اختصاصی جی پلاس

میزبانی ایران برای جام جهانی فوتسال 2020 رد شد! / باز هم بخاطر ممنوعیت حضور بانوان؟

درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای میزبان در جام جهانی 2020 فوتسال از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ حدود یک سال و نیم قبل و بعد از برگزاری جام جهانی فوتسال 2016 در کلمبیا، فدراسیون فوتبال ایران با پیشنهاد علی کفاشیان برای میزبانی جام جهانی بعدی در ایران پا پیش گذاشت و درخواست خود را برای میزبانی این مسابقات به فیفا ارائه کرد.

با ارائه این پیشنهاد، فدراسیون فوتبال از اوایل دی ۱۳۹۵ دست به کار شد و با هماهنگی‌های گسترده‌ای که از طریق وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای دولتی انجام گرفت، فرم‌های فیفا توسط نهادهای ذی‌صلاح و وزارتخانه‌های مرتبط به امضا رسید.

تلاش فدراسیون فوتبال با همکاری مسئولان کشوری برای گرفتن میزبانی مسابقات فوتبالی در حد و اندازه های تورنمنت رسمی جهانی باعث شد تا ظرف دو هفته وزیر ورزش و جوانان مجوزهای لازم را از نهادهایی چون گمرک، وزارت امورخارجه و نیروی انتظامی دریافت و به مقر فیفا ارسال کند.

بعد از وصول مدارک که در فروردین ۱۳۹۶ از سوی فیفا اعلام شد، نمایندگان فدراسیون جهانی فوتبال برای بررسی وضعیت امکانات ایران اقدام نکردند و حالا خبر رسیده که فیفا با درخواست ایران مخالفت کرده است.

فدراسیون فوتبال حدود چهار ماه قبل با پاسخ قاطع فیفا برای اعطا نکردن میزبانی به ایران مواجه می شود و بر اساس اخبار دریافتی از داخل مجموعه فدراسیون مهم ترین دلیل آن محدودیت های بانوان برای حضور در ورزشگاه های ایران بوده چرا که امکانات و زیرساخت های ایران حداقل بیشتر از کشوری مانند کلمبیاست.

بعد از سفر مهدی تاج به فیفا و حضور در کمیته مسابقات، مدارک کشورهای خواهان میزبانی مورد بررسی قرار می گیرد که ایران به دلیل داشتن مشکل عنوان شده، از بررسی ها کنار می رود. کشورهای ژاپن، امارات، کرواسی،‌ قزاقستان، لیتوانی، نیوزلند و کاستاریکا، رقبای ایران در گرفتن این میزبانی بودند که در حال حاضر شانس امارات، ژاپن و کرواسی بیش از سایرین است.

18 آذر ماه برخی رسانه ها اعلام کردند کمیته مسابقات فیفا با ارسال نامه ای به فدراسیون زمان انتخاب میزبان این رقابت ها را به دسامبر 2018 یعنی حدود یکسال دیگر موکول کرده اما این در حالی است که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به صورت رسمی رد شدن درخواست ایران برای میزبانی این مسابقات را به فدراسیون اعلام کرده و عباس ترابیان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی نیز در گفت و گو با جی پلاس این خبر را تایید کرد.

به گزارش جی پلاس؛ البته این برای نخستین بار نیست که ورزش ایران در گرفتن میزبانی برخی مسابقات با اهمیت به دلیل محدودیت حضور بانوان در  ورزشگاه ها، ناکام مانده اما اخبار دریافتی حاکی از این است که دلیل عدم کسب میزبان مسابقات جام جهانی فوتسال 2020 فقط بخاطر مساله فوق نیست و دلایل فنی و غیرفنی دیگری هم دارد و تا لحظه انتشار این خبر هنوز هیچ کدام از مسئولان فدراسیون فوتبال، واکنش رسمی در این باره نداشته اند.

دیدگاه تان را بنویسید