گزارش جی پلاس؛

انقلابی عظیم در روش جدید درمان آسیب هاعی نخاعی

محققان دانشگاه بریستول روش جدیدی طراحی کردند که آسیب های نخاعی و عصبی را بهبود می بخشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ فیوچریسم نوشت: محققان دانشگاه بریستول روش جدیدی را برای درمان بیماران مبتلا به صدمات نخاعی طراحی کرده اند. این روش شامل پیوند سلول های بویایی است که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده و باعث حذف زخم ها و بهبود بازسازی عصب ها می شود.

محققان دانشگاه بریستول اخیرا نتایج امیدوار کننده ای از  روش درمانی جدید در جهت بهبود آسیب های نخاعی به دست آورده اند که می تواند به بازسازی عصب ها کمک کند و به طور بالقوه کیفیت زندگی  این نوع بیماران را بهبود بخشد.

درمان جدید شامل پیوند سلول هایی است که برای ترشح مولکولی اصلاح شده اند؛ ترشح این مولکول ها به رفع ضایعات نخاعی کمک می کند. عمدتا این زخم ها رشد مجدد اعصاب را محدود می کند و تا حد زیادی مانع از بهبود بیماران می شود.

مطالعات قبلی نشان داده است که آنزیم کندروئتیناز ABC در ارتقای رشد مجدد عصب موثر است، به خصوص زمانی که به عنوان بخشی از داروهای درمانی در آسیب های ستون فقرات استفاده شوند.

غلاف پوشاننده سلول های عصبی بویایی، توانایی احیا و ترمیم خود را در طول زندگی فرد دارد. این توانایی باعث می شود این سلول ها برای اصلاح ژنتیکی ایده آل محسوب شوند و محققان دانشگاه بریستول از این توانایی در این روش درمانی جدید استفاده کردند.

محققان غلاف پوشاننده سلول های عصبی بویایی را به موش ها برای ترشح آنزیم کندروئتیناز تزریق کردند و در نتیجه حذف بعضی زخم ها و باسازی سیستم عصبی را مشاهده کردند.

قطعا این روش درمانی در این زمینه، تحول و انقلاب عظیمی محسوب می شود، اما برای تعیین اثربخشی آن آزمایشات بیشتری را مطالبه می کند.

دیدگاه تان را بنویسید