شهید تورجی زاده و حساسیتی که به نام حضرت زهرا(س) داشت

با همه جدیتی که در مدیریتش داشت تا نام مادرم فاطمه زهرا و شکایت کردن به او از دهانم خارج شد، با صورتی غرق اشک به دنبالم دوید و...

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: محمدرضا تنها توی چادر فرماندهی گروهان نشسته بود که من وارد شدم و سلام کردم. مثل همیشه به احترام سادات از جایش بلند شد. جلو رفتم و گفتم: محمدآقا من یک قراری دارم که باید بروم چون منتظرم هستند و همه سعی ام را می کنم تا عصر برگردم.

محمدرضا به من نگاهی کرد و بی آنکه کلام دیگری بگوید، گفت: نه امکان ندارد، نمی شود. و من هم گفتم من باید بروم و باز هم تاکید محمدرضا که خیر نمی شود بروی.

با ناراحتی و عصبانیت از چادر بیرون آمدم و گفتم: شکایتت را به مادرم فاطمه زهرا(س) می کنم. به سرعت و بی آنکه کفشی به پا کند، دنبالم دوید و پرسید چه گفتی؟!

نگاهم را برگرداندم، صورتش خیس اشک بود، برگه مرخصی را به دستم داد و گفت: این برگه مرخصی را سفید امضا کرده ام تا هر چند روز که می خواهی، برو مرخصی ولی خواهش می کنم، حرفت را پس بگیر.

محمدرضایی که برای مرخصی دادن اینقدر با جدیت رفتار می کرد، تا حرف حضرت صدیقه(س) به میان آمد، پاهایش لرزید و دستانش کم توان، بغض امانش را بریده بود و من تازه فهمیدم که او چقدر به مادرمان حساس است.

یک سالی گذشت و چند ساعتی بیشتر به آخرین دیدار و شهادت محمدرضا نمانده بود، تا مرا دید، یاد آن روز افتاد و گفت: راستی حرفت را که پس گرفتی؟!

گفتم: بله من اشتباه کردم که چنین حرفی زدم، تو مرا حلال کن.

 

شهید محمدرضا تورجی زاده که در پنجم اردیبهشت ماه سال 66 در ارتفاعات بانه به شهادت رسید.

برگرفته از خاطره نقل شده از دکتر سید احمد نواب در کتاب یا زهرا(س).

 

دیدگاه تان را بنویسید