امام خطاب به ملت ایران:

مقابله با توهین کنندگان به من و ایجاد تشنج حرام است

در پیام امام خطاب به مردم ایران آمده است: «من اعلام مى‌ کنم که اگر به این جانب یا عکس این جانب هر سبّ و لعن و اهانتى بشود، مقابله و ایجاد تشنج حرام و مخالف رضاى خدا است.».

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس، توطئه ای در کار بود تا در روز اربعین با اهانت به عکس امام، در بین صفوف مردم تفرقه ایجاد کنند بنابراین ایشان در پیامی با هشدار نسبت به این مساله، مقابله و ایجاد تشنج را حرام و مخالف رضای خدا دانست. متن این پیام که در روز بیست و هشتم دی ماه منتشر شد، به شرح زیر است:   

 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

19 صفر 99

به عموم ملت ایران با تواضع و احترام هشدار مى‌ دهم:

از قرارى که به این جانب اطلاع داده‌ اند در روز اربعین توطئه‌ اى است براى ایجاد تفرقه در صفوف مسلمین؛ دستگاه شکست‌ خورده شاه به فکر این افتاده است که با این حیله خود را نجات دهد. من اعلام مى‌ کنم که اگر به این جانب یا عکس این جانب هر سبّ و لعن و اهانتى بشود، مقابله و ایجاد تشنج حرام و مخالف رضاى خدا است. و اعلام مى‌ کنم که اهانت به مراجع معظم و تمثال شریف آنان، حرام و مخالف رضاى خداست. و اعلام مى‌ کنم که اگر کسى این عمل شنیع را بکند از ملت نیست و از عمال اجانب و دستگاه جبار است. باید عموم ملت هوشیار باشند. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌»

 

 صحیفه امام؛ ج‌5، ص 493

 

 

دیدگاه تان را بنویسید