گفت و گوی جی پلاس با سرمربی قهرمان لیگ برتر بسکتبال

مهران حاتمی: زمانی سرمربی تیم ملی شدم که کسی آن را نمی پذیرفت!/ مربیان لیگ برتری نسبت به هم برتری خاصی ندارند

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال که پس از قهرمانی در لیگ برتر جایش را در تیم ملی به مهران شاهین طبع داد، معتقد است هیچ کدام از مربیان لیگ برتری، نسبت به دیگری تفاوت چندانی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پس از پایان لیگ برتر بسکتبال، فدراسیون مهران شاهین طبع و فرزاد کوهیان را به عنوان سرمربی و مربی تیم ملی انتخاب کرد. انتخاب این دو مربی در حالی انجام شد که پیش از این مهران حاتمی در دو مسابقه اول انتخابی جام جهانی 2019، هدایت تیم ملی را بر عهده داشت. مربی که با یک باخت برابر عراق و پیروزی برابر قطر، پنجره اول رقابت های انتخابی را به پایان برد.

با عوض شدن مدیریت فدراسیون و البته نتایج نه چندان درخشان حاتمی در دو بازی اول، حرف و حدیث درباره آینده نیمکت تیم ملی بالا گرفت. نیمکتی که خیلی ها به تغییر در آن اعتقاد داشتند و برخی هم ماندن مهران حاتمی در زمان کم باقی مانده را ترجیح می دادند.

رامین طباطبایی (رئیس جدید فدراسیون) اما یک ماه پس از انتخابش و در پایان لیگ برتر، در شرایطی که خیلی ها تصور می کردند مربی قهرمان را روی نیمکت تیم ملی می نشاند، مهران شاهین طبع را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. مربی که با پتروشیمی روی سکوی سوم ایستاده بود.

مهران حاتمی سرمربی سابق تیم ملی و سکان دار تیم شهرداری تبریز که این تیم را برای اولین بار قهرمان لیگ برتر کرده، درباره چگونگی قطع همکاری اش با تیم ملی، به خبرنگار جی پلاس گفت: « به طور طبیعی زمانی که فدراسیون ها عوض می شوند، تمام افراد از مسئولیت هایشان منفصل می شوند. من هم از این قاعده مستثنی نبودم و با روی کار آمدن رئیس جدید، همکاری من هم با فدراسیون و تیم ملی قطع شد.»

** در شرایطی هدایت تیم ملی را قبول که کسی آن را نمی پذیرفت!

حاتمی درباره مذاکره با فدراسیون جدید برای ادامه همکاری نیز اظهار کرد:« هیچ گونه صحبتی انجام نشد. تنها انتظار موجود هم این بود که حداقل تشکری خشک و خالی انجام شود اما هیچ کسی نیامد. من در شرایطی هدایت تیم ملی را پذیرفتم که هیچ کسی حاضر به این کار نبود. همان طور که گفتم این تنها انتظارم بود که البته از اتفاق نیفتادنش هم ناراحت نیستم و گله ای ندارم.»

** تفاوت فاحشی میان توانایی مربیان لیگ برتر وجود ندارد

سرمربی سابق تیم ملی به حضور هم زمان شاهین طبع و کوهیان بر روی نیمکت تیم ملی نیز اشاره کرد: « این دو مربی هم دوره هستند و واقعا در بین مربیان مطرحی که در لیگ حضور دارند، هیچ کس برتری چندانی ندارد. خودم در سال 2001 با ایزدپناه همکار بودم که توانستیم در آن سال ها به نقره آسیا برسیم که معتقدم نتیجه بسیار خوبی بود.»

مربی قهرمان لیگ برتر در سال 96 درباره سیاست فدراسیون برای ادامه کار با مربیان ایرانی، به جی پلاس گفت: « بسکتبال ما را باید همین مربیان خودمان اداره کنند. اگر هم قرار است از گزینه خارجی استفاده کنیم باید اختلاف فاحشی با مربیان ایرانی داشته باشد.»

** به ستاره های آینده بها دهیم

حاتمی در ادامه به بازگشت دوباره ستاره های گذشته به تیم نیز اینطور اشاره کرد: « به شخصه عقیده ام این است که در شرایط کنونی نتیجه گیری از همه چیز مهم تر است و به هر ترتیب باید نتیجه لازم را بگیریم. با این حال یادمان باشد که از بازیکنانی هم استفاده کنیم که چهار – پنج سال آینده هم بتوانند در دوران اوجشان برای تیم ملی بازی کنند.»

او ادامه داد:« همیشه گفته ام نباید بازیکنان 28 -29 ساله که تجربه چندانی در تیم ملی نداشته باشد را دعوت کنیم و او تازه بخواهد در تیم ملی تجربه اندوزی کند.»

** حس باختن، عملکرد بازیکنان شهرداری را بهتر می کرد

سرمربی شهرداری تبریز درباره بازگرداندن رقابت های نیمه نهایی و فینال و در نهایت قهرمانی تیمش هم به جی پلاس گفت: «تیم ما تمرینات بسیار خوب و پر فشاری را پشت سر گذاشته بود. در طول بازی ها هم هر زمان که باخت را حس می کردند، عملکرد بسیار بهتری از خودشان نشان می دادند. در نیمه نهایی برابر نفت و در فینال مقابل مهرام هم همین شرایط را داشتیم و خوشحالم که در نهایت با قهرمانی کارمان را در لیگ برتر به پایان بردیم.

دیدگاه تان را بنویسید