گزارش جی پلاس؛

نخستین زوج لژیونر ورزش ایران در بلژیک + تصاویر/ موافقت شارلوا با حجاب اسلامی شیخی

درخشش کاوه رضایی در تیم فوتبال شارلوا بلژیک و عملکرد خوب همسرش در تمرینات تیم والیبال موجب رضایت این باشگاه از هر دو نفر شده و به زودی به نخستین زوج لژیونر ورزش ایران تبدیل می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛  فرهاد بهارفر: برای تمامی ورزشکاران حضور در بهترین تیم های باشگاهی یک آرزو محسوب می شود. ورزشکاران زیادی در این سال ها از ایران راهی کشورهای مختلف جهان شدند و خودشان را در چالش دشوارتری قرار دادند که در بعضی از مواقع با موفقیت و پیروزی و در مواقعی با شکست همراه شده است.

در این سال ها عمدتا این آقایان بودند که راهی کشورهای خارجی شدند و سال های سال، در سطحی بالاتر از سطح مسابقات در ایران رقابت کردند و خوش درخشیدند.

به ورزشکارانی که خارج از کشوری که ملیت آنهاست بازی می کنند، لژیونر گفته می شود؛ این اصطلاح در سال های نسبتا دور برای بازیکنان فوتبال رایج بود اما در 10 سال در فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال و ... نمایندگانی از ایران در کشورهای مختلف حضور پیدا کردند و توانستند برای مقطعی هم که شده توجهات را به سوی ایران جلب کنند.

تبلیغات منفی و دروغین رسانه های مخالف نظام جمهوری اسلامی، بعضا سدّی در برابر ورزشکاران ایرانی بود. اما این ایرانی ها بودند که پاسخ اعتماد تیم ها و مسئولان خارجی را قاطعانه دادند و خوش درخشیدند.

در کنار آقایان، بانوان نیز در رشته های مختلفی مانند وشوو، کاراته و اخیرا والیبال تواستند لژیونر شوند و برای تیم های خارجی بازی کنند. با درخشیدن والیبالیست های ایرانی در بخش بانوان حالا راه برای سایر بانوان هم همراه شده است و یک والیبالیست دیگر هم در آستانه انتقال به اروپا است که اگر این انتقال قطعی شود، برای نخستین بار یک زوج ورزشی ایرانی لژیونر می شوند.

در ورزش ایران خانواده های ورزشی کم نیستند اما تاکنون زن و شوهری که هر دو لژیونر شوند وجود نداشته است.

کاوه رضایی

کاوه رضایی

بازیکن کرد و ملی پوش تیم ملی فوتبال ایران که در ابتدای فصل جاری از استقلال جدا شد و با قبول دشواری های حضور در اروپا راهی تیمی متوسط در ژوپیر لیگ بلژیک شد و این روزها به شاه ماهی فصل نقل و انتقالات لیگ این کشور تبدیل شده است.

عملکرد فوق العاده کاوه رضایی در نخستین فصل حضورش در شارلوا و تبدیل این تیم به مدعی عنوان قهرمانی، تیم های بزرگ بلژیکی را برای به خدمت گرفتن او به صف کرده اما سران شارلوا حاضر به فروختن بهترین بازیکن نیم فصل نخست لیگ کشورشان نیستند.

انتقال رضایی به شارلوا هیچ هزینه ای برای این تیم نداشت و آن ها می توانند با فروش این مهاجم سود کلانی را به جیب بزنند. درخشش کاوه در این تیم، موجب اعتماد بیشتر سران این باشگاه به او و ایرانی ها شده و حالا فرنوش شیخی - همسر کاوه رضایی هم در آستانه ثبت قرارداد با تیم والیبال این باشگاه است.

در واقع سفارش کاوه به مسئولان این باشگاه برای حضور همسرش در تست فنی این باشگاه و عملکرد خوب شیخی موجب رضایت مربی تیم والیبال بانوان شارلوا شده و به زودی قرارداد ثبت خواهد شد.

فرنوش شیخی

فرنوش شیخی

عضو تیم ملی بانوان ایران، سال گذشته به همراه تیم والیبال بانک سرمایه قهرمان ایران شد و بهترین بازیکن سرعتی زن ایران است. او سال گذشته نیز در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا به عنوان بهترین مدافع روی تور این رقابت ها انتخاب شد و در بهترین فرم خود قرار دارد. سابقه خود شیخی در مسابقات ملی و باشگاهی و عملکرد فنی خوب در تمرینات شارلوا موجب رضایت مربیان این باشگاه شده است.

مربی تیم شارلوا درباره حضور شیخی در این تیم گفت: حضور شیخی هیچ هزینه‌ای تاکنون برای ما نداشته است. او در سطح بازیکنان بلژیکی فعالیت می‌کند و با نظر کاوه به این‌جا آمده است. هنوز کارهای دفتری برای قرارداد با این بازیکن به سرانجام نرسیده است و ما در حال مذاکره با فدراسیون والیبال هستیم.

موافقت شارلوا با حجاب شیخی

مهمترین مشکل شیخی برای حضور در این تیم، بازی با حجاب بود که در ابتدا باشگاه بلژیکی مخالفت هایی را با این موضوع داشت اما رفته رفته و با اثبات توانایی های شیخی، این باشگاه بلژیکی مجاب به موافقت با والیبالیست ایرانی شد و شیخی می تواند با حجاب کامل برای شارلوا به میدان برود.

آشنایی شیخی و رضایی از باشگاه ذوب آهن

فرنوش شیخی و کاوه رضایی

در سال 93 و 94، رضایی و شیخی جزو باشگاه ذوب آهن بودند. کاوه برای تیم فوتبال و همسرش برای تیم والیبال بازی می کردند و از همان جا آشنایی این دو ورزشکار شکل گرفت. سال گذشته نیز این دو بازیکن ازدواج خود را رسمی کردند و با انتقال رضایی به بلژیک، همسرش هم بعد از مدتی به او پیوست و تمرینات خود را به طور اختصاصی انجام داد تا از آمادگی دور نشود.

با درخشش کاوه رضایی در تیم فوتبال شارلوا و عملکرد خوب همسرش در تمرینات تیم والیبال، به زودی موجب عقد قرارداد و تبدیل شدن این دو به نخستین زوج لژیونر ورزش ایران می شود.

دیدگاه تان را بنویسید