گزارش جی پلاس؛

ابتکار خلاقانه در نیوزلند در استفاده از زباله برای تزئین دیوارها و حصارها

نیوزلندها دیوارها و حصارهای خود را با زباله ها تزئین کرده و آن را به عنوان یک جاذبه توریستی در مناطق شان مطرح کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سبک زندگی جی پلاس؛ پلنیت نوشت: نیوزلندی ها یک راه منحصر به فرد برای از بین بردن زباله های خود یافتند. آنها به شکل کاملا متفاوت و خلاقانه زباله های خود مانند مسواک، برس، چکمه، دوچرخه های قدیمی و هر چیز کهنه و قدیمی را در دیوارها و یا از حصارها آویزان می کنند.

حصار ساخته شده از برس های مسواک در یک مسیر آرام و روستایی واقع شده است. این حصار جاده ای با هزاران برس مسواک از رنگ های روشن تزئین شده است. خالق این جاذبه توریستی، فردی محلی با نام Graeme Cairns است.

toothbrush-fence-26

 

 هنگامی که دوستان و مهمانان به این منطقه می آمدند، برس های قدیمی خود را آویزان می کردند و کم کم این حصار رشد کرد. اما وقتی این حصار به شهرت جهانی رسید، مردم از سراسر دنیا برس های خود را به این حصار اهدا کردند. مثلا مسواک هلن کلارک نخست وزیر سابق نیوزلند نیز در اینجا آویخته شده است.

toothbrush-fence-12

بسیاری از نیوزلندی ها دوست دارند نرده ها خود را با دمپایی های انگشتی تزئین کنند. دمپایی های انگشتی در نیوزلند " جندال" نام دارد. این یک علامت اختصاری برای اشاره به صندل های ژاپنی است. این صندل ها توسط موریس یوک در سال 1957 به نیوزلند  وارد شد اما ادعاهای دیگری وجود دارد که این نوع صندل ها در سال 1940 توسط فرد دیگری به نیوزلند وارد شده است. به هر حال همانطور که در تصاویر می بینید،  نیوزلندی ها علاقه زیادی به این نوع دمپایی و تزیین حصارها با آنها را دارند.

jandal-fence-52

 

jandal-fence-25

 

jandal-fence-12

 

hubcap-fence-22

king-wheel-cottage-16

 

king-wheel-cottage-22

 

buoy-fence-12

hubcap-fence-12

صدها اسباب بازی در این دیوار بتنی در مرکز شهر تاراناکی تعبیه شده است. این دیوار توسط فای یانگ ساکن محلی در سال 1997 ایجاد شد، زمانی که او ماشین اسباب بازی کودکش را در خارج از منزل پیدا کرد و آن را بر روی یک دیوار بتنی برای کودک گذاشت تا آن را پیدا کند. این دیوار 20 متر طول دارد و مملو از اسباب بازی های کودکان است.

toywall-eltham-22

 

toywall-eltham-16

دیدگاه تان را بنویسید