جی پلاس/ یک خلاقیت فرهنگی از هنرمند استرالیایی؛

پله برقی های قدیمی در سقف مترو سیدنی + تصاویر

یک طراح استرالیایی توانست پله های برقیِ چوبی و قدیمی مترو سیدنی را به شکل مجسمه و بخشی از میراث فرهنگی شهر، در سقف سالن مترو نصب کند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ اطلس نوشت: در طول هشت دهه گذشته، مسافران در شهر سیدنی هر روز از این پله برقی استفاده می کردند و نشانه هایی از سایش روی آنها باقی مانده است. این پله ها دیگر استفاده نمی شوند و در نتیجه، یک طراح محلی استرالیایی با نام کریس فاکس، این سازه را در سقف به عنوان یک قطعه هنری و بخشی از میراث فرهنگی این شهر به کار برده است.  

ایستگاه

چهار پله برقی چوبی ایستگاه Wynyard برای اولین بار در سال 1931 نصب شد و سرانجام در اوایل سال جاری میلادی این چهار پله با پله های برقی جدید، تعویض شدند. این تعویض به دنبال یکسری اتفاقات ناخوشایند برای مسافران مانند پاره شدن لباس  و یا کفش هایشان اتفاق افتاد. پله های چوبی این ایستگاه جزو تعداد انگشت شمار پله های چوبی باقیمانده در دنیا بودند.

فاکس طراح این مجسمه، حدود 244 پله را در این سازه هنری 50 متری به کار برده است. این مجسمه  Interloop  نامگذاری شده و با وزنی معادل 5 تن، به این منظور طراحی شده است که تاریخچه حمل و نقل و رفت و آمد در یکی از ایستگاه های بسیار شلوغ سیدنی را به مسافران یادآوری کند.

ایستگاه

ایستگاه

 

ایستگاه

ایستگاه

دیدگاه تان را بنویسید