پیام امام به مناسبت شهادت دکتر مفتح؛

امام خمینی: ترس از مرگ برای کسانی است که دنیا را مقر خود قرار داده اند

در بخشی از پیام رهبر کبیر انقلاب به مناسبت شهادت دکتر مفتح آمده است: «بدخواهان ما که از همه جا وامانده دست به ترور وحشیانه مى‌ زنند، ما را از چه مى‌ ترسانند؟»

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس، چهارمین شخصیتی که به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید، آیت الله دکتر محمد مفتح بود. وی پیش از آن هم چندین بار تلفنی تهدید به مرگ شده بود تا اینکه روز بیست و هفتم آذرماه، حوالی ساعت 9 صبح وقتی که استاد قصد ورود به دانشکده الهیات را داشت به سمتش تیراندازی کردند که ایشان ابتدا از ناحیه پا آسیب دید و خود را لنگ لنگان به داخل ساختمان کشاند. کمال یاسینی، مسئول ترور شهید مفتح که جوانی 19ـ 20 ساله بود، خود را به بالای سر دکتر رساند و تیری به سرش شلیک کرد. شدت جراحت به حدی بود که دیگر رساندن ایشان به بیمارستان اثری نداشت اما دانشجویان، استاد را به بیمارستان رساندند و حوالی ظهر بود که به شهادت رسیدند. 

به دنبال شهادت این استاد گرانقدر، امام خمینی پیامی در محکومیت این ترور ناجوانمردانه خطاب به ملت ایران صادر کردند. متن آن به شرح زیر است:                        

 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

إنا للَّه و إنا إلیه راجعون. آن گاه که منطق قرآن، آن است که ما از خداییم و به سوى او مى‌ رویم و مسیر اسلام، بر شهادت در راه هدف است، و اولیاى خدا- علیهم السلام- شهادت را یکى از دیگرى به ارث مى‌ بردند، و جوانان متعهد ما براى نیل شهادت در راه خدا درخواست دعا مى‌ کرده و مى‌ کنند، بدخواهان ما که از همه جا وامانده دست به ترور وحشیانه مى‌ زنند، ما را از چه مى‌ ترسانند؟ امریکا خود را دلخوش مى‌ کند که با ایجاد رعب در دل ملت- که سربازان قرآنند- مى‌ تواند وقفه‌ اى در مسیر حق و عقبگردى از جهاد مقدس در راه خدا ایجاد کند؛ غافل از اینکه ترس از مرگ براى کسانى است که دنیا را مقرّ خود قرار داده و از قرارگاه ابدى و جوار رحمت ایزدى بى‌ خبرند. اینان از کوردلى، صحنه‌ هاى شورانگیز ملت عزیز و شجاع ما را در هر شهادتى، پس از شهادتى که در پیش چشمان خیره آنان منعکس است نمى‌ بینند. صُمٌّ بُکْمٌ عُمْىٌ فَهُمْ لا یَعْقِلُونَ‌ اینان مى‌ بینند که هزار و سیصد سال بیشتر از صحنه حماسه‌ آفرین کربلا مى‌ گذرد و هنوز خون شهیدان ما در جوش و ملت‌ عزیز ما در حماسه و خروش است. جناب حجت الاسلام دانشمند محترم آقاى مفتح و دو نفر پاسداران عزیز اسلام- رحمة اللَّه علیهم- به فیض شهادت رسیدند و به بارگاه ابدیت بار یافتند، و در دل ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفریدند و آتش نهضت اسلامى را افروخته‌ تر و جنبش قیام ملت را متحرک تر کردند. خدایشان در جوار رحمت واسعه خود بپذیرد و از نور عظمت خود بهره دهد. امید بود از دانش استاد محترم و از زبان و علم او بهره‌ ها براى اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود؛ و امید است از شهادت امثال ایشان بهره‌ ها برداریم. من شهادت را بر این مردان برومند اسلام، تبریک و به بازماندگان آنان و ملت اسلام تسلیت مى‌ دهم. سلام بر شهیدان راه حق.

27/ 9/ 58/ 28 محرّم الحرام 1400

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌»

 

صحیفه امام؛ ج‌11، ص 320 ـ 321

 

 

دیدگاه تان را بنویسید