در گفت و گو با جی پلاس؛

مربی که در آلمان تیم ایران را پدیده هاکی دنیا کرد: با دستان خالی در جام جهانی سوم شدیم

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی ایران می‌گوید تیمش با غیرت بازیکنان ایران به مقام سوم جام جهانی رسیده و از حداقل امکانات در برابر سایر کشورها برخوردار بودند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی هاکی سالنی ایران در مسابقات جام جهانی میزبانی برلین آلمان دست به کار بزرگی زد و توانست با شکست تیم ملی استرالیا در رده سوم جام جهانی بایستد.

کسب رده سوم جام جهانی هاکی سالنی اتفاقی بود که تاکنون برای ورزش ایران رخ نداده بود. این تیم در سال های ۲۰۱۱ در لهستان مقام نهم و در سال ۲۰۱۵ در کشور آلمان مقام چهارم را کسب کرده بود و در این دوره روی سکو رفت.

تیم ملی ایران در جام جهانی برلین و در دور گروهی برابر تیم‌های روسیه، سوئیس و آفریقای جنوبی به برتری رسیده و برابر بلژیک و اتریش به تساوی بسنده کرده بود.

این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی به مصاف تیم چک رفت و این تیم را هم با شکست رو به رو کرد اما در مرحله نیمه نهایی حریف آلمان شد. میزبان این مسابقات توانست ایران را از رسیدن به فینال باز نگه دارد و ملی پوشان ایران به دیدار رد بندی بروند.

هاکی بازهای ایران در دیدار رده بندی موفق بود و با شکست قاطع 5 بر صفر برابر استرالیا رده سوم جهان کسب کرد.

اسفندیار صفایی در این رقابت ها به عنوان سرمربی تیم ملی بازیکنان را برای رسیدن به رده سوم رهبری کرد. او می گوید با حداقل امکانات سکوی جهانی را کسب کردند و برای دوره های بعد سکوی بهتری فکر می کنند.

در آینده آلمان را هم می‌بریم

اسفندیار صفایی در گفت و گو با جی پلاس؛ با اشاره به کسب مقام سومی ایران در جام جهانی اظهار کرد: تیم ما در این دوره عملکرد خیلی خوبی داشت و با کمترین امکانات به جنگ غول‌های دنیا رفتیم و باغیرت بچه‌ها توانستیم عنوان سوم را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی ایران با بیان اینکه تیم ایران با ارائه بازی‌های بسیار خوب توانست برای نخستین بار به نیمه نهایی صعود کند گفت: با چندین بازی خوب به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردیم و به مصاف آلمان میزبان رفتیم که از هر نظر نسبت به ما برتری دارد. بازیکن‌های این تیم سابقه حضور در رقابت‌های چمن المپیک و جهان را دارا هستند، تجربه جو 10 هزار تماشاگر را داشتند و چندین آنالیزور در نقاط مختلف بازی را آنالیز می‌کردند و این در حالی بود که تیم ما فقط سه مربی دارد.

او درباره بازی با آلمان و شکست 6 بر 2 برابر این تیم گفت: مقایسه ما با آلمان از هر نظر اشتباه است. با این شرایط هم فاصله ما با آلمان نتیجه 6-2 نبود و می‌توانستیم با اختلاف دو گل ببازیم. اگر با این تیم بیشتر بازی کنیم حتی می‌توانیم در آینده به برتری برسیم.

استرالیا با تجربه‌تر بود اما منطقی بازی کردیم و بردیم

اسفندیار صفایی با اشاره به برتری پنج بر صفر ایران برابر استرالیا در بازی رده‌بندی، می‌گوید: استرالیا با اینکه بازیکن‌های باتجربه و میدان‌دیده‌ای دارد اما با ارائه یک بازی منطقی، مقتدرانه به پیروزی رسیدیم و برای نخستین بار مقام سوم را کسب کردیم.

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی در ادامه به بازگشت از آلمان اشاره کرد و افزود: استقبال از تیم ملی ایران خوب بود اما هاکی هنوز شناخته نشده است. استمرار این قهرمانی ها می تواند موجب ترویج این رشته و علاقه مندی جوانان شود.

نیاز به امکانات بیشتر داریم

اسفندیار صفایی

صفایی درباره حمایت‌هایی که از سوی وزارت ورزش و فدراسیون هاکی صورت گرفت، افزود: فدراسیون تا جایی که می توانست از تیم ملی حمایت کرد و در حد بضاعت خود کار کردند اما برای موفقیت های بعدی و حفظ این جایگاه نیاز به امکانات داریم چرا که الان انتظارات از ما بالا است و باید علاوه بر حفظ سکو، به فکر جایگاه بهتر هم باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید