جی پلاس/ بنابر آمار ۹ماهه اول سال؛

درآمدزایی 3 هزار میلیاردی پلیس تهران از جرایم معاینه فنی

پلیس تهران طی 9 ماه ابتدایی سال از محل جرایم معاینه فنی، مبلغ 335 میلیارد تومان درآمدزایی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس؛ سردار تقی مهری از جریمه شدن حدود 6 میلیون و 700 هزار خودرو طی 9 ماه ابتدایی سال به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن خبر داده و عنوان می کند ماموران پلیس این خودروها را به صورت دستی متوقف و برای آنها برگه جریمه صادر کرده اند.

با فرض بر اعمال درست قانون از سوی تمام ماموران پلیس، با توجه به مبلغ حدودا 50 هزار تومانیِ جریمه نداشتن معاینه فنی، می توان درآمد حداقل 3 هزار و 350 میلیارد ریالی معادل 335 میلیارد تومانی دولت از این محل را نتیجه گیری کرد.

البته به صورت دقیق عنوان نشده که این میزان جریمه عنوان شده صرفا مرتبط با جرایم تسلیمی بوده یا شامل جرایم ثبت شده توسط دوربین ها نیز می شود!

همچنین بنابر مستندات موجود پلیس تهران خودروهایی که حتی معاینه فنی دارند اما کارت معاینه فنی همراه رانندگان نباشد را هم مشمول جریمه 50 هزار تومانی می کنند!

رئیس پلیس راهور در عین حال با اشاره به اینکه در تهران 200 دوربین محدوده زوج و فرد خودروهای فاقد معاینه فنی را جریمه می کنند، می گوید: ماموران پلیس راهور خودروهای دودزا و دارای نقص فنی را پس از متوقف کردن، فک پلاک کرده و با دادن پلاک تعمیرگاه از آنها درخواست می شود هرچه سریعتر نقص فنی خودرو را رفع کنند. مهلت استفاده از پلاک تعمیرگاه در تهران 24 ساعت و در شهرستان ها تا یک هفته است.

دیدگاه تان را بنویسید