گزارش جی پلاس از کارنامه نه چندان موفق آبی ها؛

مهاجم یک میلیون پوندی استقلال را بشناسید/ بابا از یوونتوس و سری A می آید!

مهاجم سنگالی مدنظر استقلال، در عین جوانی، سابقه بازی در سری A ایتالیا، لیگ یونان و بلژیک را در کارنامه خود دارد و از نظر گلزنی سابقه بسیار خوبی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلالی ها که در چند هفته اخیر در جذب بازیکن خارجی ناکام بودند، صبح  دوشنبه با بویان مقدونیه ای قرارداد بستند و حالا در آستانه عقد قرارداد با یک بازیکن خارجی دیگر هستند.

مامه بابا تیام بازیکن سنگالی سابق اینتر و یوونتوس است که هیچ گاه نتوانست برای این دو تیم به میدان برود و مرتبا به صورت قرضی راهی تیم های دیگر شده است. این بازیکن تا چند وقت قبل هم به صورت قرضی در امپولی بازی می کرد که در نهایت قراردادش با یوونتوس به پایان رسید.

تیام با 25 سال سن و 185 سانتی متر قد، سابقه بسیار خوبی در گلزنی داشته و سایت ترانسفر مارکت بیش از یک میلیون پوند برای این بازیکن تعیین کرده است.

این مهاجم سنگالی فوتبال خود را از تیم زیر 19 سال ساسولو ایتالیا شروع کرد و در سال 2010 راهی تیم زیر 19 سال اینتر شد. حضور یک ساله در جوانان اینتر، موجب علاقه مندی تیم آولینو در سری C مسابقات ایتالیا شد.

مامه بابا تیام

انتقال به سری C ایتالیا

او در 17 سالگی به صورت قرضی از اینتر راهی آولینو شد و توانست در سفصل 2011 – 2012 ، 26 بازی برای این تیم انجام دهد و 15 گل رقم بزند.

در ادامه اینتر این بازیکن را به یک تیم دیگر از سری C قرض داد. مامه بابا با حضور در تیم سوت تیرول، از 25 بازی توانست 10 گل را وارد دروازه رقبا کند.

با درخشش بابا در سری C، تیم لانسیانو در سری B اقدام به جذب این بازیکن کرد و بابا در 9 بازی، هفت بار برای این تیم گلزنی کرد که عملکرد او به نسبت بازی های انجام شده، مقامات یوونتوس را مجاب به جذب این استعداد سنگالی کرد.

مامه بابا تیام

حضور در یوونتوس

استعدادیابهای یوونتوس بعد از درخشش تیام در لوسیانو اقدام به جذب این بازیکن می کنند اما بابا برای داشتن فرصت بازی به صورت قرضی در لوسیانو باقی می ماند و در فصل 2014، در 47 بازی، 40 گل را در سری B به ثمر می رساند.

ادامه گلزنی ها در لیگ بلغارستان

 با درخشش تیام در سری B، یوونتوس این بازیکن را به وارگم بلژیک قرض داد و تیام در 40 بازی برای این تیم 45 بار موفق به گلزنی شد و در پایان فصل به یک تیم دیگر و بهتر منتقل شد.

حضور در لیگ اروپا با پاوک یونان

پاوک برای تقویت خط حمله تیم خود تیام را به خدمت گرفت اما او فقط در یک بازی برای این تیم به میدان رفت تا آمار ناامید کننده ای را ثبت کرده باشد. با این حال او در لیگ اروپا در چند بازی به میدان رفت اما در گلزنی ناکام بود.

مامه بابا تیام

حضور در سری A

مقامات یوونتوس این بار تیام را به امپولی در سری A ایتالیا قرض دادند. بابا در 15 بازی برای امپولی تنها یک گل زد و بیشتر گل هایی در رقابت های متفرقه بود که چندن به چشم نیامد. با ادامه این عملکرد، یوونتوسی ها این بازیکن را آزاد اعلام کردند تا استقلال به سراغ او بروند.

به گزارش جی پلاس؛ به نظر می رسد بابا علی رغم حضور در  سری A  ایتالیا، در گلزنی چندین لیگ اروپایی عملکرد چشمگیری ندارد که باید دید می تواند گره از امر گلزنی استقلال به خصوص در رقابت های آسیایی باز کند؟

دیدگاه تان را بنویسید