گزارش جی پلاس؛

پاسخ مجلس به شائبه دوشغله بودن رئیس کمیته ملی المپیک/ ریاست کمیته المپیک شغل دولتی محسوب نمی شود + سند

معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به استعلام کمیته ملی المپیک، ریاست فدراسیون های ورزشی و هیات رئیسه این کمیته را شغل غیردولتی دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک روز گذشته با انتخاب سید رضا صالحی امیری به ریاست این کمیته به پایان رسید و در این حالی بود که برخی رسانه ها پیش از انتخابات بحث دوشغله شدن او را پیش کشیدند و عنوان می کردند صالحی امیری پیش از حضور در انتخابات می بایست برای استعفا از مسئولیت فعلی در معاونت شهرداری تهران، تعهد بدهد!

از همین رو پیرو استعلام کیومرث هاشمی رئیس وقت کمیته المپیک از مجلس شورای اسلامی و دستور رئیس مجلس به معاونت قوانین این نهاد جهت بررسی موضوع، پاسخ مربوطه طی نامه ای در قالب 7 بند از طرف امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس به علی لاریجانی ارایه شد.

در این نامه به صراحت تاکید می شود فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک ماهیت غیردولتی داشته و از طرفی حائز "جنبه استمرار" و "ثابت بودن" نبوده و شغل محسوب نمی شود. بر اساس اساسنامه کمیته المپیک تنها مسئولیت دبیرکلی کمیته خارج از این ویژگی است.

همچنین در بند دوم با استناد به ماده 19 اساسنامه کمیته ملی المپیک، خدمت اعضای هیات اجرایی و مجمع را افتخاری می‌داند و شغل تلقی نکرده و شامل حقوق نمی‌داند.

 

در بند سوم هم آمده است: کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی به عنوان نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی محسوب می‌شوند و تصدی مسئولیت در هیات رییسه آن ها به عنوان منصب اداری تلقی نمی‌شود.  

 

در بند هفتم نیز، در باب بررسی نقش نظاتی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع، تصریح می شود که ورود سازمان بازرسی در این موارد به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجراء صحیح قوانین تنها در مورد کمک های مالی دولتی است و موجب توسعه نقش سازمان بازرسی در موضوع مسائل غیرمالی نمی شود.

photo_2018-01-16_14-46-50

photo_2018-01-16_14-50-18

photo_2018-01-16_14-49-05

دیدگاه تان را بنویسید