هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛

تثبیت صدرنشیتی شاگردان برانکو در مشهد/ تساوی استقلال در روز رکورد شکنی حسینی/ برتری شاگردان قلعه نویی در دربی اصفهان

شاگردان برانکو در هفته نوزدهم لیگ برتر مقابل مشکی‌پوشان در بازی خارج از خانه به پیروزی دست یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم‌های فوتبال مشکی‌پوشان خراسان و پرسپولیس تهران در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۴:۳۰ امروز با قضاوت پیام حیدری در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد به مصاف هم رفتند.

این بازی با نتیجه برد پرسپولیسی‌ها به پایان رسید تا شاگردان برانکو اختلاف خود در صدر جدول را به عدد ۱۱ برسانند.

نیمه اول:

شاگردان رضا عنایتی در تیم مشکی‌پوشان بازی را هجومی آغاز کرده و چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه پرسپولیس به وجود آوردند.

در دقیقه ۱۸ جدی‌ترین موقعیت بازی برای پرسپولیس توسط علی‌علیپور ایجاد شد و بهترین گلزن مسابقات، سانتر ارسالی ماهینی از روی نقطه کرنر را به فاصله اندک به بیرون زد.

این بازیکن در دقیقه ۲۹ با دروازه‌بان حریف تک به تک شد اما عین‌افشار به خوبی از محوطه جریمه خارج شد و اجازه تمام کردن کار را به علیپور نداد.

در دقیقه ۳۸ توپ برگشتی توسط مدافعان تیم مشهدی روی خط هجده قدم به فرشاد احمدزاده رسید و شوت این بازیکن با فاصله میلی‌متری از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۰ نیز منشا برای پرسپولیس موقعیت‌سوزی کرد و پاس تک‌ضرب علیپور را در فاصله شش قدم دروازه با فاصله زیاد به بیرون فرستاد.

نیمه دوم:

در دقیقه ۴۹ اولین موقعیت بازی در این نیمه توسط سرخپوشان پایتخت ایجاد شد و وحید امیری در حالی که در قلب دفاع حریف نفوذ کرده بود، توپ را با بی‌دقتی به بیرون زد.

در دقیقه ۶۴ علی‌ علی‌پور بهترین موقعیت بازی را از دست داد و در حالی که با پاس فرشاد احمدزاده در موقعیت تک‌به تک با دروازه‌بان حریف قرار گرفته بود، با جدا شدن توپ از پایش، فرصت دیگری برای پرسپولیس را به هدر داد.

در دقیقه ۷۷ بازهم بازیکنان پرسپولیس به قلب خط دفاعی حریف زدند و با یک کار ترکیبی به دروازه مشکی‌پوشان رسیدند اما ضربه سیامک نعمتی با برخورد به مدافع حریف راه به دروازه پیدا نکرد.

اما در دقیقه ۹۰ بالاخره قفل دروازه‌ میزبان شکست و علی‌ علی‌پور موفق شد دروازه‌ خالی مشکی پوشان را با ارسال وحید امیری باز کند.

ترکیب پرسپولیس:‌ علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور

ترکیب مشکی‌پوشان: محمدحسین عین‌افشار، حنیف عمران‌زاده،‌ محسن آقایی، میرهانی هاشمی، محمدعلی فرامرزی، مصطفی احمدی،‌ کیوان امرایی، محمدمهدی عسگری، حسین بادامکی، یونس شاکری، حسین زامهران.

تیم فوتبال پرسپولیس با این برد ۴۴ امتیازی شد و فاصله خود با فولاد خوزستان را در صدر جدول را به ۱۱ امتیاز افزایش داد. مشکی‌پوشان نیز با ۱۳ امتیازی در قعر جدول باقی ماند.

**سپاهان - ذوب آهن

تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن از ساعت ۱۵ امروز(جمعه) داربی اصفهان را در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار کردند. این دیدار که از سری مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر برگزار می‌شد، با نتیجه دو بر یک به سود ذوب‌آهن خاتمه یافت.

در نیمه اول این بازی در حالی که شاگردان کرانچار مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند، میلاد فخرالدینی در دقیقه ۱۲ موفق شد روی ضدحمله، گل اول بازی را برای ذوب‌آهن با ضربه سر به ثمر برساند.

در نیمه دوم نیز با توجه به میل به گل رسیدن سپاهان و جلو کشیدن بازیکنان این تیم، موقعیت‌هایی برای هر دو تیم ایجاد شد اما بازهم ذوب‌آهن به گل رسید و مرتضی تبریزی در دقیقه ۸۸ گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

ساسان انصاری تک گل سپاهان را از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.

شاگردان امیر قلعه نویی در ذوب‌آهن با این برد، ۱۳ امتیازی شده و موقتا به رتبه چهارم جدول صعود کردند. اما سپاهان بحران زده با ۲۰ امتیاز  در رتبه دوازدهم جدول باقی ماندند.

**گسترش فولاد - فولاد خوزستان

در ادامه هفته نوزدهم لیگ برتر، گسترش فولاد تبریز و فولاد خوزستان دو تیمی که این روزها روی نوار پیروزی قرار دارند، به مصاف هم رفتند.

این بازی از ساعت ۱۴ در ورزشگاه بیان دیزل تبریز شروع شد و در پایان با تساوی یک بر یک دو تیم خاتمه یافت.

