گزارش جی پلاس از بهترین خودروهای زیر ۸۰ هزار دلار ۲۰۱۸

از شورلت کوروت فوق العاده تا پورشه فوق قدرتمند! / هونداهای سریع و آپشنال گوی سبقت را ربودند

برترین خودروهای سال 2018 که قیمت همه آنها زیر 80 هزار دلار هستند، معرفی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ کاراند درایو نوشت: پس از چند هفته تحقیق، بررسی و تست تعداد زیادی از خودروهای جدید، بهترین خودروها سال 2018 انتخاب شدند. قیمت این خودروها همگی زیر 80 هزار دلار است و در غیر این صورت در این لیست جای نمی گیرند.

alfa-romeo-giulia-giulia-quadrifoglio-photo-696792-s-original

  1. آلفا رومئو جولیا 2018

این سدان چهاردرب از یک موتور V6 توربو دو کمپرسور 2.9 لیتری با 505 اسب بخار قدرت و 443 نیوتن متر گشتاور به وسیله یک گیربکس دستی هشت دنده بهره می‌برد.

2018-audi-rs3-inline1-photo-696922-s-original

2- آئودی RS3 2018

شاسی آئودی RS3 جدید بر مبنای شاسی مدل TT RS ساخته شده است. این شاسی بر اساس پلتفرم MQB کمپانی فولکس واگن تهیه شد. مدل RS3 جدید با استفاده از این شاسی انعطاف پذیر تبدیل شده است. موتور آئودی RS3 جدید به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده است. این موتور 5 سیلندر برای افزایش نیروی بیشتر به توربوشارژر نیز مجهز است.

این موتور 2.5 لیتر حجم داشته و وزن آن در حدود 26 کیلوگرم و سبک تر از مدل فولادی قدیمی است. با توجه به این کاهش وزن، موتور نیز اندکی به سمت جلو متمایل و به سمت اکسل جلو رفته است. طراحی جدید سیلندرهای این خودرو نیز باعث افزایش کارایی آن شده و توان تولیدی آن را به میزان 33 اسب بخار افزایش و آن را به عدد 400 اسب بخار رسانده است. RS3 در زمان 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

شرکت آئودی در مورد این خودرو سیاست RS سازی( ایجاد قابلیت های مدل هایRS ) را پیاده کرده است. در طراحی جلو این خودرو، سپر و جلو پنجره عریض تر و عضلانی تر شده اند و ورودی هوای اضافی روی آن تعبیه شده است. در زیر جلو پنجره جدید، عبارت Quattro (به معنی سیستم چهار چرخ متحرک) نیز نقش بسته است. رینگ های استاندار آئودی RS3 نیز از آلومینیوم بوده و اندازه ای برابر با 19 اینچ دارند.

در عقب خودرو نیز یک بالچه کوچک روی در صندوق عقب طراحی شده است. چراغ های عقب نیز به اندازه کافی بزرگ طراحی شده اند. دیفیوزر عقب نیز با رنگ مشکی خود موجب پایداری بیشتر خودرو در سرعت های بالا می شود.

کابین خودرو نیز بر اساس مدل سدان S3 ساخته شده است و تجهیزات و ادوات مناسبی را برای سرنشینان و راننده در خود جای داده است. صندلی های اسپرت مدل RS3 جدید نیز با استفاده از روکشی از جنس چرم پوشیده و با استفاده از خط دوخت های قرمز رنگ تزیین شده اند.

chevrolet-corvette-grand-sport-photo-696796-s-original

3- شورلت کوروت گرند اسپورت 2018

شورلت کوروت گرند اسپورت آنقدر مدل موفقی بوده که نیاز به معرفی ندارد. اما در اینجا برخی از شاخص های بارز این خوردو را معرفی می کنیم. موتور  V8 نسخه پایه با بهره‌گیری از اگزوز اسپرت استاندارد مدل گرند اسپرت (قابل نصب بر روی استینگری به‌صورت سفارشی) قادر به تولید 460 اسب بخار قدرت است و ظرف مدت 3.9 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که به لطف چسبندگی بیشتر تایرهایش، رکورد بهتری نسبت به استینگری در این زمینه به ثبت رسانده است. کوروت گرنداسپورت با شاخصه‌هایی همچون ضریب 1.1 جی برای آزمایش تست عبور از پیچ، پایداری عالی در سرعت‌های بالا دارد تا جایی که شخصیت یک ابرقهرمان را به نمایش می گذارد.

با دریافت پاسخ‌های دقیق از جانب شاسی و سیستم فرمان، شما از سطح بالای عملکرد آن‌ها لذت می برید و هیچ‌گونه شکایتی از نوع صدا و نحوه رانندگی با این خودرو گزارش نشده است. همینطور هرگاه که نیاز به گشت‌وگذار معمولی با این خودرو شد، حالت تورینگ را می توانید انتخاب کنید و شاهد سواری آرام هستیم.

به لطف حالت دستی گیربکس و نیز سیستم غیرفعال سازی سیلندرهای پیشرانه V8 که چهار سیلندر آن را غیرفعال می‌سازد، میزان مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه به حدود 9.5 لیتر بر صد کیلومتر کاهش می‌ یابد. جعبه‌ دنده هشت سرعته اتوماتیک نیز با توجه به ضرایب دنده وسیع‌تر و تعویض سریع دنده‌ها، از عملکردی موثر برخوردار شده است.

