گزارش جی پلاس؛

آهار جاذبه گردشگری نزدیک تهران + تصاویر

روستاهای اطراف استان تهران علاوه بر نزدیک بودن فرصت مناسبی هستند برای آن دسته از افرادی که از شلوغی و ازدحام پایتخت به تنگ آمده و حوصله سفرهای طولانی را ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سبک زندگی جی پلاس؛ پاییز پادشاه فصل‌هاست و بهانه مناسبی برای سر زدن به طبیعت. فصل میانسالی طبیعت که باید از نزدیک آن را دید و با راه رفتن روی برگهای خزان زده درختان؛ طیف وسیع رنگ‌های زرد را مرور کرد! حالا اگر اهل پایتخت هستید و می‌خواهید در رنگ و عطر پاییز سهیم شوید روزهای تعطیل آذرماه را از دست ندهید و سری به روستای آهار و شکرآب در حوالی اوشان و فشم بزنید.

ir208

پاییز استثنایی برای سر زدن به آهار

روستایی در شمال شرق تهران در بخش اوشان که به دلیل داشتن طبیعت بکرش همیشه مورد توجه گردشگران قرار دارد، اما فصل معروف و پرطرفدارش پاییز است که درختان لباس رنگارنگ پوشیده اند.

روستای آهار درحقیقت درمحل تلاقی دو تنگه قرار دارد که یکی به سمت شمال غرب به ده تنگه و دیگری به سمت جنوب غرب به منطقه و مزارع و آبشار شکرآب، قله توچال و مرز شهرستانک منتهی می شود.

26

خانه‌های سنتی یکی از جذابیت‌های آهار

جالبه بدانید روستایی که سال ها پیش در آن فیلم "مارمولک" تصویربرداری شد، هنوز بافت قدیمی و سنتی خودش را حفظ کرده و مظاهر مدرنیته مثل ویلاسازی نتوانسته شکل و شمایل کلی روستا را دگرگون کند؛ بنابراین اگر از تماشای معماری سنتی ایران و کوچه پس کوچه های باغی لذت می‌برید، در این روستا می‌توانید تعداد زیادی از خانه‌های قدیمی را با درب‌های چوبی که به کوبه‌های آهنی مزین شده در کوچه های باریک و تو در توی روستا مشاهده کنید.

24175163_150721325685441_6656399100558180352_n

به این ترتیب بعد از طی کردن چند کوچه باغ به  ابتدای مسیری که آبشار شکرآب در آن واقع شده  می رسید و با عبور از آنها  مجذوب بوی درختان، زیبایی کوه‌‌ها و البته باغ های آلبالو و گیلاس می‌شوید که در مسیر شما قرار دارند؛ مسیر خلوت این روستا را بیشتر کوه روهای حرفه‌‌ای می‌‌پیمایند، بنابراین مسیر بسیار آرام است و بر خلاف کوه‌‌های داخل تهران پر از هیاهو و زباله نیست.

در مسیر پیاده روی علاوه بر وجود همه زیبای هایی که به آن اشاره شد، صدای رودخانه هم موسیقی متن سفر شماست و تقریبا از ابتدا تا انتهای مسیر شما را همراهی می‌کند و حدودا پس از 2 تا 3 بسته به تعداد دفعاتی که در راه توقف کرده اید به آبشار زیبای شکرآب می‌ رسید.

نکات ضروری برای سفر به آهار

پیاده روی در مسیر آهار تا آبشار شکرآب چندان سخت نیست، اما اگر با آمادگی بدنی کافی در این مسیر پیاده روی را آغاز کنید قطعا لذت بیشتری از زیبای های این منطقه  خواهید برد. مسیر پاکوب است، اما در برخی بخش‎ها شیب زیادی دارد و نیازمند احتیاط  است. مسیر  را می‌توان دو ساعته پیمود. اما با توجه به زیبایی مسیر، احتمال توقف در راه زیاد است؛ بنابراین مسیر را کمی طولانی‎تر در نظر بگیرید و بر این اساس برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

امکانات ضروری

یادتان باشد برای پیمودن این مسیر، حتما تنقلاتی مثل خرما، آب و یک وعده صبحانه یا نهار به همراه داشته باشید، برخی از مایحتاج خود را البته اگر صبح خیلی زود راه نمی‎افتید می‌توانید از مغازه‎های روستا تهیه کنید. در راه بازگشت هم می‌توانید برای کمک به اقتصاد روستا و البته لذت خودتان، دوغ و ماست محلی، خشکبار چون گردو و آلبالو خشک و میوه بخرید.

در ابتدای روستای آهار مکان کافی برای پارک خودرو و پارکینگ وجود دارد. قبل از رسیدن به آبشار هم بقعه امام زاده طاهر (ع) شکراب است که سرویس بهداشتی و محلی برای استراحت دارد و می‌توانید تنقلات محدودی را در اینجا تهیه و کمی اطراق و استراحت کنید.

مسیر لواسان به تهران در ساعات پایانی روزهایِ تعطیل که همه در حال برگشت از لواسان به تهران هستند، حسابی شلوغ است. بنابراین این نکته را در انتخاب روزِ سفر و زمانِ بازگشت خود در نظر داشته باشید.

دیدگاه تان را بنویسید