گزارش جی پلاس از هفته بیست و یکم لیگ والیبال

آخرین تلاش های پایین جدولی ها برای صعود به پلی آف/هجوم چهار تیم برای یک سهمیه

هفته بیست و یکم لیگ برتر والیبال فردا با شش دیدار برگزار می شود که جنگ اصلی در پایین جدول و بر سر تنها سهمیه باقی مانده پلی آف جریان دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر والیبالی در حالی عصر فردا (پنج شنبه) دیدارهای هفته ما قبل پایانی خود را برگزار می کند که اوج رقابت این بار در پایین جدول است و تیم های هشتم، نهم، دهم و حتی یازدهم جدول برای تنها سهمیه باقی مانده مرحله پلی آف با یکدیگر رقابت می کنند.

لیگ برتر والیبال که رقابت هایش را معمولا یکشنبه ها و چهارشنبه ها پی می گرفت، این بار پنجشنبه برگزار می شود و دوازده تیم این لیگ، در تهران (دو بازی)، ورامین، کاشان، ساری و تبریز به مصاف هم می روند.

  • جدال صدرنشینان در تبریز

رقابت های این هفته یک دیدار مهم در صدرجدول دارد که بین شهرداری تبریز و بانک سرمایه انجام می شود. تبریزی ها اگر چه با باخت هفته گذشته برابر اردکان، رده دوم خود را در شرایط برابر به سایپا دادند اما حداقل اطمینان دارند که فاصله خوبی با پیکان رده چهارمی داشته و در صورت شکست برابر سرمایه دچار مشکل نخواهند شد. بانک سرمایه هم که قهرمانی اش در دور مقدماتی را قطعی کرده و تنها برای حفظ آمادگی و شرایط بهتر در پلی آف به تبریز سفر می کند.

تیم دوم جدول یعنی سایپا هم این هفته در اولین مسابقه میزبان خاتم اردکان است. تیمی که در هفته های گذشته پیکان و شهرداری تبریز را از پیش رو برداشته و نشان داده نام بزرگ تیم ها برایش اهمیتی ندارد.

  • چهار تیم و یک سهمیه

اوج حساسیت و البته هیجان دیدارهای این هفته به پایین جدول، و جدال تیم های نیمه دوم جدول بر سر تنها سهمیه باقی مانده پلی آف است. از میان تیم های لیگ، بانک سرمایه، سایپا، شهرداری تبریز، پیکان، کاله آمل، شهرداری ورامین و خاتم اردکان سهمیه خود را برای صعود به پلی آف قطعی کرده اند.

به این ترتیب تنها یک سهمیه می ماند که تکیلفش مشخص نشده است. تیم انتهای جدولی رعد پدافند هم که دیگر شانسی برای صعود ندارد؛ می ماند شمس، هاوش گنبد، ساری 21 و شهرداری ارومیه که هر کدام به اندازه ای برای صعود به پلی آف شانس دارند.

پیش از دیدارهای این هفته، شمس با 7 برد در رده هشتم قرار دارد، هاوش گنبد با 6 برد در رده هفتم قرار دارد و ساری 21 و شهرداری ارومیه هم با 5 پیروزی دهم و یازدهم اند. مشخص است که با توجه به شرایط جدول و بازی های این هفته، شمس و گنبد شانس های اصلی هستند اما به شرطی که شاهد اتفاق های غیرمنتظره در والیبال نباشیم!

در اصلی ترین رقابت چهار تیم پایین جدولی، شمس تهران در ساری میهمان ساری 21 است. جدال حساسی که نقش پررنگی در تعیین وضعیت این تیم ها دارد. نماینده ساری اگر در این مسابقه بازنده شود، دیگر در هفته پایانی شانسی برای صعود نخواهد داشت و از دو رقابت ها کنار می روند. از طرف دیگر شمس که تعقیب کننده جدی مانند گنبد دارد، محکوم به پیروزی در این مسابقه است تا جایگاه هشتمی اش را نگه دارد.

تیم هاوش گنبد در این هفته کار آسانی در کاشان و برابر تیم انتهای جدولی رعد پدافند دارد. تیمی که با تنها دو برد در قعرجدول قرار گرفته و شانسی هم برای صعود ندارد. هاوش گنبد در شرایطی که این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، در صورت باخت شمس، جای این تیم را در رده هشتم جدول خواهد گرفت.

چهارمین تیمی که برای پلی آف تلاش می کند و البته کار بسیار دشوار تری هم دارد شهرداری ارومیه است. تیمی که اگر چه میزبانی را در این هفته در اختیار دارد اما حریفش پیکان است. جدال این دو تیم همواره جذابیت های خودش را داشته و حتی در فینال لیگ هم برگزار شده اما حالا دو تیم در شرایط کاملا متفاوتی به مصاف هم می روند. شهرداری ارومیه رده یازدهمی در صورت شکست در این مسابقه شانسی برای صعود نخواهد داشت؛ کما اینکه پیروزی اش هم در صورت برد تیم شمس می تواند همین سرنوشت را برایش رقم بزند.

  • جدال بر سر پنجمی!

به گزارش جی پلاس؛ در دیدار ششم این هفته هم تیم های پنجم و ششم جدول در ورامین به مصاف هم می روند. دیداری که ورامینی ها در صورت پیروزی می توانند جای کاله را در رده پنجم بگیرند و یک رده بالاتر بروند. کاله پیش از دیدارهای این هفته با 12 برد و 36 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و شهرداری ورامین با یک برد کمتر و 34 امتیاز ششم است.

 

** برنامه کامل هفته‌ بیست و یکم لیگ برتر والیبال:

سایپا تهران – خاتم اردکان (ساعت ۱۵، خانه والیبال)

رعد پدافند کاشان – هاوش گنبد (ساعت ۱۶، سالن هفت مهر)

ساری ۲۱ – شمس (ساعت ۱۶، سالن شهید رسول حسینی)

شهرداری تبریز – بانک سرمایه (ساعت ۱۷، سالن شهید اقدمی)

شهرداری ورامین – کاله مازندران (ساعت ۱۷:۳۰، سالن شهید گل عباسی)

پیکان تهران – شهرداری ارومیه (ساعت ۱۷:۳۰، خانه والیبال)

دیدگاه تان را بنویسید