2018-honda-accord-inline1-photo-696905-s-original

4- هوندا آکورد 2018

در ماه نوامبر هوندا به عنوان بهترین سدان آمریکا شناخته شد. ما هم ارزیابی خود را شروع کردیم و متوجه شدیم این خودرو واقعا خوب است. مدل پایه LX آکورد از موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو و گیربکس CVT بهره برده که قدرت 192 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر را دارد. مدل اسپورت  نسبت به تیپ LX قابلیت‌های بیشتری دارد. این مدل به یک گیربکس CVT و یک موتور بزرگ تر 2 لیتری تجهیز شده است.

نسل جدید به یکسری ویژگی‌های شاخص و قابل توجه تجهیز شده است که از آن جمله به سقف پانوراما، صندلی برقی با تنظیم در 12 حالت، گرم ‌کن صندلی، صفحه‌نمایش 7 اینچی از نوع TFT برای نشان دادن اطلاعات فنی خودرو، اندروید اتو، 4G، LTE، وای ‌فای، استارت با دکمه، سامانه‌های صوتی با 10 بلندگو و توان 450 وات، بهبود مقاومت بدنه خودرو، سامانه ترمز ممانعت از برخورد، هشدار خروج از خط، شیشه‌های عایق صوتی، تشخیص نقاط کور، دوربین 360 درجه، ترمز ضد قفل، کسب 5 ستاره ایمنی از سازمان‌های NCAP و IIHS و غیره می‌توان اشاره کرد. 

honda-civic-sport-si-type-r-photo-696800-s-original

5- هوندا سیویک اسپورت 2018 تیپ R

هوندا سیویک تیپ R یکی از خودرو های پر سرعت ژاپنی است. خودرویی با محور جلو که توانست رکورد فلوکس واگن GTR را در پیست معروف نوربررینگ بشکند و با زمان 7 دقیقه و 43 ثانیه  یعنی 6 ثانیه سریع تر به پایان مسیر این پیست دست یابد.

هوندا سیویک تیپ R از نظر موتور به روز شده و از موتور4 سیلندر 2 لیتریVTEC توربو شارژ بهره می برد و می تواند توانی معادل  320 اسب بخار با گشتاور 400 نیوتن متر تولید کند. نیرو و گشتاور تولید شده توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های محور جلو منتقل می شود.

به جزء به روز شدن موتور، ما شاهد تغییراتی در بدنه خودرو هستیم. بدنه عریض تر، لاستیک ها پهن تر و فاصله محوری بیشتر شده است. همچنین میله های پیچشی سفت، کیت بدنه ی جدید و یک بالچه عقب بزرگ به همراه سیستم فنر بندی چند اتصالی در عقب در این مدل نسبت به مدل اصلی انجام شده است.

mazda-mx-5-miata-rf-photo-696801-s-original

6-مزدا MX-5 میاتا 2018

مزدا MX-5 میاتا 2018 با طیف متنوعی از رنگ‌ها روانه شد. نسخه سقف نرم این خودرو با یک بسته ویژه شامل پوشش سقفی از جنس پارچه قرمز تیره، چرم ناپا و رینگ BBS مشکی همراه است و نسخه فست بک با سقف جمع شدنی نیز دارای سقفی سخت با رنگ متضاد مشکی است.

شرکت خودروسازی مزدا در این خودرو از عایق‌های صدا، نشان‌دهنده ‌های خوانا تر و صندلی‌های گرم شونده استفاده کرده و ویژگی‌های دیگری چون سیستم شروع و توقف، بازیابی انرژی ترمز و چراغ‌های جلوی LED تطبیقی به عنوان به‌روزرسانی‌های جدید در ام ایکس 5 میاتا 2018 ارایه می شود. در عرض 5.8 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

mercedes-benz-e400-mercedes-amg-e43-photo-696802-s-original

7- مرسدس بنز AMG E520 2018

این خودرو به پیشرانه 6V دوتوربو 3 لیتری با 396 اسب بخار قدرت مجهز شده است. حداکثر گشتاور خروجی AMG کلاس E 520 نیوتن متر است. این مدل به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جی ترونیک تجهیز شده است و خودرو محور عقب است. شتاب صفر تا صد آن حدود 4 و 2 دهم ثانیه است. این بنز بسیار خوش استیل هست.

2018-porsche-718-inline1-photo-696917-s-original

8- پورشه باکستر718 و کیمن 2018

 پورشه باکستر 718 و کیمن 2018 در مقایسه با قبل، 15 اسب بخار قدرت بیشتری دارند. این افزایش قدرت به لطف ورودی‌های هوای جدید و بهبود توربو حاصل شده است. حداکثر گشتاور موتور به 430 نیوتن متر رسیده که از 1900 تا 5000 دور بر دقیقه در دسترس است. با وجود این تغییرات، شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت هر دو نسخه به 3.9 ثانیه رسیده و خودروها می‌توانند به حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت برسند. عملکرد این دو خودرو با وجود سیستم تعلیق فعال پورشه و دیفرانسیل هوشمند با قابلیت تنظیم توزیع گشتاور با یک دیفرانسیل عقب مکانیکی بهتر هم می‌شود.

volkswagen-golf-alltrack-e-golf-gti-r-sportwagen-photo-696804-s-original

9- همه خانواده فلوکس واگن 2018

این خانواده شامل اسپورت واگن، آل تراک، GTI و مدل R می شود. سپرهای جدید در تمام مدل ها، چراغ های عقب LED، رنگ های قابل انتخاب جدید و تغییراتی در رینگ ها از جمله تغییرات ظاهری انجام شده هستند. اما تغییرات فقط به این موارد محدود نمی شود و در بخش فنی نیز تغییراتی داده شده است. دو تغییر ایجاده شده ی مهم، تغییر آمپرها با یک صفحه نمایش و استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ تر است.

دیدگاه تان را بنویسید