گزارش جی پلاس/ یافته جدید محققان:

اگر می خواهید کودک خلاق تری داشته باشید، اسباب بازی کمتری به او بدهید!

محققان دانشگاه تولدو آمریکا در یک مطالعه جدید دریافتند کودکانی که کمتر اسباب بازی دارند، خلاق تر و متمرکز از دیگر کودکان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ ساینس نوشت: اگر می خواهید کودکانتان تمرکز بیشتر داشته و خلاقانه تر بازی کنند، بهتر است به آنها اسباب بازی کمتری بدهید. این جمله، نتیجه تحقیقات جدید پیرامون این موضوع است که چگونه کودکان به اسباب بازی ها واکنش نشان می دهند.

در این مطالعه، محققان دریافتند وقتی به کودکان اسباب بازی کمتری داده شود، آنها زمان بیشتری بازی می کنند و خلاقانه تر با وسایل بازی برخورد می کند. این عادات نشان از ارتقاء رفتارهای مثبت و سالم در خانه و مدرسه می دهد.

محققان دانشگاه Toledo در اوهایو دو آزمایش روی هر یک از کودکان شرکت کننده انجام دادند. یکی از آنها 4 نوع اسباب بازی و دیگری 16 نوع اسباب بازی در اختیار داشتند.

محققان هنگام مشاهده کودکان متوجه تفاوت های قابل توجه آنها شدند. بچه هایی که اسباب بازی کمتری داشتند، خیلی متفاوت تر آنها را به کار می بردند و کمتر به اسباب بازی های دیگر توجه می کردند.

به طور متوسط، بچه ها از 16 وسیله بازی با 8 وسیله بازی می کردند در حالی که از 4 اسباب بازی، کودکان فقط 3 تای آنها را انتخاب و بازی می کردند. کودکان آزمایش شده بین رده سنی 18 ماهگی تا 30 ماهگی قرار داشتند.

محققان اعتقاد دارند حتی اگر کودکان تعداد زیادی وسایل بازی دارند، بهتر است اندکی از آنها انتخاب و در اختیار کودک قرار داده شود. این مسئله باعث می شود کودک فرصت های بیشتر برای ابداع و نوآوری در بازی خود نشان دهد و کمتر از یک اسباب بازی به اسباب بازی دیگر برود و توجه کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید