گزارش جی پلاس؛

جواد معنوی نژاد؛ از احتمال اخراج تا ارزشمندترین بازیکن!/ آغاز روزهای خوب تنها لژیونر والیبال ایران در ایتالیا

لژیونر جوان والیبال ایران که در سال 2017 روزهای سختی را در ورونا پشت سر گذاشت، با آغاز سال 2018 جای خود را در ترکیب اصلی تیمش پیدا کرده و حالا در اولین هفته لیگ ایتالیا در سال جدید میلادی، ارزشمندترین بازیکن شده است. این خبر نشان می دهد روزهای خوب معنوی نژاد در ورونا در راه است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ یکی از مهمترین انتقال های والیبال در سال گذشته میلادی، لژیونر شدن جواد معنوی نژاد و رفتنش از پیکان به ورونای ایتالیا بود. انتقالی که اتفاق بسیار بزرگ و البته نادری در والیبال ایران به حساب می آمد که بازیکنی در اوج جوانی راهی تیم های خوب خارجی شود. با این حال معنوی نژاد، دستمزدهای میلیاردی در ایران را رها کرد تا به ایتالیا برود و در یکی از سنگین ترین لیگ های دنیا بازی کند.

حضور بازیکنی با این سن و سن در سطح اول والیبال باشگاهی دنیا، هر چقدر هم که استعداد و سابقه ملی داشته باشد کار بسیار دشواری است. پیدا کردن فرصت بازی و قرار گرفتن در بین نفرات اصلی تیم، آن هم با وجود ستاره های کشورهای مختلف کار دشواری بود که در ابتدا معنوِی نژاد را هم دچار چالش کرد.

جوان اصفهانی و 22 ساله والیبال ایران در هفته های اول حضورش در ورونا، حتی از لیست دوازه نفره تیمش هم خارج بود و رفته رفته به نیمکت اضافه شد. گاهی چند امتیازی به میدان رفت و طبیعی هم بود که نتواند در مدت زمان کم و پر استرس حضورش خودی نشان دهد.

** بحران ساختگی در ورونا!

همان روزهای اول بود که در رسانه های داخلی هم حاشیه هایی راه انداخته شد تا وضعیت جواد را بحرانی نشان دهد. شایعاتی که بحث مدیر برنامه ها و واسطه های انتقال او را پیش کشیده بود و صحبت های عجیب و غریبی که هیچ گاه هم مشخص نشد چه منشایی دارد. گفته می شد انتقال این بازیکن جوان از طریق قانونی و معمول انجام نشده و همین عامل امکان دارد او را از لیست تیم هم خارج کند!

ماجرا چند روزی ادامه پیدا کرد تا اینکه خود معنوی نژاد به آن واکنش نشان داد. او با تکذیب تمام این موارد، همه را بی اساس خواند و به طور کلی از این ماجرا اظهار بی اطلاعی کرد. از طرف دیگر نکته ای را گفت که هر چه زمان به جلو رفت، بیش از گذشته درستی اش مشخص شد.

معنوی نژاد گفت: رسیدن به ترکیب اصلی تیمی در این سطح کار بسیار دشواری است و من برای جلب نظر سرمربی و گرفتن جایگاه ثابت به زمان نیاز دارم و مشکلی هم از این بابت وجود ندارد.

 

** تهدیدی که به فرصت تبدیل شد

 به گزارش جی پلاس؛ معنوی نژاد این نکته را حدود دو ماه پیش عنوان کرد. زمانی که در هر بازی بیش از چند امتیاز نمی گرفت و برخی بازی ها را هم که به طور کامل روی نیمکت بود. با این حال با انگیزه و پشتکاری که خیلی ها از او دیده اند، آنقدر تلاش کرد و زمان و کیفیت بازی را افزایش داد تا در هفته اخیر لیگ ایتایا و اولین هفته ای که پس از تعطیلات سال نو انجام شد، ارزشمندترین بازیکن تیمش و یکی از بهترین های این لیگ پر ستاره شد!

او حالا دیگر جایش را در تیم پنجم جدول لیگ سری آ ایتالیا پیدا کرده و از این پس خبرهای بهتر و بیشتری از او خواهیم شنید.

دیدگاه تان را بنویسید