گفت و گوی جی پلاس/ مشکل عجیب و حل نشده مقابل تیم های عربی!

نظر جواد منافی درباره تاکتیک پرسپولیس: برانکو را نمی توان تغییر داد، کریم باقری باید ورود کند!

مهم‌ترین بحران پرسپولیس در سه فصلی که با برانکو در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته، شکست های پر گل مقابل تیم‌های عربی بوده که سرمربی کروات این تیم هنوز نتوانسته راهکاری برای جلوگیری از این اتفاق پیدا کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس در بهترین روزهای خود شکست سنگینی را برابر السد قطر تجربه کرد تا موجب نگرانی هوادارانش شود.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که در لیگ برتر با اقتدار در صدر جدول قرار دارند، اما در یکی از بدترین بازی‌های سال های اخیر، اسیر تاکتیک السد شد و با دریافت سه گل بازنده این بازی بود تا موجب نگرانی هواداران این تیم شود.

پیروزی پر گل السد برابر پرسپولیس، یادآور نتایج بعضا بد این تیم در فصول گذشته لیگ قهرمانان آسیا است؛ جایی که پرسپولیس علی رغم صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، چندین بار با نتایج پر گلی شکست خورده است. در واقع تعداد شکست های پر گل پرسپولیس بیشتر از شکست های این تیم با اختلاف یک گل است.

** به نتایج پرسپولیس در سه فصلی که پرسپولیس با برانکو در آسیا حضور داشته، توجه کنید:

لیگ قهرمانان آسیا 2015 – دور گروهی

النصر عربستان 3 – پرسپولیس صفر

لخویا قطر 3 – پرسپولیس صفر

لیگ قهرمانان آسیا 2015 – یک هشتم نهایی

الهلال عربستان 3 – پرسپولیس صفر

لیگ قهرمانان آسیا 2017 - دور گروهی

الریان 3 – پرسپولیس یک

لیگ قهرمانان آسیا 2017 – نیمه نهایی

الهلال عربستان 4 – پرسپولیس صفر

لیگ قهرمانان آسیا 2018 – دور گروهی

السد قطر 3 - پرسپولیس یک

به گزارش جی پلاس؛ سرخپوشان در چند فصل اخیر چندین بار با اختلاف سه گل برابر رقبای عربی خود شکست خورده و کمتر توانسته مقابل شکست های پر گل خود را بگیرد. آنها در اکثر بازی‌هایی که خیلی سریع گل نخست را دریافت کردند و بعد آن شیرازه تیم از هم پاشیده و برانکو هم نتوانسته راهکاری برای جلوگیری از این شکست‌ها داشته باشد.

** آرامش و اعتقاد بیش از حد برانکو، خوب نیست

جواد منافی - پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره شکست های پر گل این تیم در آسیا و نبود راهکار مناسبی برای جلوگیری از ضعفی که باعث دریافت گل‌های دوم و سوم می شود، به خبرنگار جی پلاس گفت: به نظرم آرامش برانکو در کنار زمین و اعتقاد بیش از حد به بازیکنان و برنامه های تاکتیکی خود حاصل این نتایج است. او در مواقعی که تیمش گل نخست را دریافت می کند، کماکان آرامش دارد و برای تهییج بازیکنان و افزایش انگیزه آن ها کاری نمی کند.

** برانکو را نمی شود تغییر داد، کریم باقری باید جایش را بگیرد

او با بیان اینکه نمی‌توان برانکو را برای تغییر در عقایدش تحت فشار گذاشت، تصریح کرد: برانکو در تمام سال‌هایی که در تیم ملی و پرسپولیس بوده، به همین سبک تیم‌هایش را هدایت کرده و موفق هم بوده است. نمی توان برای این موضوع او را تحت فشار گذاشت چرا که اگر اهل تغییر در نوع مربیگری خود بود می توانست این کار را بکند.

منافی همچنین تاکید کرد: حضور یک مربی پر جنب و جوش در چنین لحظاتی می توان تیم را تهییج کند و به بازی برگرداند. شاید کریم باقری بهترین گزینه برای این کار باشد چرا که او همواره در پرسپولیس بوده و هنوز هم رابطه خوبی با بازیکنان دارد.

** پرسپولیس صعود می کند، اگر...

پیشکسوت پرسپولیس درباره شانس این تیم برای صعود از گروه و رسیدن به مراحل بالاتر نیز به جی پلاس گفت: بعد از هر شکست، پرسپولیس دچار تغییراتی در نحوه بازی های خود شده و توانسته نتایج را جبران کند. هیچ نگرانی‌ای از بابت صعود این تیم به مراحل بالاتر وجود ندارد اما مشکل اصلی این است که اگر حریف گل نخست را بزند و تاکتیک پرسپولیس هم جوابگو نباشد، تیم وارد بحران می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید