گزارش جی پلاس؛

استادیوم پارس، پایان انتظار فوتبالی های شیراز/ مدیرکل ورزش فارس: مردم 22 سال صبر کردند، چندماه دیگر هم صبر کنند

ورزشگاه 50 هزار نفری پارس بعد از 22 سال وقفه ساخته شد و اکنون در مرحله بهره برداری است اما هنوز درهای آن به روی ورزشکاران و هوداران باز نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ یکی از پروژه های وزشی نیمه کاره در ایران مربوط به ورزشگاهی در شیراز بود که اکنون همه آن را با نام "پارس" می شناسند. ورزشگاهی 50 هزار نفری که چندان دست کمی از آزادی و نقش جهان اصفهان ندارد و حالا می تواند میزبان 50 هزار ورزش دوستِ شیرازی باشد.

نه تنها فوتبال، بلکه ورزشکاران رشته دوومیدانی هم می توانند در مقاطع مختلف از این سازه استفاده کنند تا ورزش شیراز که به واسطه امکانات زیربنایی ضعیف مورد بی توجهی قرار گرفته بود، جان دوباره ای بگیرد.

فوتبال شیراز تا حدود یک دهه پیش دو تیم خوب و جان دار در لیگ برتر داشت اما اکنون در لیگ برتر نماینده ای ندارد و هر دو تیم ریشه دار این شهر در لیگ دسته یک به سر می برند و فوتبالیست های شاخص این منطقه در تیم های استقلال، تراکتورسازی، پرسپولیس و ... بازی کنند.

تعداد فوتبالی های فارس کم نیست که می توان از بین نامدارهای آن به سروش رفیعی، داریوش شجاعیان، سیدحسین حسینی، محمد ایران پوریان و ... اشاره کرد. در گذشته هم فوتبال شیراز  بازیکنان بزرگی مانند پیروانی ها، روانخواه، سیاووش اکبرپور، مهرزاد معدنچی، غلام رضا رضایی و ... را به تیم ملی فرستاده است.

با تمام این تفاسیر، لزوم حضور یک ورزشگاه در حد و قواره این شهر احساس می شد که با روی کار آمدن دولت یازدهم، روند ساخت این پروژه استادیوم جدید، جان دوباره ای گرفت و در نهایت در تاریخ 22 اردیبهشت 96 ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز به افتتاح رسید اما هنوز درهای آن به روی مخاطبانش بسته است!

ورزشگاه پارس شیراز

چرا درهای پارس کماکان بسته است؟!

حیدرعلی کامیاب - مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس و متولی این مجموعه ورزشی، دلیل این موضوع را مربوط به چمن ورزشگاه می داند و می گوید تا زمان پایان پروژه نباید عجله کرد و موجب خراب شدن چمن شد.

البته نکته اینجاست که اگر ساخت ورزشگاه به پایان نرسیده بود، چرا آن را افتتاح کردند که بعد از گذشت چندین ماه هنوز به بهره برداری نرسیده است؟!

کامیاب در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره وضعیت این ورزشگاه، اظهار می کند: در حال حاضر نور و تجهیزات ورزشگاه از جمله فیبر نوری برای استقرار دوربین‌های صدا و سیما آماده بوده و چادرهای ورزشگاه نیز نصب شده است. تنها مشکل ما این است که هنوز پیمانکاران اجازه بازی روی زمین چمن ورزشگاه را نداده‌ و معتقدند باید تا مقاوم شدن چمن، تحمل کرد. ما نیز در این زمینه آنچه که کارشناسان بگویند را تایید می‌کنیم.

او با اشاره به سرنوشت چمن ورزشگاه حافظیه شیراز ادامه می دهد: در این زمینه احساسی تصمیم نمی‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم وضعیت چمن این ورزشگاه نیز همانند ورزشگاه حافظیه شود تا عده‌ای بخواهند چمن آن را پس از هزینه‌های میلیاردی صورت گرفته، رنگ کنند!

ورزشگاه پارس شیراز

 

** مردم شیراز 22 سال صبر کردند، چند ماه هم دیگر هم تحمل کنند!

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از دعوت دو تیم بزرگ برای برگزاری بازی دوستانه در نخستین دیدار در این ورزشگاه خبر داد به جی پلاس گفت: پس از آماده شدن چمن، یک بازی با حضور تیم‌های شاخص لیگ برتری در این ورزشگاه برگزار می‌شود تا فوتبال دوستان شاهد یک فوتبال جذاب در اینجا باشند و با خاطره‌ای خوش بازی‌ها در این استادیوم آغاز شود.

او خاطرنشان کرد: مردم 22 سال برای افتتاح ورزشگاه بزرگ پارس شیراز به انتظار نشسته اند و چند ماه دیگر هم تحمل کنند تا چمن ورزشگاه به استاندارد لازم برای بازی برسد. معتقدیم اگر مردم شیراز 22 سال برای ساخت یک استادیوم تحمل کرده‌اند، باید بهترین امکانات را در آن مشاهده کنند نه اینکه امکانات این ورزشگاه جدید از سایر ورزشگاه‌های بزرگ کشور کمتر باشد.

 امکانات فوق العاده ورزشگاه در مقایسه با سایر سازه های ورزشی

به گزارش جی پلاس؛ ورزشگاه ۵۰ هزار نفری مسقف پارس در شهرک میانرود شیراز قرار دارد. کار صندلی‌گذاری این ورزشگاه تکمیل شده و نام پارس بر روی آن حک شده و تقریبا تمام مراحل آماده سازی، در وضعیت پایانی قرار دارد. در حال حاضر چادر های این ورزشگاه کاملا نصب شده و ورزشگاه مسقف است و از این حیث نسبت به سایر ورزشگاه ها مانند آزادی تهران جلوتر است.

نور ورزشگاه پارس هم مطابق با استانداردهای بین اللملی بوده و از بهترین اجناس استفاده شده است و کم و کسری از این بابت وجود ندارد.

 در کنار این ورزشگاه یک سالن ۶ هزار نفری دیگر هم وجود دارد. همچنین قرار بر این است به زودی سالن های ورزشی دیگری برای ورزشکاران سایر رشته ها تاسیس شود تا به صورت یک مجموعه در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.

ورزشگاه پارس شیراز

ورزشگاه پارس شیراز

ورزشگاه پارس شیراز

دیدگاه تان را بنویسید