گفت و گو با جی پلاس با ستاره های بسکتبال نفت و شهرداری پیش از بازی فردا؛

آرن داوودی: هفت امتیاز در پانزده ثانیه؛ برد دراماتیکی بود/ اصلانی: برای فینالیست شدن در تبریز هم قسم شده ایم

گارد راس های دو تیم بسکتبال شهرداری تبریز و نفت آبادان از حساسیت جدال فردای خود می گویند.

لینک کوتاه کپی شد

شهرداری تبریز در شرایطی که تا یک قدمی سومین باخت در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال رفت، در پانزده ثانیه رویایی به بازی برگشت و با پیروزی در وقت اضافه بازی چهارم برابر نفت، کار را به بازی پنجم کشاند. بازی که عصر فردا (پنج شنبه) در تبریز برگزار می شود و گارد راس با سابقه و ملی پوش تبریزی ها معتقد است با توجه به فاصله اندک دو تیم، جزئیات و شوت های لحظه های آخر برنده بازی را مشخص می کند.

آرن داوودی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس از رقابت حساس تیمش با نفت در دیدار چهارم و پنجم می گوید.

  • اگر موافق باشی از بازی چهارم و برد عجیب و غریبتان شروع کنیم. چه اتفاقی در آن پانزده ثانیه افتاد؟

واقعا بازی عجیبی بود. در طول بازی ما یک بار ده امتیاز عقب افتادیم و در کوارتر سوم کاری کردیم که اختلاف جبران شد و ده امتیاز هم تیم ما پیش افتاد. با این حال باز هم شرایط بازی تغییر کرد و در کوارتر چهارم و پایان بازی، در حالی که تنها پانزده ثانیه به پایان مانده بود، هفت امتیاز عقب بودیم!

  • چطور در پانزده ثانیه هفت امتیاز گرفتید؟

بازیکن خارجی ما یک پرتاب سه امتیازی زد که وارد سبد شد و البته خطایش هم اعلام شد. به این حالت در بسکتبال فول – گل می گویند که یعنی هم گل پذیرفته است و هم بازیکن می تواند یک پرتاب پنالتی بزند. در ادامه بازیکن ما پرتاب را از قصد گل نکرد تا دیگر خارجی مان در ریباند دو امتیاز دیگر بدست آورد.

  • تا اینجا از یک هفته پنج امتیاز گرفتید. دو امتیاز دیگر چطور بدست آمد؟

توپ دست آن ها بود و ما روی بازیکنشان خطا کردیم تا او پنالتی بزند و ما مالکیت توپ را بگیریم. خداراشکر بازیکن آن ها نتوانست پنالتی هایش را گل کند و در ادامه ما با یک دو امتیازی بازی را برابر کردیم و بازی به وقت اضافه رفت و با برد ما به پایان رسید.

  • تا به حال چنین اتفاقی در بسکتبال دیده بودی؟

خیر؛ واقعا شبیه معجزه بود. در عمر بسکتبالی ام چیزی شبیه به این ندیده بودم. برد دراماتیکی بود و از آن اتفاق هایی بود که سال ها باید بگذرد تا تکرار شود.

  • با چنین بردی فکر نمی کنی شرایط شهرداری تبریز در بازی فردا از لحاظ روحی بهتر باشد؟

این طور فکر نمی کنم. به نظرم در چنین مسابقه ای که بازی آخر است و برنده راهی فینال می شود، دیگر این مسائل دخیل نیست. همان طور که همه دیدند، فاصله دو تیم خیلی کم است و تنها شوت های ثانیه های آخر و جزئیات در روند بازی است که تکلیف برنده را مشخص می کند.

  • بعضی از بازیکنان از اینکه تمام تمرکز رسانه ها بر روی دیگر رقابت نیمه نهایی بین مهرام و پتروشیمی است ناراحت اند. نظر تو راجب این اتفاق چیست؟

شنیدم که محمد جمشیدی گفته بود انگار آن ها فینال را بازی می کنند و ما رده بندی! این ماجرا دیگر به نظر اشخاص و طرز تفکرشان بر می گردد. من واقعا اینطور فکر نمی کنم و به نظرم حتی بهتر هم هست که همه نگاه ها به آن سمت است. اینکه که کمتر روی بازی های ما زوم شود، استرس را از روی ما و تیم مان بر می دارد و باعث می شود راحت تر بازی کنیم و بتوانیم در صورت پیروزی به فینال برسیم. من این اتفاق را به فال نیک می گیرم.

