گزارش جی پلاس/ پلی آف لیگ برتر والیبال در راند دوم

تکیلف چهار تیم برتر امروز مشخص می شود؟/ اردکانی ها به دنبال تکمیل شگفتی

دیدارهای دوم پلی آف لیگ برتر والیبال در حالی عصر امروز برگزار می شود که برنده های بازی اول، در آستانه صعود به نیمه نهایی قرار دارند. در این میان خاتم اردکان که بزرگترین شگفتی بازی های دور اول را رقم زده، در خانه به دنبال برد دوم و نخستین صعودش به جمع چهار تیم برتر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ دیدارهای دوم پلی آف لیگ برتر والیبال در حالی عصر امروز (چهارشنبه) برگزار می شود که چهار تیم برای تمام کردن کار و صعود به نیمه نهایی تلاش خواهند کرد و چهار تیم دیگر برای ادامه رقابت و کشاندن کار به بازی سوم.

دیدارهای پلی آف لیگ برتر والیبال که چهارشنبه گذشته آغاز شد، در روز اول با برتری بانک سرمایه، پیکان، شهرداری تبریز و خاتم اردکان همراه بود. برتری هایی که دوتا از آن ها در خانه و دوتای دیگر در خانه حریف به دست آمد. بانک سرمایه و شهرداری تبریز در خانه توانستند از سد هاوش گنبد و کاله آمل عبور کنند و پیکان و خاتم در شرایطی که در ورامین و تهران میهمان بودند، شهرداری ورامین و سایپا را شکست دادند تا در یک قدمی صعود به نیمه نهایی قرار بگیرند.

  • شگفتی بزرگ در راه تکمیل شدن

بزرگترین اتفاق بازی های اول پلی آف، برد قاطع خاتم اردکان برابر سایپا بود. نارنجی پوشان سایپا که در نیمه فصل دوم عملکرد فوق العاده ای داشتند و تا رده دوم هم بالا آمدند، خودشان را به عنوان یکی از شانس های اصلی صعود به فینال معرفی کردند. با این حال در همین گام اول و در خانه مغلوب شاگردان با انگیزه و مستعد عباسعلی میرحسینی در خاتم اردکان شدند. باختی که عجیب ترین نتیجه دور اول بازی ها بود. خاتم اردکان البته در هفته های پایانی دور برگشت نشان داده بود که شرایط بسیار خوبی دارد اما در همان هفته ها هم برابر سایپا سه بر یک باخته بود اما در این بازی حساس توانست به برتری برسد.

اردکانی ها حالا در بازی دوم که پیروزی اش آن ها را برای اولین بار به نیمه نهایی می رساند، میزبان هم هستند و این اتفاق کار را برای تیم پر مهره و مدعی سایپا دشوارتر هم می کند.

آنها از یازده بازی خانگی خود در لیگ برتر شش بازی را با پیروزی پشست سر گذاشتند و در پنج تای دیگر بازنده بودند. از طرف دیگر در هر دو بازی شان در لیگ با نتیجه سه بر یک به سایپا باخته اند اما برد سه بر صفر و قاطع آن ها در بازی اول، تمام معادلات را بر هم زده و افتادن هر اتفاقی در بازی روز چهارشنبه را ممکن کرده است.

  • تلاش ورامینی ها برای جبران مافات

پس از باخت سنگین سایپا شاید دومین اتفاق دیدارهای اول، باخت سنگین و خانگی شهرداری ورامین برابر پیکان بود. با اینکه پیکان روی کاغذ شاید ستاره های بیشتری داشته باشد اما عملکرد دو تیم در هفته های پایانی دور برگشت و صعود ورامین به جایگاه چهارم بجای پیکان، این پیش بینی را به وجود آورده بود که خودروسازان در ورامین به مشکل می خورند. بازی کردن با تیم آماده ورامین آن هم در سالن گل عباسی کار هر تیمی نیست و حتی بانک سرمایه را هم زمینگیر کرد. با این حال سعید معروف و هم تیمی هایش در این مسابقه با ارائه یک بازی بدون نقص، حتی یک ست هم به حریف ندادند و با نتیجه سه بر صفر پیروز میدان شدند.

پیکانی ها حالا در تهران میزبان محمد ترکاشوند و شاگردانش هستند که به دنبال تمام کردن کار. از طرف دیگر شهرداری ورامین هم تمام تلاشش را می کند تا یک بار دیگر تیم تهرانی را به شهرشان بکشاند تا شانس صعود به نیمه نهایی را یک بار دیگر در سالن خودی آزمایش کنند.

  • نزدیک ترین رقابت در آمل

نزدیک ترین رقابت لیگ برتر در دور رفت و برگشت، در پلی آف هم همین شرایط را داشت. کاله و شهرداری تبریز که در طول لیگ هم دو بازی پنج سته را تجربه کردند، جدالشان در پلی آف هم تنها دیداری بود که به ست چهارم کشید. برای همین هم به هیچ وجه دور از انتظار نیست که برد بازی دوم به شاگردان بهروز عطایی برسد تا بازی سوم تیم صعود کننده به نیمه نهایی را معرفی کند.

شهرداری تبریز در روزی که میزبان رقیب آملی خود بود، با نتیجه سه بر یک پیروز میدان شد و حالا در حالی به آمل سفر کرده که دلش نمی خواهد کار به بازی سوم بکشد. کاله و شهرداری تبریز با قرار گرفتن در رده های سوم و ششم جدول، رقیب یکدیگر در این مرحله شدند.

  • کار آسان بانک سرمایه در گنبد؟

جدال هفته گذشته شاگردان مصطفی کارخانه با هاوش در تهران، یکی از کوتاه ترین مسابقه های لیگ امسال بود! سومین برد سه بر صفر صدرنشین لیگ برابر هاوش گنبد تنها 70 دقیقه زمان برد! آن هم در شرایطی که دیدار کاله و شهرداری تبریز 125 دقیقه طول کشید. سرمایه در بازی اول با امتیازهای 25 – 20، 25 – 18 و 25 – 14 حریفشان را شکست دادند. به این ترتیب به نظر نمی رسد ستاره های بانک سرمایه با وجود میهمانی، در بازی دوم هم کار چندان دشواری داشته باشند و شاید بشود آن ها را از همین حالا در نیمه نهایی لیگ امسال تصور کرد. 

گنبدی ها در سه مسابقه گذشته خود برابر سرمایه حتی یک ست هم کسب نکرده اند و حالا باید دید در مسابقه چهارم خود در خانه، که چیزی هم برای از دست دادن ندارند، چه خواهند کرد.

** برنامه کامل بازی های دوم پلی آف:

پیکان تهران – شهرداری ورامین  : ساعت 15 (خانه والیبال تهران)

خاتم اردکان – سایپا : ساعت 16 ( سالن آیت ا... خاتمی اردکان)

هاوش گنبد  -  بانک سرمایه : ساعت 17:30  (سالن المپیک گنبد)

کاله آمل – شهرداری تبریز  : ساعت 17:30  ( سالن پیامبر اعظم آمل)

دیدگاه تان را بنویسید