&#۰۳۹;گزارش جی پلاس؛

نمایش «بانو قدس ایران» در تصویر سال

مستند «بانو قدس ایران» در پانزدهمین دوره جشن «تصویر سال» و جشنواره فیلم تصویر به‌نمایش درمی‌آید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ مستند «بانو قدس ایران» که در جشنواره سینما حقیقت به‌عنوان برگزیده معرفی شد، جمعه 11 اسفندماه ساعت 18 در بخش جشنواره جشنواره‌های «تصویر سال» دیده می‌شود. این بخش از «تصویر سال» با همکاری سازمان سینمایی برگزار می‌شود و در آن، فیلم‌هایی که در سال 1396 در جشنواره‌های مختلف برگزیده شده‌اند، به‌نمایش درمی‌آیند.

علاوه بر مستند «بانو قدس ایران» فیلم‌های برنده و برگزیده جشنواره فیلم فجر، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما از اول تا بیستم اسفندماه در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران اکران می‌شوند.

«بانو قدس ایران» به بخش مسابقه ملی مستندهای بلند و جایزه شهید آوینی یازدهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» که آذرماه امسال برگزار شد، راه یافت و توانست علاوه بر جلب توجه مخاطبان این جشنواره، جایزه بهترین فیلم این جشنواره را کسب کرد.

این مستند که به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی ساخته شده، درباره همسر امام خمینی (ره) – خدیجه ثقفی – معروف به «قدس ایران» است و بخش‌هایی از زندگی او را در کنار همسرش و در جریان مبارزه‌های امام (ره) علیه رژیم پهلوی، براساس گفته‌های اعضای خانواده‌شان روایت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید