گزارش جی پلاس؛

پرسپولیس چگونه در سال 96 می تواند جشن قهرمانی بگیرد؟ / بررسی تمام احتمالات

پرسپولیس با کسب حداکثر امتیازات در هفته های برگزار شده از لیگ برتر، سودای قهرمانی در اسفند 96 را دارد تا برای نخستین بار، در یک سال دو بار قهرمان لیگ برتر شود و به تاریخ بپیوندد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر فوتبال ایران در سال منتهی به جام جهانی بسیار منظم و مرتب پیش می رود و مسابقات هر چهار، پنج روز یک بار برگزار می شود تا در اوایل اردیبهشت پرونده این رقابت ها بسته شود.

لیگ برتر هفدهم هم به صحنه یکه تازی سرخپوشان پایتخت تبدیل شده و شاگردان برانکو پر قدرت تر از فصل گذشته به سمت جام قهرمانی این مسابقات پیش می روند.

پرسپولیس از 23 هفته برگزار شده، توانسته 54 امتیاز به دست بیاورد و فعلا از نزدیک ترین تعقیب کننده های خود یعنی ذوب آهن و فولاد خوزستان 16 امتیاز بیشتر دارد.

همین فاصله امتیازی هواداران پرسپولیس را به وجد آورده و حالا آن ها از تیم محبوبشان یک خواسته دارند؛ قهرمانی پرسپولیس در سال 96 و در دیدار داربی پایتخت که حالا بازیکنان پرسپولیس را هم سر ذوق آورده است.

تاکنون تیمی نتوانسته  در یک سال، دو بار قهرمان لیگ برتر شود و در صورت رقم خوردن این اتفاق توسط سرخپوشان، شاگردان برانکو تاریخ ساز خواهند شد اما قهرمانی در اسفند ماه به راحتی ها هم نیست.

برای بررسی اما و اگرهای قهرمانی پرسپولیس در اسفند باید نگاهی به شرایط تیم های حاضر در جدول رده بندی لیگ برتر و تقویم مسابقات داشته باشیم.

همه تیم ها در سال 96 دو بازی دارند؛ فولاد و پیکان سه بازی

بخاطر برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات لیگ برتر فعلا متوقف شده و به جزء چهار تیم استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتورسازی، بقیه تیم ها در استراحت خواهند. همین وضعیت باعث شده فقط هفته های 24 و 25 لیگ برتر در سال 96 برگزار شود و بعد از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم اردوهای تیم ملی برای نوروز 97 شروع می شود.

در این بین فقط فولاد، یکی از نزدیک ترین تیم ها به پرسپولیس سه بازی برگزار می کند که یکی از آن ها مربوط به بازی معوقه از هفته بیستم است که روز پنج شنبه در اهواز برگزار می شود.

پرسپولیس با 60 امتیاز قهرمان می شود؟

در حال حاضر پرسپولیس 54 امتیازی است و در صورت کسب هر 6 امتیاز از دو بازی پیش رو برابر استقلال خوزستان و استقلال تهران در داربی، 60 امتیازی می شود.

البته با وجود اعتقاد هواداران پرسپولیس به پیروزی تیمشان در داربی و گرفتن جشن قهرمانی در این مسابقه، استقلالی ها به شدت معتقدند تیمشان اجازه رقم خوردن این اتفاق را به تیم رقیب نمی دهد و تحت هر شرایطی این تیم به واسطه پیروزی در داربی، در سال 96 قهرمان نمی شود.

ذوب آهن نمی تواند جشن پرسپولیس را بهم بریزد

تیم دوم جدول ذوب آهن است که 38 امتیاز دارد. ذوب آهن در صورت کسب 21 امتیاز از هفت دیدار باقی مانده خود 59 امتیازی می شود. پس اگر پرسپولیس دو بازی خود در سال 96 را ببرد، عملا ذوب آهن تحت هیچ شرایطی به این تیم نمی رسد و شاگردان برانکو قهرمان می شوند.

فولاد، مانعی بزرگ مقابل پرسپولیس

بزرگترین مشکل پرسپولیس فولاد خوزستان است. آن ها هم امتیاز با ذوب آهن در رده سوم جدول قرار دارند و تنها تیمی هستند که می توانند مانع از قهرمانی پرسپولیس در سال 96 شوند چرا که یک بازی معوقه هم دارند.

فولاد با 38 امتیاز رده سوم جدول است و اگر هر 9 امتیاز را از سه دیدار خود در سال جاری کسب کند، به امتیاز 47 می رسد و همه فرضیات پرسپولیسی ها را بهم می زند چرا که در این صورت فولاد روی کاغذ شانس قهرمانی خواهد داشت و اگر از 5 بازی خود درسال 97، 15 امتیاز به دست بیاورد، جمع امتیازاتش بیشتر از 60 می شود.

سه بازی فولاد در سال جاری مقابل تیم هایی است که امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند. این تیم با پیکان، استقلال و سایپا رو به رو می شود که هر کدام ادعای کسب سهمیه را دارند. پس کار این تیم هم برای کسب 9 امتیاز آسان نیست.

دیدار معوقه فولاد برابر پیکان است فعلا قرار است پنج شنبه (فردا) برگزار شود، مگر اینکه وضعیت گردوغبار اهواز وضعیت بدتری نسبت به الان پیدا کند.

سرخپوشان کماکان امیدوار به قهرمانی در سال 96

پیش بینی فوتبال دشوار است و شاید همین پرسپولیس که برای قهرمانی آماده شده، در ادامه را ناکام بماند؛ همانطور که برانکو بارها گفته فعلا صحبت از قطعی بودن قهرمانی زود است و باید هفته به هفته پیش بروند.

با این حال غیر قابل پیش بینی بودن فوتبال برای رقبای پرسپولیس هم صدق می کند. اگر فولاد نتواند از سه بازی خود، هفت امتیاز بگیرد (یعنی به امتیاز 60 نرسد) و پرسپولیس 6 امتیاز لازم را به دست بیاورد، قهرمانی آن ها مسجل خواهد شد.

به گزارش جی پلاس؛ دو هفته باقی مانده از لیگ برتر تحت تاثیر قهرمانی احتمالی پرسپولیس خواهد بود و از طرفی در هفته 25 لیگ برتر داربی پایتخت برگزار می شود. همین اتفاقات موجب جذاب تر شدن مسابقات باشگاهی می شود ولی از سوی دیگر اگر پرسپولیس قهرمان شود، رقابت ها در سال 97 جذابیت کمتری خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید