جی پلاس؛

دستگاه جدید تزریق بدون سوزن اختراع شد/ شرح عملکرد

این دستگاه PRIME نامیده می شود که در نتیجه سال ها تحقیق محققان دانشکده ام آی تی ظهور کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ اطلس نوشت: معمولا سوزن ها به عنوان یک روش دردناک در درمان دیده می شوند و تاکنون راهکارهای زیادی مانند پچ های سوزنی، دستگاه های لیزری که دارو را از طریق پوست تزریق می کنند، طراحی شده است. این روش ها، تزریق را راحت تر و  بدون درد می کند. به تازگی یک دستگاه جت تزریق بدون درد تجاری سازی شده و به زودی به بازار می آید.

این دستگاه PRIME نامیده می شود که در نتیجه سال ها تحقیق محققان دانشکده ام آی تی ظهور کرده است.

این دستگاه بدون استفاده از سوزن و خراش دادن پوست بیمار، مایع را به شکل یک جریان فشار قوی از پوست عبور می دهد. ابتدا مخزن دارو با مقدار مورد نیاز مایع در دستگاه پر می شود، این مایع می تواند انسولین یا انواع واکسن باشد. پس از آن،  یک محرک الکترومغناطیسی خطی، رگ را فشار می دهد و رگ بر مایع فشار می آورد و آن را از طریق دهانه کوچکی که در زیر پوست است، به بیرون از مخزن می کشد.

این روش بدون درد و بسیار سریع است و یک میل مواد تزریقی را در عرض نیم ثانیه وارد رگ می کند.

prime-injection-1

 

دستگاه های تزریقی دیگر در بازار موجود است اما این دستگاه به دلیل وجود سیستم کنترل توکار که به طور مداوم مسیر ورود مواد را ارزیابی می کند، نسبت به دیگر دستگاه ها برتری دارد.

اجتناب از درد ،منافعی دارد به خصوص برای کسانی که بیماری های مزمن مانند دیابت دارند و روزانه مجبور به تزریق هستند. دستگاه مذکور احتمال انتقال بیماری را کاهش می دهد و کاملا ایمن است.

 

دیدگاه تان را بنویسید