گزارش جی پلاس از جزئیات تفاهم نامه فوتبالی ایران و قطر

کیش میزبان چهار تیم جام جهانی/ ارتقای آکادمی ایران با برنامه ریزی "اسپایر"

تفاهم نامه اخیر فدراسیون فوتبال ایران و قطر، در صورت اجرای دقیق و درست، می تواند موجب تحول در بخش سخت افزاری فوتبال ایران شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فرهاد بهارفر: هفته گذشته مهدی تاج و علی کفاشیان در سفری دو روزه به قطر، قراردادی را با فدراسیون فوتبال قطر به امضا رساندند که در نوع خود می تواند برای تیم های ملی ایران فوق العاده باشد و شاید کمکی باشد برای تحول در بخش سخت افزاری فوتبال ایران شود.

با وجود قدمت کم و سطح پایین فوتبال قطر نسبت به ایران، این کشور میزبان جام جهانی 2022 است و در سال‌های اخیر میزبانی بازی‌های آسیایی و جام ملت‌های آسیا را نیز بر عهده داشته است.

توجه قطر به تقویت زیرساخت های کشورش موجب حضور توریست ها و تیم های ورزشی متعددی در این کشور شده و سالانه تیم های بزرگی اردوهای پیش فصل و میان فصل خود را در این کشور حوزه خلیج فارس برگزار می‌کنند و حالا قطر در تدارک برگزاری بهترین جام جهانی تاریخ است.

با اختلافی که میان قطر و کشورهای عربی منقطه رخ داد، آنها روابط خود را در تمام زمینه ها با ایران تقویت کرده و فصل جدیدی از همکاری‌های دو کشور در فوتبال شروع شده است. بر اساس تفاهم نامه ای که اکنون میان فدراسیون های قطر و ایران امضا شد، آنها دانش و امکانات تحصیل شده در بخش سخت افزاری کمپ ها و ورزشگاه ها را در خدمت فوتبال ایران می‌گذارد.

تفاهم نامه اخیر دو فدراسیون، بندهای متعددی دارد که از مهم‌ترین بخش‌های آن می‌توان به حضور تیم ملی ایران در کمپ اسپایر و تدارک قطری‌ها برای میزبانی از چندین کشور در جزیره کیش اشاره کرد که می‌تواند زیرساخت های ورزشی ایران را هم تقویت کند.

به گزارش جی پلاس؛ مفاد مختلف این قرارداد در ادامه آمده که حاوی نکات جالبی است:

کمپ اسپایر در خدمت تیم های ملی ایران

به موجب این تفاهم نامه، کمپ اسپایر، یکی از مجهزترین کمپ های ورزشی جهان در دوحه در اختیار تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی زنان و مردان ایران در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان خواهد بود.

دعوت شیخ احمد از تیم ملی برای دو بازی دوستانه در دوحه با تیم‌های بزرگ دنیا

شیخ احمد آل ثانی - رئیس فدراسیون فوتبال قطر از تیم ملی ایران دعوت کرده تا قبل از جام جهانی 2018 و در ماه مارس (فروردین) اردوی خود را در کمپ اسپایر برگزار کند.

با توجه به حضور تیم ملی قطر در عراق برای دو بازی دوستانه در این کشور، شیخ احمد قول داد که از دو تیم مطرح در قطر میزبانی می‌کنند تا ایران بازی‌های تدارکاتی خود را در دوحه برگزار کند. او همچنین قول داد درهای کمپ اسپایر تا قبل از جام جهانی 2018 برای ایران باز است و شاگردان کی روش هر زمان که بخواهند می‌توانند در این کمپ اردو بزنند.

مهدی تاج و علی کفاشیان

 

کمک انستیتو قطر به بازاریابی و مدیریت در فوتبال ایران

انستیتو جسور که از سوی کمیته برگزاری جام جهانی 2022 پشتیبانی می‌شود، برای کلاس‌های داوری، بازریابی، مدیریت فوتبال و ... در اختیار ایران است و برای پیاده سازی ایده‌های خود با فوتبال ایران در تماس است.

استقبال قطر از استقرار 3 یا 4 تیم های جام جهانی 2022 در کیش

به گزارش جی پلاس؛ هیات اعزامی از ایران متشکل از علی کفاشیان و مهدی تاج از شیخ احمد آل ثانی دعوت کردند برای بررسی امکانات کیش به این جزیره سفر کند، تا آنجا بتواند پایگاهی برای استقرار 3 یا 4 تیم حاضر در جام جهانی باشد.

بعد از طرح این ایده، رئیس فدراسیون فوتبال قطر از وجود چنین پایگاهی استقبال کرد و با توجه به نبود پرواز مستقیم از کیش به قطر، شیخ احمد با قایق یا هواپیمای شخصی به این جزیره سفر خواهد کرد.

به گفته شیخ احمد، هیات بلند پایه‌ کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 به کیش سفر می‌کند و امکانات و زیرساخت این جزیره را مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از بازدید گروه قطری از کیش، آن‌ها کمبودهای این جزیره را برطرف خواهند کرد که می توان به ترمیم ورزشگاه‌ها اشاره کرد.

حضور مسئولان کمپ اسپایر در آکادمی ملی فوتبال ایران

مهم ترین مسئله‌ای که شیخ احمد به  اشاره کرد، اعزام هیاتی از کمپ اسپایر به تهران برای بررسی وضعیت آکادمی ملی فوتبال ایران بود. آکادمی اسپایر پیشنهادهایی را به ایران خواهد داد که بر اساس آن کمپ تیم‌های ملی ایران به وضعیت کمپ اسپایر نزدیک شود.

به گزارش جی پلاس؛ بعد از امضای تفاهم نامه، مهدی تاج و علی کفاشیان از یک منطقه جدید الاحداث در کمپ اسپایر دیدن کردند که هنوز افتتاح نشده و اواخر دی ماه به بهره برداری می‌رسد. این بخش، امکانات کم نظیری برای رفع مصدومیت بازیکنان در استخرهای مختلف و سالن های فیزیوتراپی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید