جی پلاس؛

تفرجگاه بامبویی بسیار متفاوت در پارک ملی سریلانکا + تصاویر

اقامتگاه بسیار متفاوت و منحصر به فرد Wild Coast Tent Lodge که در جنوبی ترین نقطه سریلانکا و در پارک ملی یالا قرار گرفته، از مجموعه ای از ساختمان ها و سوئیت های پیله ای شکل و سازگار با محیط آنجا ساخته شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ پارک های حیات وحش سریلانکا، خانه بسیاری از حیوانات وحشی مانند پلنگ، فیل و خرس ها هستند. در میان این پارک ها؛ پارک ملی یالا به لطف احداث یک مجتمع سافاری خیره کننده، بسیار مشهور است. نام این اقامتگاه منحصر به فرد  Wild Coast Tent Lodge است. متریال تفرجگاه مذکور کاملا با محیط پیرامون سازگار است و در بین سواحل طلایی و جنگل این پارک ساخته شده است.

این هتل 5 ستاره که در جنوبی ترین نقطه سریلانکا واقع شده، درهای خود را در ماه نوامبر سال جاری میلادی به روی میهمانان خود باز کرد.

Wild-Coast-Tented-Lodge-by-Nomadic-Resorts-1-889x592

 

Wild-Coast-Tented-Lodge-by-Nomadic-Resorts-3-889x592

Wild-Coast-Tented-Lodge-by-Nomadic-Resorts-8-889x592

Wild-Coast-Tented-Lodge-by-Nomadic-Resorts-10-889x592

این مجموعه که در ساخت آن از چوب بامبو استفاده شده از 28  سوییت پیله ای شکل تشکیل شده است. ساختمان های گنبدی شکل در شش خوشه سازماندهی شده و آنها نیز مانند سنگ ها و صخره های عظیم و غول پیکر این ناحیه، به چشم می خورند. البته از زوایه بالا و از آسمان، هر خوشه از این سوئیت ها در کنار هم، شکل پنجه های پلنگ به خود می گیرند و بسیار تماشایی هستند. سقف های کاذب و ورودی های بزرگ برای ساکنین امکان استفاده از نور طبیعی، و فضای طبیعی پیرامون را بیشتر فراهم می آورد.

Wild-Coast-Tented-Lodge-by-Nomadic-Resorts-19-889x424

 

Wild-Coast-Tented-Lodge-by-Nomadic-Resorts-14-889x499

مواد و متریال این ساختمان ها کاملا طبیعی بوده و طبیعتا با محیط خشک این منطقه منطبق و متصل است. تجربه نزدیک و صمیمی بازدیدکنندگان با طبیعت پارک یالا ،جانوران و گیاهانش می تواند در نتیجه به کار بستن همین متریال های طبیعی و سبک معماری این اقامتگاه باشد.

40 درصد انرژی مجموعه از انرژی خورشیدی تامین می شود، آب به منظور آبیاری بازیافت می شود و زباله های ارگانیک در محل تبدیل به کمپوست شده و در تغذیه گیاهان استفاده می شود.

Wild-Coast-Tented-Lodge-by-Nomadic-Resorts-12-889x499

 

 

دیدگاه تان را بنویسید