گزارش جی پلاس/ فقط ۹ روز تا مسابقه بسکتبال ایران در انتخابی جام جهانی!

هدایت تیم ملی؛ پاداش قهرمانی در لیگ؟!/ حاتمی و هاشمی امشب تکلیف را روشن می کنند

تیم ملی بسکتبال در شرایطی که کمتر از ده روز دیگر باید در رقابت مقدماتی جام جهانی به میدان برود، نه اردو دارد و نه حتی سرمربی!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ حساسیت و هیجان لیگ با ادامه دار شدن نیمه نهایی و سپس فینال لیگ برتر بسکتبال، اتفاق خوبی برای این رشته و اهالی آن است اما از طرف دیگر، منجر به طولانی شدن لیگ و شرایط نامساعد برای تیم ملی شد. آن هم در شرایطی که باید 9 روز دیگر در ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی به میدان برود اما هنوز نه از اردو خبری هست و نه از آن مهمتر، از سرمربی!

تیم ملی بسکتبال ایران که سوم آذر امسال رقابت هایش را در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی آغاز کرد، در اولین گام در باختی عجیب نتیجه را به عراق واگذار کرد و در دومین مسابقه در تهران از سد قطر گذشت. حالا چند روز دیگر در پنجره دوم این رقابت ها باید به مصاف قزاقستان برود؛ آن هم در تاشکند.

تیم ملی بسکتبال تنها 9 روز دیگر زمان دارد تا سوم اسفند، حاضر و آماده در تاشکند به مصاف قزاقستان برود و بلافاصله به تهران بیاید و ششم اسفند پذیرای قطر در سالن آزادی باشد. همان طور که از نام این حریفان پیداست، رقبای سختی نیستند و در حالت عادی شانسی برابر تیم ایران ندارند اما شرایط تیم ملی ایران هم اصلا عادی نیست!

تیم ملی در شرایطی باید در روزهای ابتدایی اسفند در پنجره دوم رقابت های انتخابی به میدان برود که امشب قهرمان لیگ برتر معرفی می شود! از طرف دیگر برای بازیکنان دیگر تیم ها هم اردویی تشکیل نشده چون اصلا تیمی وجود ندارد و کادرفنی و سرمربی در کار نیست!

  • یک ماه پس از انتخاب رئیس

بیش از یک ماه از انتخاب رامین طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال می گذرد. مدیری که همان روز انتخاب شدنش می دانست اصلی ترین کار و نزدیک ترینش در ماه های آینده، آماده کردن تیم ملی برای رقابت های انتخابی جام جهانی و کسب جواز این رقابت هاست. با این حال یک ماه گذشته و ظاهرا کوچکترین کاری در این زمینه انجام نشده است! گفته می شود سرمربی روز شنبه انتخاب شده و قرار است پس از برگزاری فینال لیگ اعلام می شود اما چطور می شود این ماجرا را باور کرد؟ بر فرض محال اگر باور هم کنیم دو روز زودتر آن هم بدون اعلام چه دردی را دوا می کند؟

  • انتخاب بین مهران و مصطفی

دیر اعلام کردن سرمربی تیم ملی و همچنین موکول کردن اعلام آن به پس از فینال لیگ برتر، این پیش بینی را محکم تر می کند که سرمربی از بین مصطفی هاشمی و مهران حاتمی انتخاب خواهد شد. دو مربی که تیم هایشان به فینال راه پیدا کرده و امروز در پنجمین جدال فینال به مصاف هم می روند تا در نهایت قهرمان را مشخص کنند. پس می شود این احتمال جدی را داد که سرمربی تیم ملی یکی از این دو نفر خواهد بود.

مصطفی هاشمی پس از حدود پانزده سال دوری، یک بار دیگر شانس گرفتن مسئولیت در تیم های ملی را دارد. او آخرین بار در اوایل دهه گذشته میلادی، هدایت تیم ملی امید را بر عهده داشت و نتایج خوبی هم با این تیم گرفت اما در ادامه به دلیل اختلاف های گسترده با محمود مشحون که در تمامی این سال ها رئیس فدراسیون بود، هیچ گاه در تیم های ملی مربی نشد.

مهران حاتمی اما آخرین مربی تیم ملی بوده. او پس از رفتن بائرمن، در شرایطی که شاهین طبع این مسئولیت را نپذیرفت، روی نیمکت تیم ملی نشست و در در نهایت در کاپ آسیا هم هدایت این تیم بر عهده داشت. او پس از آن رقابت ها هم از رفتن صحبت کرد اما باز هم در دو مسابقه اول رقابت های انتخابی جام جهانی روی نیمکت تیم ملی نشست. با این حال پس از این دو مسابقه برای ادامه همکاری شروطی را مطرح کرد که هیچ گاه پاسخی به آن ها داده نشد و در عمل منجر به قطع همکاری او با تیم ملی شد.

به گزارش جی پلاس؛ حالا باید دید در آستانه بازی های سوم و چهارم تیم ملی بسکتبال در مقدماتی جام جهانی، چه کسی سرمربی تیم ملی می شود. سوالی که به نظر می رسد دو جواب متحمل بیشتر نداشته باشد. یا مصطفی هاشمی به عنوان موفق ترین مربی باشگاهی ایران در دو دهه گذشته روی نیمکت تیم ملی می نشیند و یا مهران حاتمی به عنوان سرمربی قهرمان احتمالیِ لیگ یک بار دیگر این مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت؛ مگر اینکه طباطبایی بخواهد در اولین اقدام جدی فدراسیونش، سورپرایزی برای هواداران بسکتبال ایران داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید