشویم، تعادل میان رفع نیازهای خودمان و دیگران در ایجاد شادی موثر است، گفت: میان کار و تفریح باید تعادل ایجاد کنیم، رفتن به مسافرت، دیدن اقوام، حضور در طبیعت را هیچ وقت فراموش نکنیم.

این روانپزشک ادامه داد: شادی هیچ وقت در تنهایی اتفاق نمی‌افتد بلکه در موقعیت‌های اجتماعی تجربه می‌شود، ارتباط با دیگران و با افرادی که شاد هستند را فراموش نکنید، چون آن‌ها شادی را منتقل می‌کنند.

وی یکی از راه‌های ایجاد شادی در زندگی را تنوع دادن به زندگی دانست و گفت: به آنچه داریم توجه کنیم، به داشته‌های خودمان توجه کنیم و شکرگزار نعمت‌هایی که داریم باشیم.

مهدی‌زاده با بیان این‌که داشتن فعالیت هنری نشاط‌آور است، یادآور شد: با اطرافیان و نزدیکان خودمان ارتباط صمیمانه داشته باشیم و یک انسجام در زندگی شخصی داشته باشیم، گسستگی در زندگی شادی را از ما می‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید