در گفت و گو با جی پلاس؛

مظفری زاده: حضور فغانی کنار بزرگان فوتبال دنیا، انگیزه جوانان را بیشتر می کند/ استعدادیابی داوری در ایران ضعیف است

داور پیشکسوت فوتبال کشور بازی پرسپولیس و سپاهان در سال 86 را مهمترین بازی دوران حرفه ای اش در فوتبال عنوان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

سعید مظفری زاده داور پیشکسوت فوتبال، مدیریت و استعدادیابی در حوزه داوری را ضعیف  دانست و به خبرنگار ورزشی جی پلاس گفت: خوشبختانه استعداد و علاقه به داوری در بین جوانان ایرانی وجود دارد و ما باید زمینه های استعداد یابی را در این حوزه بالا ببریم. متاسفانه در این بخش دچار مشکل هستیم و بهتر است امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را فراهم کنیم تا بتوانیم از استعدادهای جوان کشور به بهترین شکل استفاده کنیم.

** توجه به داوری، آخرین مرحله برنامه های فدراسیون است!

وی افزود: امیدوارم فدراسیون فوتبال همانگونه که برای حوزه های مختلف فوتبال کشور هزینه می کند، در حوزه داوری هم فعالیت خودش را گسترش دهد. مطمئن باشید بسیاری از مشکلات فوتبال با رشد داوری رفع خواهد شد. متاسفانه فدراسیون تا امروز نشان داده که داوری در آخرین مرحله برنامه هایش قرار دارد. در بخش مالی همیشه داوران آخرین جایگاه را داشته اند و این باعث می شود داوری کشور دچار بحران شود.

** حضور فغانی کنار بزرگان فوتبال دنیا، انگیزه جوانان را افزایش می دهد

مظفری زاده حضور داوران ایرانی در مسابقات بزرگ جهانی را باعث خوشحالی دانست و به جی پلاس گفت: حضور علیرضا فغانی در میادین بزرگ بین المللی می تواند الگوی خوبی برای جوانان علاقه مند به داوری باشد. وقتی داورانی مانند فغانی در کنار بزرگان فوتبال جهان قرار می گیرند، طبعا انگیزه زیادی برای جوانان و نوجوانان ایرانی ایجاد می شود. امیدوارم علیرضا فغانی و تیم داوری اش بتواند در جام جهانی روسیه موفق باشد و در کنار تیم ملی، برای فوتبال کشور افتخارآفرینی کند.

این داور پیشین فوتبال ضمن دعوت از جوانان برای ورود به داوری، افزود: جوانان اگر علاقه ورود به حوزه داوری اند باید از هیئت های استان خودشان شروع کنند و با تلاش و جدیدت تا انتها این موضوع را پیگیری کنند.

 

** 3 دربی قضاوت کردم اما بازی پرسپولیس و سپاهان سال 86 هیجان بیشتری داشت

وی بازی پرسپولیس و سپاهان در سال 86 را خطره انگیزترین بازی دوران قضاوتش دانست و تصریح کرد: بازی پرسپولیس و سپاهان یکی از پر هیجان ترین بازی هایی بود که من در دوران داوری خودم قضاوت کردم. من 3 دربی را قضاوت کردم اما می توانم به جرات بگویم که بازی پرسپولیس و سپاهان سال 86 از تمام آن 3 دربی پر هیجان تر بود. اتفاقی که در آن بازی رخ داد شاید سالیان سال در فوتبال ما دیگر رخ ندهد. آخرین بازی لیگ، مهمترین بازی لیگ شد. تمام هیجانات لیگ جمع شد و در آن بازی آخر خودش را نشان داد. جمعیت زیادی برای دیدن آن بازی به استادیوم آزادی آمده بودند. من به دلیل سنگینی ترافیک 4 ساعت قبل از بازی به سمت ورزشگاه حرکت کردم  به یاد دارم 50 دقیقه قبل از بازی بود که به کمک یک ماشین پلیس توانستم به داخل ورزشگاه بروم.

 

فضای بد علیه داوران باعث خداحافظی ام شد

مظفری زاده دلیل خداحافظی از داوری را جو منفی به وجود آمده علیه داوری عنوان کرد و به جی پلاس گفت: دوست دارم در فضایی که کار کنم لذت ببرم و می توانم به صراحت بگویم در تمام روزهایی که در داوری فعالیت کردم، لذت بردم. اما متاسفانه در اواخر حضورم در فوتبال شرایط به گونه ای پیش رفت که حس کردم هجمه ها به داوری زیاد شده بود و متاسفانه کسی هم از داوران دفاع نمی کرد. خود داوران هم نمی توانستند از خودشان دفاع کنند. من در همان روزها بود به این نتیجه رسیدم از داوری خداحافظی کنم و به عنوان یک علاقمند به فوتبال این ورزش را پیگیری کنم و عطای فوتبال را به لقای همان افرادی که آن شرایط را برای داوری و فوتبال کشور درست کرده بودند، بخشیدم. خوشبختانه امروز همان حاشیه سازان از فوتبال خارج شدند و می توانم بگویم که شرایط بهتری بر فوتبال کشور حاکم است.

دیدگاه تان را بنویسید