در گفت و گو با جی پلاس؛

نظر متفاوت مهاجرانی درباره جدایی طارمی از پرسپولیس/ علیپور او را دلسرد کرد!

سرمربی سابق تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 معتقد است طارمی انگیزه لازم برای ادامه بازی در پرسپولیس را نداشت و باید از این تیم جدا می شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پرونده انتقال مهدی طارمی از پرسپولیس به یک تیم خارجی و لژیونر شدن این بازیکن با حرف و  حدیث های فراوانی به سرانجام رسید و او بعد از محرومیت چهارماهه راهی الغرافه قطر شد تا از نیم فصل دوم، به یکی از لژیونرهای فوتبال ایران تبدیل شود.

طارمی بعد از دو تلاش نافرجام برای جدایی از پرسپولیس، این بار مصمم تر از همیشه بود و از طرفی برانکو هم که کمبود او را در خط حمله احساس نمی کرد، به انتقال طارمی رضایت داد.

با این حال در پرسپولیس هنوز حرف از مهدی طارمی است؛ بازیکنی که سال های درخشانی را با تیم قرمزپوش پایتخت سپری کرد و دو بار متوالی آقای گل لیگ برتر شد.

هواداران از طارمی دلخور هستند و او را به تنها گذاشتن پرسپولیس متهم می کنند چرا که پرسپولیس تا نقل و انتقالات زمستانی سال آینده مجاز به جذب بازیکن نیست و باید از داشته های خود نهایت استفاده را ببرد که تا چند روز قبل طارمی یکی از آن ها بود.

از سوی دیگر، باشگاه پرسپولیس قصد استفاده حداکثری از جدایی بهترین مهاجم چند سال اخیر تیمش را داشت و به راحتی مایل به صدور رضایت نامه نبود اما در نهایت این اتفاق افتاد ولی هنوز هم یکی از سوالاتی که حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس به آن پاسخ می دهد و پاسخ های گلایه آمیزی دارد، انتقال طارمی به الغرافه است.

با تمام این تفاسیر، مهدی طارمی این روزها در قطر است و بعد از یک کش و مکش بر سر مدت و شرایط قرارداد، زردپوش شد تا سراغ رویاهای خود برود و مانند سایر لژیونرهای بزرگ فوتبال ایران خوش بدرخشد.

حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و مشاور فدراسیون فوتبال امارات در بحث فوتبال پایه و استعدادیابی بازیکنان نظرات جالبی درباره طارمی دارد. او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ می گوید دیگر نباید به طارمی فشار بیاورند تا او بتواند در فوتبال قطر موفق شود و به زودی به اروپا برود. مهاجرانی معتقد است طارمی بازیکنی نیست که تحت فشار روانی بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و هواداران پرسپولیس باید نگاه مثبتی به این بازیکن سابق تیمشان داشته باشند.

 

** نحوه انتقال طارمی به الغرافه قطر با دلخوری هواداران پرسپولیس مواجه شد و آنها از بازیکن سابق تیمشان ناراحت هستند. تصمیم طارمی درست بود؟

هر کسی دیدگاهی نسبت به این موضوع دارد. طارمی به عنوان یک بازیکن بالغ تصمیم گرفت از پرسپولیس جدا شود و خودش تمامی تبعات این اتفاق را به گردن گرفته است. بعدا کسی نمی گوید چرا پرسپولیس این اجازه را داد.

** البته برخی طرفداران این تیم معتقدند طارمی می توانست تا پایان فصل صبر کند و در شرایطی که این تیم محروم است، کمک حال سرخپوشان شود!

پرسپولیس در غیبت او یک مهاجم تیزهوش را معرفی کرد و الان هم خوب بازی می کند. به وجود آمدن یک جانشین خلف (علی علیپور) برای طارمی، این بازیکن را دلسرد کرد و نمی توانست در شرایطی که انگیزه ندارد، کار کند. مطمئن باشید اگر طارمی با این روحیات در پرسپولیس می ماند، موفق نمی شد. احساس می کنم طارمی به یک جای جدید برای ادامه فوتبالش نیاز داشت.

** قبول دارید انتخاب الغرافه هم در ناراحتی هواداران و حتی انتقاد کارشناسان بی تاثیر نبود؟

فوتبالیست هایی بزرگی در قطر بازی می کنند. من از لیگ این کشور حمایت نمی کنم اما در مقطع فعلی شاید الغرافه بهترین انتخاب طارمی بوده است. او می تواند در همین تیم هم استفاده حداکثری را ببرد. امکانات خوب فوتبال قطر می تواند یک نیروی محرکه برای افزایش آمادگی طارمی باشد تا در جام جهانی خوش بدرخشد و بعد از آن از این لیگ جدا شود و به اروپا برود.

** قبلا هم بازیکنی از لیگ قطر به کشورهای اروپایی رفتند.

همه چیز به طرز فکر بازیکن بستگی دارد. احساس من از تصمیمات طارمی این است که او نیاز به یک مشاور فوتبالی دارد. کسی که برادرانه به او مشاوره بدهد و خیر و صلاحش را ببیند. باید فشار را از روی او بردارند. طارمی نشان داده کاملا احساسی است و بیش از اینکه منطقی تصمیم بگیرد، با قلب و احساسش عمل می کند. طارمی در وهله نخست سرمایه فوتبال ایران است. بازیکنان با استعداد کمی مانند طارمی داشتیم و باید موجب پیشرفت او شویم.

** پس به این جدایی خوشبین هستید؟

دل طارمی با تیم نبود و نمی توانست بازدهی خوبی داشته باشد. طارمی پتاسنیل بالایی برای موفقیت دارد اما در بزنگاه ها خوب تصمیم نمی گیرد. باید به او کمک کنند تا از آب و گل در بیاید. او در قطر هم تنها نیست و بازیکنان ملی پوشی مانند پورعلی گنجی، رفیعی و ... کنارش هستند و می توانند در تصمیمات به او کمک کنند.

دیدگاه تان را بنویسید