ارتقای چشمگیر انتشارات دانشگاه خواجه نصیر در جایزه کتاب سال

انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال، ارتقای چشمگیری داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ از مجموع 376 اثر راه یافته به مرحله نیمه نهایی داوری سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در گروه علوم کاربردی، 41 اثر به عنوان نامزد این دوره معرفی شدند. علوم کاربردی شامل علوم پزشکی، دامپزشکی، مهندسی مواد و معدن، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی کشاورزی و معماری می شود.

در این دوره جایزه کتاب سال که بهمن ماه هر سال توسط خانه کتاب ایران اعطا می شود، در بخش مهندسی عمران فقط یک تألیف و یک ترجمه به مرحله نیمه نهایی داوری راه پیدا کردند که هر دو کتاب از انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بودند. در بخش مهندسی عمران از بین آثار راه یافته به مرحله اول داوری، فقط کتاب "طراحی انواع اتصالات سازه های فولادی به روش ضرایب بار و مقاومت" تألیف نادر فنائی و فرزانه قلمزن اصفهانی و کتاب "مهندسی پاکسازی خاک (مفاهیم طراحی)" تألیف ساتن ساترسان ترجمه محمد رضا صبور، الهیار امیری و قربانعلی دزواره به دور نیمه نهایی جایزه کتاب سال راه پیدا کردند.

البته آثار رشته مهندسی عمران، با اقبال چندانی از طرف خانه کتاب مواجه نیستند و در 10 سال گذشته هیچ کتابی در رشته مهندسی عمران نتوانسته است برنده جایزه کتاب سال شود. فقط در سال 1389 کتاب "دینامیک سازه ها، نظریه و کاربرد آن در مهندسی زلزله" تألیف آنیل چوپرا ترجمه فیاض رحیم زاده روفوئی کتاب تقدیر شده بیست و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی بوده است.

در این دوره، یک کتاب دیگر هم از انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در بخش مهندسی صنایع، تحت عنوان "هزینه یابی دوره عمر سیستم ها برای مهندسین" تألیف دیلون ترجمه احمد اصل حداد و محمد رضا نباتچیان به دور نیمه نهایی راه پیدا کردند که رکورد بی نظیری برای انتشارات این دانشگاه محسوب   می شود.

دیدگاه تان را بنویسید