یونس دلفی در گفت و گو با جی پلاس؛

نهمین استعداد برتر فوتبال جهان: از اروپا پیشنهاد دارم/ می خواهم بیشتر بدرخشم

بازیکن 16 ساله استقلال خوزستان به عنوان نهمین پدیده برتر فوتبال جهان انتخاب شد. او می گوید از اینکه در مسیر درستی حرکت می کند، خوشحال است و چیزهای زیاد دیگری برای تجربه کردن و دانش اندوزی وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ سایت Transfermarkt، برترین استعداد‌های رو به رشد در فوتبال جهان را معرفی کرد که یونس دلفی، بازیکن استقلال خوزستان و تیم ملی نوجوانان کشورما  نهمین بازیکنی است که در این لیست معرفی شده است.

این بازیکن 16 ساله، پدیده تیم استقلال خوزستان و تیم ملی نوجوانان ایران است که در فصل گذشته لیگ برتر اولین بازی هایش را انجام داد و اکنون در تیم عبدالله ویسی به بازیکنی کلیدی تبدیل شده است.

یونس دلفی در این فصل با گلزنی برابر پدیده نام خود را به‌عنوان جوان‌ ترین گلزن هفدهمین دوره لیگ برتر به ثبت رساند.

دلفی با حضور در ترکیب تیم ملی نوجوانان راهی مسابقات جام جهانی شد و با بازی های خیره کننده خود برابر آلمان، گینه، کاستاریکا و مکزیک و زدن سه گل و دادن چندین پاس گل توجه رسانه های داخلی و خارجی را به خود جلب کرد. در فوتبال ایران هم از او به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکنان یاد می شود و کارشناسان آینده خوبی را برای او متصور هستند.

بازیکن نوجوانان استقلال خوزستان بعد از انتخاب به عنوان نهمین بازیکن با استعداد جهان از سوی سایت ارزش گذاری بازیکنان، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با ابراز خوشحالی از این اتفاق تاکید کرده که هنوز راه های نرفته زیادی پیش پای او است و تلاش می کند با انتخاب بهترین مسیر به ارتقای سطح فنی فوتبالش کمک کند. او می گوید از چندین بازیکن مختلف برای رسیدن به موفقیت الگو می گیرد.

جی پلاس: بعد از گذشت چندین ماه از پایان جام جهانی نوجوانان، توجه ها رسانه ها و مردم به این تیم و بازیکنانش کمتر شد اما با انتخاب تو به عنوان یکی از بازیکنان با استعداد، دوباره بر سر زبان ها افتادی.

دلفی: برای خودم هم اتفاق جالب و هیجان انگیزی بود که به عنون یکی از 10 پدیده اول فوتبال جهان شناخته شدم. خوشحالم که تاکنون مسیر درستی را رفته ام. هنوز چیزهای زیادی برا تجربه کردن و دانش اندوزی وجود دارد که مسیر آنها را نپیموده ام. از مربیان و خانواده ام برای انتخاب بهترین مسیر مشورت می گیرم.

جی پلاس: این موضوع باعث نمی شود که مغرور شوی؟

دلفی: نه اینطور نیست. هر ساله بازیکنان زیادی در جمع استعدادهای برتر جهان قرار می گیرند اما اگر سراغ بازیکنان گذشته را بگیرید، درصد کمی از آن ها توانستند در بزرگسالی به شهرت زیادی برسند.

جی پلاس: البته قبل از جام جهانی، نشریه گاردین تو و محمد شریفی را به عنوان یکی از پدیده های جهان انتخاب کرد.

دلفی: تیم نوجوانان بازیکن با استعداد کم نداشت. از این تیم علاوه بر محمد شریفی که توسط گاردین انتخاب شد، طاها شریعتی هم در تیم منتخب جام جهانی نوجوانان قرار گرفت و حتی به عنوان یکی از سه پدیده فوتبال آسیا انتخاب شد. بازیکنان دیگری هم هستند که می توانند در جمع برترین های جهان قرار بگیرند.

جی پلاس: با اتمام جام جهانی و حذف تیم جوانان از مسابقات قهرمانی آسیا، فقط روی تیم باشگاهی خودت تمرکز کردی؟

دلفی: قبل از جام جهانی درگیر مسابقات لیگ برتر بودم و توانستم برای استقلال خوزستان گلزنی کنم. البته هدفم موفقیت تیمم است و گلزنی خودم کمترین اولویت را دارد. تلاش می کنم هر روز پیشرفت کنم و تجربیات جدیدی را به دست بیاورم.

جی پلاس: با موفقیت تیم ملی نوجوانان در جام جهانی، طرفداران فوتبال در انتظار انتقال بازیکنان این تیم به اروپا بودند.

دلفی: بعد از بازی ها به برخی از بازیکنان پیشنهادهایی رسید و این احتمال وجود دارد که در پایان فصل به فوتبال اروپا هم بروند. برای خودم هم پیشنهادهایی بود ولی ترجح می دهم تا پایان سال در استقلال خوزستان بازی کنم و روند صعودی را زیرنظر عبدالله ویسی ادامه بدهم.

جی پلاس: تیم ملی نوجوانان می توانست در جام جهانی جوانان که سال 2019 برگزار می شود، بدرخشد اما با حذف این تیم از آسیا عملا جام جهانی جوانان را تجربه نخواهی کرد.

دلفی: حضور در جام جهانی تجربه ارزشمندی برای هر بازیکن است و خیلی از بازیکنان جوان از جام جهانی زیر 20 سال به تیم های بزرگ اروپا می روند چرا که این مسابقات معدن کشف استعداد است. در هر حال من دست از تلاش بر نمی دارم تا بیشتر بدرخشم و معتقدم در همین مسابقات باشگاهی هم دیده می شوم و به اهداف بزرگ خودم دست پیدا می کنم.

جی پلاس: از تیم های لیگ برتری ایران هم پیشنهادی داشتی؟

دلفی: چند پیشنهاد به دست مدیر برنامه ام رسید اما فعلا قصدی برای جا به جایی ندارم و در استقلال خوزستان راحتم چرا که در کنار خانواده ام هستم و از تحصیل هم غافل نمی شوم.

دیدگاه تان را بنویسید