حاشیه نگاری جی پلاس از سفر رئیس فیفا به ایران؛

آبروریزی هایی که کاش جلوی رئیس فیفا رخ نمی داد!

فدراسیون فوتبال در سفر 21 ساعته اینفانتینو به ایران تمام تلاش خود را برای خوب جلوه دادن همه چیز انجام داد؛ هرچند اتفاقاتی هم افتاد که نباید می افتاد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ جیانی اینفانتینو - رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) چهارشنبه شب به همراه گروهی از این نهاد بین المللی از جمله مارکو فان باستن - مدیر فنی فیفا و اسطوره فوتبال هلند راهی تهران شد و در 21 ساعتی که در تهران حضور داشت، جلساتی را با رئیس جمهور ایران، وزیر ورزش و اهالی فوتبال داشت. او همچنین در جشن خانواده فوتبال سخنرانی و در جشنواره فوتبال بانوان شرکت کرد و با پیشکسوتان فوتبال و فوتسال دیداری دوستانه‌ای را برگزار کردند و در آخرین بخش از برنامه خود درباره در ورزشگاه آزادی حاضر شد و از این باز دیدن کرد.

جدا از ناهماهنگی های قبل از سفر به ویژه در بحث ترتیب ملاقات رئیس فیفا با رئیس جمهور که نهایتا این درخواست در پاویون ویژه فرودگاه انجام شد! اما در نگاهی دیگر، این برنامه همانطور که از قبل هم می شد حدس زد، با اتفاقات حاشیه ای بعضا ناخوشایند یا جالب ریز و درشتی همراه شد.

** حاشیه نگاری خبرنگار جی پلاس از حاشیه های ریز و درشت حضور رئیس فیفا در ایران:

- ورود اینفانتینو به ایران در واپسین ساعات چهارشنبه شب اتفاق افتاد و به همین دلیل نشست خبری او که در برج میلاد تدارک دیده شده بود، لغو شد! تا از صبح پنج شنبه روز شلوغ و پرترافیک اینفانتینو شروع شود.

- اینفانتینو بعد از دیدار با وزیر ورزش به جمع فوتبالی ها آمد و بعد از دست دادن با مهمانان ردیف نخست، به علی کفاشیان رسید که رئیس سابق فدراسیون فوتبال شروع به روبوسی کردن با او به سبک ایرانی! و البته کنار گذاشتن اختلافات کرد که خنده حضار را به دنبال داشت چرا که دو سال قبل کفاشیان در انتخابات فیفا به اینفانتینو رای نداده بود!

- در ادامه و در حالی که برای اینفانتینو مترجم در نظر گرفت شده بود، محمدرضا احمدی (گزارشگر فوتبال - مجری مراسم) شروع به سخنرانی دو زبانه کرد و خودش مسئولیت ترجمه جمله هایش را بر عهده گرفت که به او اعلام کردند اینفانتینو مترجم دارد و نیازی به ترجمه کردن او نیست.

- بیشترین تعجب اینفانتینو زمانی بود که قدم به آکادمی ملی فوتبال ایران گذاشت. او در طول مسیر مرتب به اطراف کمپ نگاه می کرد و فرسودگی بیش از این حد دیوارها و آسفالت مسیر توجه اش را به شدت جلب کرده بود.

- بعد از ورود او به زمین شماره یک کمپ که در آن جشنواره فوتبال بانوان برگزار می شد، اینفانتینو با نگاه به چمن فرسوده و بی کیفیت آن، جملاتی را به فان باستن بیان کرد و با گوشه چشم خود وضعیت چمن را از زیر نظر خود می گذراند.

- در جریان مسابقه فوتسال هم اینفانتینو بارها به ازدهام بسیار زیاد خبرنگاران و حاضران در کنار زمین و سوء مدیریت در انتخاب زمین مناسب توجه کرد و بعد از گذشت دقایقی مشغول بازی شد و ظاهرا این اتفاقات را فراموش کرد. ازدهام کنار زمین فوتسال داخل کمپ به حدی زیاد بود که منجر به درگیری عکاسان با ماموران انتظامی کنار خطوط زمین هم شد!

- خداداد عزیزی طبق عادت همیشگی خود، شوخی و خنده را هم وارد مسابقه فوتسال کرد و یکی از همکاران اینفانتینو که شباهت بسیار زیادی به رئیس فیفا داشت را به طعنه "ژن خوب" صدا می زد و به حاضران می گفت او برادر اینفانتینو است که بعدا یکی از مسئولان فدراسیون از او خواست این شوخی را تکرار نکند. او حتی خواستار اخراج اینفانتینو در این بازی هم شد که ریاست فیفا او را در آغوش گرفت و برخورد مهربانی با خداداد داشت.

- در دقایق پایانی مسابقه فوتسال، با توجه به اینکه ظهر شده بود، پرسنل مجموعه در اقدامی عجیب، ناهار خبرنگاران را به صورت سرپایی به دست آنها دادند و عده ای مشغول سرو غذا در کنار تیم حفاظتی و اتومبیل های مربوطه شدند و دیدن این صحنه به خصوص زمان مواجهه اینفانتینو با آنها، چندان جالب نبود! ضمن اینکه برخی خبرنگاران در همین احوال قصد گرفتن مصاحبه با رئیس فیفا را هم داشتند!

- تماشای داربی 86  که آخرین بخش از برنامه اینفانتینو در ایران بود، با شلوغی و ازدحام بیش از حد در کنار زمین نه تنها تعجب اینفانتینو بلکه خبرنگاران را هم به دنبال داشت. فدراسیون در روزی که قصد داشت بازی کم نقصی را به نمایش بگذارد، شلوغی عوامل کنار زمین مانع  از این اتفاق شده بود.

- پرتاب نارنجک از سوی هواداران ایرانی هم چیزی نبود که اینفانتینو آن را نبیند. صدای مهیب ناشی از انفجار بمب‌های دست ساز چندین مرتبه موجب ترس حاضران در ورزشگاه شد از جمله مهمانان ویژه شد!

- از سوی دیگر پرتاب پوست پرتغال و بطری آب به سوی بازیکنان، در دقایقی، روند بازی را مختل کرد و این اتفاقات هم مقابل چشمان رئیس فیفا رخ داد!

- حتی درگیری هواداران دو تیم  در سکوهای روبه روی جایگاه و مقابل چشمان اینفانتینو هم صحنه بسیار بدی بود که هواداران به نمایش گذاشتند و مشغول پرتاب اشیاء به سوی هم شدند!

- در نهایت اینفانتینو در اواخر بازی هدایایی را به مهدی تاج تقدیم کرد و در عوض چندین هدیه هم گرفت و بعد از 21 ساعت حضور در ایران به ماموریت خود پایان داد.

به گزارش جی پلاس؛ اتفاقات حاشیه ای مانند پرتاب نارنجک، پوست پرتغال و بطری در هیچ کدام از کشورهای منطقه خلیج فارس رخ نمی دهد و برای کشوری که مدعی وجود امنیت در بازی هاست و می خواهد از حقش در برابر عربستان و امارات دفاع کند و در این فرآیند رئیس فدراسیون جهانی فوتبال را شاهد حضوری گرفته، این رفتارها اصلا خوب نبود. حال باید دید تلاش های فدراسیون فوتبال برای استفاده از حداکثری از حضور اینفانتینو در ایران به کجا ختم می شود.

دیدگاه تان را بنویسید