در گفت و گو با جی پلاس؛

اتفاقی که مجمع فدراسیون را به هم ریخت! / عضو هیات رئیسه: تقلب نشد اما چرا آراء را نشمردند؟!/ قرارداد کی روش با بانک ایرانی، شخصی است

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می گوید با شمارش آراء روی تخته، می توانستند ابهامات موجود را از بین ببرند و جای بهانه باقی نماند. او همچنین قرارداد کی روش با یک بانک داخلی را قانونی می داند و تاکید کرد فدراسیون نفعی از این قرارداد نمی برد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در حالی آرام و طبق برنامه پیش می رفت که در 20 دقیقه پایانی خود وارد انتخابات شد و اعضا برای انتخاب عضو کارشناس مجمع از بین محمود اسلامیان و شهاب الدین عزیزی خادم، باید تصمیم خود را می گرفتند.

هر دو نفر جزو اعضای سابق هیات رییسه بودند و قبل از انتخابات سال 95، شائبه نامزدی هر دو برای پست ریاست فدراسیون به گوش می رسید که تلویحا به نفع مهدی تاج کنار رفتند.

با گذشت بیش از یک سال و نیم از آن انتخابات، این دو نفر رو به روی هم قرار گرفتند و انتخابات شروع شد و با خواندن اسامی اعضای حاضر در مجمع، یک به یک آراء در صندوق رای انداخته و شمارش آراء از سوی گروه سه نفره ناظر انتخابات شروع شد. این بار در یک اتفاق بی سابقه، به جای قرائت آرای انداخته شده به صندوق و نوشتن یک به یک آراء، گروه سه نفره، فقط اعداد آرا را گفتند تا اسلامیان 40 رای، عزیزی خادم 26 رای و یک رای مخدوش از صندوق خارج شود.

با برگزاری انتخابات به ظاهر آرام، اسلامیان عضو هیات رییسه شد و عزیزی خادم به سرعت سالن را ترک کرد و بعد از دقایقی مجددا به سالن برگزاری مجمع برگشت. بعد از عزیزی خادم، سه نفر از همراهان او که با داد و فریاد انتخابات را فرمالیته می دانستند و معتقد بودند تقلب صورت گرفته است و آراء به صورت ساختگی شمرده شده است. استدلال آنها به عدم قرائت آراء بود و به محض دیدن مهدی تاج او را غاصب و متقلب نامیدند.

هدایت ممبینی - عضو هیات رییسه و سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره موضوعات مختلف از جمله اعتراض همراهان عزیز خادم به انتخابات با خبرنگار ورزشی جی پلاس گفت و گو کرد که در ادامه می خوانید:

تقلب رخ نداد اما باید آراء خوانده می شد

جی پلاس: اعتراض همراهان عزیزی خادم را به جا می دانید؟

ممبینی: در هنگام شمارش آراء کسی به اینکه آراء را روی تخته ننوشتند توجه نکرد و معتقدم برای رفع هر گونه ابهام و بهانه ندادن به نامزدها، باید این کار صورت می گرفت.

جی پلاس: جای اعتراض برای عزیزی خادم وجود دارد؟

ممبینی: قطعا می تواند اعتراض کند اما همه چیز باید به صورت قانونی صورت بگیرد. سه نفر ناظر مجمع و سه نفر هم مسئول برگزاری انتخابات بودند و صورت جلسه وجود دارد. دوربین هم در سالن وجود دارد. هیچ جای نگرانی ندارد.

جی پلاس: تقلب رخ داد؟

ممبینی: تقلبی رخ نداد اما فرآیند انتخابات درست نبود و البته این حق برای عزیزی خادم وجود دارد که از آرای خود دفاع کند. نمی دانم چرا آراء را نشمردند؟!

 جی پلاس: آنها معتقد بودند تاج در انتخابات دو سال قبل با آرای عزیزی خادم به ریاست رسید و در انتخابات اخیر او را دور زده و در رسیدن یک اصفهانی دیگر به هیات رییسه کمک کرده است.

ممبینی: نمی دانم این صحبت ها از کجا مطرح می شود. من در جریان آن نیستم. چیزی که مشخص بود این است که مجمع بسیار خوب پیش رفت و صورت های مالی برای اولین بار نواقص کمی داشت و امیدوار به بهبود آن هستیم.

قرارداد کی روش با بانک ایرانی قانونی است و ارتباطی به فدراسیون ندارد

جی پلاس: به عنوان سرپرست سازمان اقتصادی از قرارداد کارلوس کی روش با یک بانک خصوصی ایرانی خبر دارید؟

ممبینی: خبر دارم. چه عیبی دارد؟

جی پلاس: فدراسیون فوتبال هم از این قرارداد سهم می برد؟

ممبینی: تمام بازیکنان و مربیان بزرگ دنیا، اسپانسرهای شخصی دارند. کی روش پیش از این هم قراردادهای بزرگی را برای خود بسته است. الان هم این حق برای او وجود دارد.

جی پلاس: یعنی کی روش در این قرارداد از برند فدراسیون و تیم ملی استفاده نمی کند؟!

ممبینی: او یک مربی حرفه ای است و شما هم تا به حال ندیدید که او در بازی ها و برنامه های تیم ملی از این اسپانسر نامی بیاورد. این قرارداد کاملا قانونی است و کی روش هم یک مربی حرفه ای است.

مالک جدید استقلال حوزستان علاقه ای به فوتبال ندارد

جی پلاس: اخیرا عنوان شده شما عضو هیات رییسه استقلال خوزستان می شوید؟

ممبینی: یکی از بستگان ما گروه صنعتی ملی ایران که مالک استقلال خوزستان است را خریده است. می دانید که گروه ملی از بزرگترین و ثروتمندترین شرکت های ایران است. مالک جدید که نسبتی هم با من دارد، علاقه ای به فوتبال ندارد و با من تماس گرفت تا اگر بتوانم به این تیم کمک کنم. فعلا چیزی قطعی نشده ولی شاید به این تیم کمک کنم.

 

ممبینی مدیرعامل جدید استقلال خوزستان؟

جی پلاس: ممکن است مدیرعامل این تیم شوید؟ این منافاتی با اساسنامه فدراسیون فوتبال ندارد؟

ممبینی: اساسنامه را نگاه کردم. مدیرعاملی من در استقلال خوزستان هیچ مشکلی ندارد. البته هنوز چیزی مشخص نیست.

دیدگاه تان را بنویسید