  • و پیش بینی ات از بازی فردا؟

مسابقه ورزشی که پیش بینی پذیر نیست. ما میزبانیم و شرایط خوبی داریم و در طرف مقابل هم نفتی قرار دارد که نشان داده حریف جدی و قدرتمندی است و اصلا نمی شود به این سادگی ها در موردش قضاوت کرد. همان طور که گفتم فاصله دو تیم آنقدر کم است که شوت های آخر نتیجه بازی را مشخص می کند.

 

بسکتبال

 

به گزارش جی پلاس؛ برای رفتن به استقبال بازی نفت و شهرداری، به سراغ فرید اصلانی - گارد راس با اخلاق نفت آبادان هم رفتیم و نظر او را هم در مورد اتفاق های بازی قبل و رقابت پنجم دو تیم جویا شدیم.

  • قبل از هر چیز بگو نظرت درباره تمرکز بیشتر رسانه ها بر روی بازی مهرام و پتروشیمی چیست؟ آن هم در شرایطی که در هر دو تیم بازی کردی و شرایط بازی در این مسابقه را درک کرده ای!

شاید بشود گفت این اتفاق تقریبا عادی است. این دو تیم تبلیغات زیادی دارند و قدیمی‌تر و ریشه‌دارتر هم هستند. با این حال رقابت نفت و تبریز هم جذابیت‌های بسیاری داشت و واقعا هر کسی که بازی‌های ما را دید لذت برد. دیدارهایی که خیلی نزدیک و زیبا دنبال شد اما خب همانطور که گفتید بیشتر نگاه‌ها به آن سمت است.

  • با اینکه در نفت بازی می کنی اما تو را بیش از هر چیز مهرامی می دانند. دوست داری کدام یک از این تیم ها برنده شوند؟

 واقعا بریم فرقی نمی‌کند. آنقدر در جدال خودمان حساسیت و هیجان هست که به بازی دیگر اصلا فکر نمی‌کنم! واقعا در حال حاضر برایم فرقی ندارد کدامشان برنده شوند چون فعلا تمام تمرکز فکر و ذکرم بازی پنجم در تبریز است که بتوانیم با پیروزی در آن، به فینال برسیم.

  • برسیم به بازی خودتان با شهرداری در تبریز. اول از بازی چهارم و آن باخت عجیب بگو!

واقعا شگفتیِ بزرگی بود. آن ها در یک حمله پنج امتیاز گرفتند. اول همه فکر می کردند که بازی تمام شده و ما برنده ایم اما دیدید که چه اتفاقی افتاد. هیچ کس فکرش را نمی کرد اما خب شاید معجزه رخ داد!

  • با توجه به این باخت شرایط را برای بازی پنجم چطور می بینی؟

چیزی که می‌توانم با اطمینان از آن صحبت کنم، انگیزه بسیار بالای تیم است. وقتی تیمی آن طور می‌بازد، مهم‌ترین کار این است که تیم از لحاظ روحی و انگیزشی به شرایط مناسب برگردد. تیم‌ ما هم پس از این بازی با تلاش کادر فنی و هم قسم شدن بازیکنان به خوبی این کار را کرده و حالا انگیزه بسیار بالایی برای بازی پنجم در تبریز داریم.

  • فکر می‌کنی شبیه بازی اول این شهر که بازنده شدید باشد یا بازی دوم که برنده شدید؟

 هیچ چیز مشخص نیست. کارمان در این بازی خیلی دشوار است و آنها هم با میزبانی می‌آیند که برنده باشند. ما با روحیه خوب می‌رویم که بهترین عملکرد را داشته باشیم و امیدوارم به فینال برسیم.

  • دوست داری با کدام تیم فینال را بازی کنید؟

 بگذارید اول به فینال برسیم. حالا فقط این اتفاق مهم است و اینکه در فینال با چه تیمی بازی می‌کنیم از درجه اهمیت خارج است.

دیدگاه تان را بنویسید