خواسته فرمانده دستمال سرخ ها از همه مسلمانان چه بود؟

من اصغر وصالی تهرانی سرباز الله به سوی محارب، دشمن خدا عازم غرب می شوم...

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس ـ منصوره جاسبی: اصغر بچه تهران بود و این نسبت را در فامیلی اش به یدک می کشید؛ اصغر وصالی تهرانی فرد.
دوره های چریکی را در فلسطین گذرانده بود و زمانی را در زندان ساواک مورد شکنجه قرار گرفته بود. انقلاب که پیروز شد و سپاه تشکیل، به جمع سبزپوشان پیوست و برایش مسئولیتی ستادی تعریف کردند که این مقوله اصلا با مذاق و روحیات او خوش نبود. راهی جبهه غرب شد تا ضد انقلاب را سر جای خود بنشاند و مدتی را در رکاب دکتر چمران خدمت کرد. بچه های گردان تحت فرماندهی اش را گروه دستمال سرخ ها لقب داده بودند چرا که همگی دستمال هایی سرخ بر گردن آویزان می کردند. 
روزگار می گذشت تا اینکه در بیست و نهمین روز از آبان 59 فرمانده دستمال سرخ ها با گلوله ای که بر سرش اصابت کرد به جمع شهدا پیوست. درست چهلمین روز شهادت برادرش اسماعیل، او نیز بهشتی شد و پیکر مطهرش را در جوار برادر به خاک سپردند. از اصغر وصالی وصیتنامه کوتاهی بر جای مانده است که متن آن در ادامه می آید:

 

«انا لله و انا الیه راجعون
من اصغر وصالی تهرانی سرباز الله به سوی محارب، دشمن خدا عازم غرب می شوم و به همه مسلمین وصیت می کنم که حتی یک لحظه از راه اسلام غافل نشوید .

و امام امت خمینی کبیر را تنها نگذارید و آنچه که من از مال دنیا دارم یک سوم آن را صرف نماز و روزه اینجانب که قضا شده است بپردازید.

 سرباز الله اصغر وصالی تهرانی فرد»

 

 

متن وصیتنامه از سایت نوید شاهد آورده شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید