در گفت و گو با جی پلاس؛

وحید امیری: من بهتر از ژاوی و اینیستا هستم؟/ بعضی وقت ها نمی توانم قدم از قدم بردارم

هافبک ملی پوش پرسپولیس معتقد است او در حد و اندازه های ژاوی و اینیستا نیست و این مقایسه را رد می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس که از دو هفته قبل قهرمان نیم فصل شده بود، توانست در بازی عقب افتاده خود از هفته هفتم لیگ برتر برابر صنعت نفت آبادان به یک پیروزی ارزشمند برسد و یک بار دیگر رکوردشنی کند. آنها با 36 امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند و رکورد فصل گذشته خود را شکستند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با رسیدن به نیم فصل نخست مسابقات تمامی آمارها را به نام خود ثبت کردند تا این بار هم بخت نخست قهرمانی لیگ برتر باشند و با اصلی ترین تعقیب کننده خود هفت امتیاز فاصله بگیرند.

موفقیت پرسپولیس در فصل کنونی در شرایطی است که آنها از شروع فصل در چندین تورنمنت حضور داشند اما به دلیل یارگیریِ مناسب، دچار نوسان نشدند و با روند باثباتی در صدر جدول جای گرفتند. در این مسیر جدایی علی اکبر طاهری مدیر عامل این تیم و محرومیت بازیکنانی مانند مهدی طارمی اگر چه تاثیرگذار نبود اما آنها کاملا با فلسفه بردن و کسب پیروزی های متوالی آشنا شده اند.

وحید امیری در بازی برابر صنعت نفت مانند همیشه پرتلاش و پر جنب و جوش ظاهر شد تا تعریف و تمجید برانکو از این بازیکن بیراه نباشد. او در دقایقی از بازی با داور مسابقه هم به چالش خورد اما بعد از پایان بازی رفت و از داور مسابقه حلالیت طلبید.

امیری که همواره از بازیکنان ثابت تیم ملی در طول سه سال گذشته بوده و جزو بخت های حضور در جام جهانی 2018 روسیه هم محسوب می شود، این روزها در مقایسه بین مربیان تیم ملی و پرسپولیس قرار گرفته است.

به اعتقاد کی روش بازیکنانی مانند او توان 90 دقیقه دویدن در جام جهانی را ندارند و باید در اردوهای تیم ملی این توانایی را به دست بیاورند. از سوی دیگر برانکو معتقد است وحید امیری به تنهایی آماده تر از ژاوی و اینیستا است و می تواند در جام جهانی به خوبی بازی کند!

هافبک نفوذی لرستانی پرسپولیس، قهرمانی در نیم فصل نخست با اختلاف امتیاز بالا را به هوادران این تیم تقدیم کرد و گفت که این موفقیت با دستان خالی و همت بازیکنان و مربیان این تیم به دست آمد. او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ می گوید در بعضی از بازی های لیگ فشار روی بازیکنانی مانند او زیاد است، به طوری که توانایی قدم برداشتن ندارد!

جی پلاس: یک برد دلچسب دیگر را به دست آوردید تا بدون توجه به مسائل و حواشی مختلف پیرامون تیم رکورد شکنی کنید و با 36 امتیاز قهرمان نیم فصل شوید.

امیری: در طول بازی موقعیت های زیادی داشتیم که در نیمه دوم از آن ها استفاده کردیم. برد شیرین و دلچسبی را مقبل هواداران به دست آوردیم. امیدوارم قهرمانی در نیم فصل به قهرمانی در پایان فصل تبدیل شود چرا که در غیر این صورت هیچ ارزشی ندارد. مغرور نمی شویم و با دقت  بیشتر به جلو پیش می رویم.

جی پلاس: چرا در طول بازی کمی عصبی بودی و حتی با داور مسابقه هم چالش داشتی که می توانست منجر به کارت گرفتن شود؟!

امیری: برابر صنعت نفت خیلی دویدم و حسابی خسته شده بودم. همیم موضوع باعث شد کمی عصبی شوم. گاهی وقت ها خون به مغزم نمی رسد که تصمیم درست را بگیرم. من از فغانی عذرخواهی می کنم. او داور برجسته و بین المللی فوتبال ایران است که تا به حال در بازی های بزرگی باعث سربلندی ملت ایران شد. امیدوارم او حلالم کند و اگر دلخور شده، من را ببخشد.

جی پلاس: کمتر کسی فکر می کرد پرسپولیس بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا و محرومیت طارمی و اتفاقات دیگر، با اقتدار قهرمان نیم فصل شود چرا که معمولا تیم قهرمان با افت مواجه می شود.

امیری: بعد از قهرمانی در لیگ برتر سال گذشته، نه تنها مغرور نشدیم بلکه خودمان را برای فضای سخت تری آماده کردیم و با یک یارگیری خوب و حضور بازیکنان متعهد به تیم، توانستیم در تمام مسابقات با دقت تر و پرتلاش به میدان برویم. قهرمانیِ پرسپولیس در نیم فصل حاصل تلاش و برنامه ریزی درست است که امیدوارم تا سالیان سال ادامه داشته باشد و هواداران پرسپولیس از این موفقیت ها خوشحال شوند.

جی پلاس: برانکو در طول هفته های گذشته حسابی از تو تعریف کرده و تو را آماده تر از ژاوی و اینیستا دانست؛ در حالی که کی روش بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ برتر را در شرایط فعلی فاقد رویارویی با این بازیکنان می داند!

امیری: بدون شک بازیکنانی که در سطح اول فوتبال جهان بازی می کنند، کم نظیر هستتد. ژاوی و اینیستا که جای خود دارد. آنها چندین سال نامزد کسب توپ طلا بودند. برانکو به من لطف دارد که از من تعریف کرده است. من به وظیفه خودم عمل کرده و تلاش می کنم پرسپولیس موفق شود؛ ولی در بعضی از بازی ها فشار به قدری روی من زیاد است که نمی توانم حتی قدم از قدم بردارم. باید آمادگی خودمان را برای جام جهانی بیشتر کنیم. حمایت هواداران پرسپولیس در این دو سال نیروی محرکه من بود.

جی پلاس: مشکلات مالی پرسپولیس تا حدود زیادی بازیکنان را خسته کرده اما به کارتان ادامه می دهید؟

امیری: مدت زمان زیادی است که بازیکنان دریافتی نداشتند. ناخودآگاه بازیکن از نظر روانی تحت تاثیر این مسائل قرار می گیرد. بازیکنان ما هم قسط و بدهی دارند. امیدوارم هر چه زودتر مسئولان و مدیران باشگاه فکری به حال این موضوع کنند تا معیشت بازیکنان تامین شود و بدون دغدغه بازی کنند و از مسیرشان دور نشوند.

دیدگاه تان را بنویسید