ابتدا حسن بیت سعید در دقیقه ۲۲ برای فولاد خوزستان گلزنی کرد تا روند گلزنی‌های این بازیکن بعد از جدایی از استقلال ادامه داشته باشد. در ادامه پیمان بابایی، مهاجم گلزن گسترش فولاد در دقیقه ۵۷ گل تساوی را به ثمر رساند.

با این تساوی، فولاد خوزستان ۳۳ امتیازی شد و در رده دوم باقی ماند. گسترش فولاد هم با ۲۷ امتیاز به رده ششم جدول صعود کرد.

** استقلال - سایپا

 از هفته نوزدهم لیگ برتر، استقلال و سایپا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این بازی ساعت ۱۶:۳۵ آغاز شد و در نهایت دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

در دقیقه ۲۳ بازی، داریوش شجاعیان برای استقلال گلزنی کرد و در دقیقه ۸۵ رضا اسدی برای سایپا گل زد.

با این تساوی استقلال ۲۸ امتیازی شد و در رده پنجم باقی ماند. سایپا نیز با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده هفتم جای گرفت.

همچنین علی قلی زاده و امید خالدی از سایپا و فرشید باقری و امید نورافکن از استقلال با کارت زرد موعود بنیادی فر جریمه شدند.

نیمه نخست

در دقیقه ۳، شوت علی قلی زاده به سمت دروازه استقلال توسط حسین حسینی مهار شد.

در دقیقه ۹، ضدحمله سایپا با شوت نه چندان خوب قلی زاده از دست رفت.

گل: در دقیقه ۲۳، ارسال بلند فرشید باقری از روی ضربه ایستگاهی به داخل محوطه جریمه با ضربه سر داریوش شجاعیان همراه شد که حامد فلاح زاده توپ را به طور ناقص دفع کرد تا شجاعیان در ریبند توپ را به گل نخست استقلال تبدیل کند.

در دقیقه ۲۹، شوت امید ابراهیمی از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندکی از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۹، شوت بازیکن سایپا پیش از رسیدن به خط دروازه استقلال توسط مجید حسینی دفع شد.

در دقیقه ۵۳، شوت مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی با برخورد به دیرک دروازه در برگشت به سر حسینی خورد و به کرنر رفت.

در دقیقه ۶۰، کار تیمی بازیکنان استقلال و انتقال توپ به مقابل محوطه جریمه سایپا، منجر به ایجاد یک فرصت شوت زنی برای فرشید اسماعیلی شد که شوت او با اختلاف اندک از کنار دیرک عمودی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۱، سانتر بازیکنان سایپا از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر محمد عباس زاده به دیرک افقی دروازه سید حسین حسینی خورد و از منطقه خطر دور شد.

در دقیقه ۷۴، روی ضد حمله تند و تیز بازیکنان سایپا و پاس خود مهدی ترابی، قلی زاده با حسینی تک به تک شد، که شوت او را دروازه بان استقلال به کرنر فرستاد.

گل: در دقیقه ۸۵، روی سانتر بازیکنان سایپا و ضربه سر رضا اسدی، دروازه استقلال فرو ریخت تا بازی مساوی شود و رکورد گل نخوردن استقلال و حسینی هم شکسته شود.

در دقیقه ۹۵ بازی، ارسال بازیکنان استقلال در داخل محوطه جریمه به علی قربانی رسید اما این بازیکن توپ را به جای چارچوب دروازه به بیرون زد.

تقابل دو تیم در نهایت با تساوی یک بر یک تمام شد.

ترکیب استقلال: حسین حسینی،  مجید حسینی،  روزبه چشمی،  وریا غفوری،  امیدنورافکن،  فرشید باقری،  امید ابراهیمی،  فرشید اسماعیلی ( جابر انصاری ۶۵)،  داریوش شجاعیان ( پژمان منتظری ۷۶)،  محسن کریمی ( خسرو حیدری ۴۶)، علی قربان. سرمربی وینفرد شفر

ترکیب سایپا: حامد فلاح‌زاده، رضا علیاری، روزبه شاه‌علیدوست، محمد دانشگر، آرش رضاوند، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده، رضا اسدی، امید خالدی، آرمان رمضانی،  محمد سلیمانی‌اصل (محمدعباس زاده ۳۷). سرمربی علی دایی

**صنعت نفت آبادان - پارس جنوبی جم

در آخرین دیدار این هفته از رقابت‌های از ساعت 17 امروز (جمعه) تیم صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر به مصاف پارس جنوبی رفت و این دیدار با تساوی یک-یک به پایان رسید.

روح‌الله سیف‌اللهی در دقیقه 15 برای تیم پارس جنوبی و آگوستو سزار در دقیقه 87 برای نفت آبادان گلزنی کردند. سعید لطفی، بازیکن نفت آبادان در دقیقه 96 با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد. کاظم فرهانی مربی دروازه‌بان تیم نفت آبادان نیز از زمین بازی اخراج شد.

پارس جنوبی جم با این تساوی 32 امتیازی شد و در رده سوم دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. صنعت نفت آبادان نیز 25 امتیازی شد و از رده نهم تکان نخورد.

**جدول لیگ برتر در پایان هفته نوزدهم

جدول

 

دیدگاه تان را بنویسید