گزارش جی پلاس؛

جدال مدعیان در داغ ترین 2 روز بسکتبال ایران/ تکلیف فینالیست ها مشخص می شود؟

داغ ترین 2 روز لیگ برتر بسکتبال ایران میان چهار تیم مهرام، پتروشیمی، نفت آبادان و شهرداری تبریز طی امروز و فردا سپری می شود تا شاید دو فینالیست امسال مشخص شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر بسکتبال که حالا به مرحله نیمه نهایی اش رسیده، عصر امروز دیدارهای سوم این مرحله را پشت سر خواهد گذاشت. روزی که با توجه نتایج بدست آمده شاید حساس ترین بازی ها را در خود داشته باشد. جایی که تیم ها در شرایط یک بر یک برابر به مصاف هم می روند و تیم برنده با دو برد، در شرایط روحی روانی بسیار بهتری در یک قدمی برد سوم در بازی فردا یعنی چهارمین مصاف، قرار می گیرد.

در دو بازی این مرحله، از یک طرف نفت آبادان و شهرداری تبریز به مصاف هم رفته اند و از طرف دیگر هم مهرام و پتروشیمی و سهم هر کدام از تیم ها تنها یک برد بوده است.

آن هایی که در سال های اخیر، لیگ بسکتبال را دنبال کرده اند حتما انتظار داشتند این جدال حالا دیگر سنتی شده را در فینال ببینند. اتفاقی که بارها در سال های قبل افتاده و البته دو سالی بود که با غیبت مهرام در لیگ برتر، خبری از این رقابت حساس و هیجان انگیز نبود.

حالا اما اگر چه این دو تیم را در فینال نمی بینیم، اما پنج مسابقه شان دست کمی از فینال ندارد و تیمی که برنده باشد شانس اصلی قهرمانی خواهد بود. دیدار سوم این تیم ها هم که با توجه به نتیجه دو دیدار قبلی، تاثیر قابل توجهی در شرایط دیدار چهارم و حتی نتیجه اش خواهد گذاشت.

با این حال عامل دیگری که شاید حساسیت و البته حواشی بیشتری به این بازی تزریق خواهد کرد، بحث داوری هاست. عاملی که در بازی دوم خیلی خودش را نشان داد.

کانال تلگرامی باشگاه پتروشیمی در طول روزهای گذشته بارها ویدیوهایی را منتشر می کند و مدعی است خطاهای گرفته نشده مهرامی ها را نشان می دهد. این در حالی است که مهران شاهین طبع بلافاصله پس از بازی هم اعتراض خود درباره داوری را به گوش مسئولین برگزاری رساند و در روزهای پس از آن هم که کار در فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

در بازی سوم و چهارم هم احتمالا تیم بازنده اعتراض هایی را به داوری خواهد داشت و به سوت های های داور معترض خواهد شد.

در طرف دیگر نیمه نهایی هم نفت آبادان میزبان شهرداری تبریز خواهد بود. آبادانی ها در دو فصلی که مهرام در لیگ برتر حضور نداشت، با استفاده از این فرصت خودشان را به فینال رساندند و حریف پتروشیمی شدند اما هر دو فینال را به سادگی و با اختلاف زیاد به حریف واگذار کردند. اتفاقی که نشان داد آنها حریف جدی برای پتروشیمی نیستند و سقف توانشان همان حضور در فینال است.

از طرف دیگر شهرداری تبریز هم که دو - سه سالی می شود تیم خوبی را با مهران حاتمی به لیگ برتر می فرستد، امسال شرایط بسیار بهتری داشته و مرحله مقدماتی لیگ را هم با حضور در رده دوم به پایان رساند. آن ها در مرحله دوم لیگ هم به سادگی نماینده گرگان را از پیش رو برداشتند و حالا برای اولین بار شانس خوبی برای فینالیست شدن دارند. اتفاقی که اگر بیافتد برای نخستین بار خواهد بود و این تلاش های این تیم تبریزی پس از چند سال به ثمر خواهد نشست. تبریزی ها در دو دیداراول در خانه، یک برد و یک باخت کسب کردند و بالاخره پس از دو بازی لیگ و بازی اول نیمه نهایی، بازی را به نفت آبادان واگذارکردند.

به گزارش جی پلاس؛ دیدارهای سوم و چهارم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال، عصر امروز و فردا، راس ساعت شانزده در شهرهای تهران و آبادان برگزار می شود. دو دیداری که اگر نتواند تکلیف فینالیست را مشخص کند، کار به بازی پنجم کشیده خواهد شد!

** نتایج دو بازی اخیر نیمه نهایی و برنامه بازی های پیش رو:

شهرداری تبریز 81 - پالایش نفت آبادان 75

شهرداری تبریز 69 - پالایش نفت آبادان 75

پتروشیمی بندرامام 92 - مهرام تهران 75

پتروشیمی بندرامام 77 - مهرام تهران 83

چهارشنبه 4 بهمن

پالایش نفت آبادان - شهرداری تبریز ، ساعت 16.00

مهرام تهران - پتروشیمی بندر امام  ، ساعت 16.00

پنجشنبه 5 بهمن

پالایش نفت آبادان - شهرداری تبریز ، ساعت 15:00

مهرام تهران - پتروشیمی بندر امام ، ساعت 17:30

دیدگاه تان را بنویسید