معاون شهردار تهران در گفت و گو با جی پلاس؛

هزینه‌ شهرداری در بودجه 97 کاهش و درآمدها افرایش یافت/ سند تحویل و تحول بدون سیاسی‌کاری تهیه شد

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اینکه تنها 70 درصد از بودجه سال 96 آن‌هم از محل تراکم فروشی محقق شده، گفت: در بودجه 97 هزینه ها کاهش و درآمد افرایش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

حسن رباطی در گفت و گو با خبرنگار جامعه جی پلاس؛ با اشاره به "سند تحویل و تحول تهران" اظهار کرد: بر اساس تصویب طرح دوفوریتی شورای شهر تهران، شهردار ملزم به ارائه گزارشی درباره عملکرد مدیریت گذشته شد. با توجه به اینکه شعار مدیریت جدید شهری شفافیت است،  مردم باید بدانند شهرداری تهران در چه وضعیتی قرار دارد.

وی افزود: پس از گزارش شهردار تهران، اعضای شورای شهر اعلام کردند که گزارش بسیار مستند و با عدد و رقم دقیق و بدون هرگونه سیاسی‌کاری تهیه‌ شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در گذشته گزارش‌هایی در مورد هزینه‌های فاقد سند تنها به مسئولان ارایه می‌شد، تصریح کرد: به اعتقاد من این موضوع در نظام جمهوری اسلامی گامی روبه‌جلو است، اگر ادعا می‌کنیم که خدمتگزار مردم هستیم، پس باید با آن‌ها صادق باشیم.

وی با اشاره به بودجه 17 هزار و 900 میلیارد تومانی شهرداری، تصریح کرد: در بودجه سال 96 فقط 70 درصد از درآمد شهرداری، آن‌ هم از راه تراکم‌فروشی تحقق پیدا کرده است. متاسفانه در حالی‌که شعار مدیریت گذشته چابک‌سواری بوده ما با تلنبار نیروی انسانی مواجه هستیم. هزینه دستمزد کارکنان شهرداری بسیار بالا است و مدیریت شهری برای پرداخت دغدغه دارد.

وی بابیان اینکه شهرداری با تنگناهای مالی باید به سمت هرچه بهینه‌تر کردن هزینه‌ها برود، عنوان کرد: تشریفاتی کردن پروژه‌ها به این موضوع کمک خواهد کرد. بودجه سال 97 به نسبت بودجه 96 کم‌تر و در مقابل درآمدها بیشتر می‌شود. یعنی مطمئن باشید با کم شدن هزینه، درآمد بیشتر می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید