گزارش اختصاصی جی پلاس؛

تشریح برنامه نوروزی تیم ملی تا اردوی نهایی/ الجزایر و پرو، ما را آماده مصاف با پرتغال و اسپانیا می کنند؟!

تیم ملی فوتبال ایران از 27 اسفند 96 برنامه خود را برای نوروز 97 آغاز می‌کند و بعد از چند روز اردو در تهران راهی قطر می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فرهاد بهارفر: اعتراض‌های گسترده کارلوس کی‌روش به روند آماده‌سازی تیم ملی در ماه‌های گذشته که مشابه آماده سازی این تیم در جام جهانی 2014 بود، موجب شکل گیری یک اعلام حمایت کامل از تیم ملی ایران شد تا کی روش دیگر دغدغه برگزاری اردو و بازی دوستانه نداشته باشد.

با حمایت ستاد پشتیبانی از تیم ملی در جام جهانی 2018، کی روش چندین بازی دوستانه را برای اواخر سال جاری و سال آینده در نظر گرفته که فدراسیون فوتبال باید از میان تیم‌های پیشنهاد شده، چند تایی را به انجام بازی دوستانه راضی کند.

البته بعد از تفاهم نامه‌ای که میان فوتبال ایران و قطر به امضاء رسید، کمپ اسپایر و ورزشگاه های قطر در اختیار تیم ملی خواهند بود تا این تیم بتواند بازی‌های خود با تیم‌های بزرگ را در قطر برگزار کند.

با توجه به لغو اردوی تیم ملی در آذر ماه سال جاری، تیم ملی تا آخرین روزهای اسفند اردویی نخواهد داشت و نخستین اردوی این تیم دو روز مانده به سال جدید شمسی، شروع می شود.

27 اسفند، آغاز نخستین اردوی تیم ملی بعد از قرعه‌کشی

با برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر، کی روش بازیکنان داخلی را به اردو دعوت می‌کند و در غیبت آن‌ها یک بازی تدارکاتی برگزار خواهد شد

قطر، لبنان، عراق، عمان و ... در فهرست تیم‌های آسیایی

نخستین بازی تیم ملی با یکی از تیم‌های منقطه و با هدف بررسی بازیکنان داخلی برگزار می‌شود. این بازی به احتمال زیاد در ایران و در ورزشگاه آزادی و پشت درهای بسته برگزار می‌شود و به جزء کادرفنی دو تیم، شخص دیگری نمی‌تواند بازی را تماشا کند.

عزیمت تیم ملی به قطر

با اجرای توافق نامه میان ایران و قطر، کمپ اسپایر در اوایل نوروز در اختیار شاگردان کی روش قرار می‌گیرد. تیم ملی ضمن داشتن زمین و امکانات خوب در دوحه، به دنبال برگزاری بازی در این کشور هم است.

الجزایر حریف احتمالی تیم ملی

رسانه‌های الجزایری مدعی شدند تیم ملی این کشور در ماه مارس (فروردین) یک دیدار با ایران برگزار می کند که به احتمال زیاد این بازی در قطر است.

در کنار پیشنهاد الجزایر، کی روش بازی با تیم‌هایی مانند ایتالیا، ترکیه، رومانی، اسلواکی و ... را به فدراسیون پیشنهاد کرده اما ظاهرا الجزایر قطعی شده است.

صربستان، کرواسی، مکزیک و پرو برای آخرین بازی در نوروز

دومین بازی ایران در نوروز 97 برابر یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی است که شبیه به سبک تیم‌های منقطه آمریکای لاتین فوتبال بازی می‌کند چرا که پرتغال این سبک از بازی را در دستور کار خود قرار می‌دهند و کی‌روش در نظر دارد با یکی از تیم‌های صربستان، پرو، کرواسی، مکزیک و یا رومانی بازی کند.

احتمال برگزاری این بازی در اروپا و در اتریش بسیار زیاد است ولی اگر شرایط فراهم شود، این بازی هم در قطر برگزار می‌شود.

البته مهدی تاج اخیر مدعی شد که ایران و پرو در نوروز به مصاف هم می‌روند که با این حساب، دومین بازی ایران برابر این تیم خواهد بود.

بعد از این اردو، بازی های لیگ و جام حذفی پیگیری می‌شود و اردوی نهایی تیم ملی از اواخر اردیبهشت شروع می شود که فعلا انجام بازی با تیم‌هایی مانند ازبکستان در نخستین روزهای اردو قطعی شده است.

به گزارش جی پلاس؛ این حریفان تدارکاتی در حالی برنامه ریزی شده که تیم ملی در سخت ترین جام جهانی تاریخ خود باید در مرحله گروهی به مصاف قدرت هایی چون اسپانیا و پرتغال برود و پیش از این قرار بود ستاد حمایت از تیم ملی تلاش کند تا بتوانیم با تیم های بزرگ و تراز اول فوتبال جهان بازی تدارکاتی داشته باشیم. البته از بازی های تدارکاتی در اردوی منتهی به جام جهانی تیم ملی (اردوی پایانی) تنها ازبکستان اعلام شده و قطعا تیم ملی چندین بازی تدارکاتی دیگر هم خواهد داشت. اما معمولا تیم های ملی که قدرت کمتری دارند، در نزدیکی مسابقات جام جهانی، از بازی با حریفان بزرگ اجتناب کرده و به جهت افزایش روحیه بازیکنان، حریفان نسبتا ضعیف را مقابل خود قرار می دهند؛ بنابراین کمی بعید به نظر می رسد شاگردان کی روش در روزهای منتهی به جام جهانی 2018 مثلا بازی با بزرگانی چون آلمان یا فرانسه بازی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید